Windows8 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei! Har en Lancer 92 modell. Når jeg har brekket oppe i minusgrader(helst under 5-10 kuldegrader) og parkerer over natta, henger brekket på en måte litt fast så det lyset på panelet lyser. Det er ikke sånn at jeg får ettersleng i svinger, men når jeg drar den forsiktig opp, kan man på en måte føle at det er det visse mellomrommet den henger seg fast i. Når jeg kjører drar jeg den selvsagt ned igjen, men den ligger ikke nede sånn egentlig. Hvordan kan jeg ordne dette på egenhånd? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ikke bruk brekket på vinteren. Kun sett den i gir når du har parkert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Smør opp alle wirer og ledd i wirene for håndbrekket. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Ikke bruk brekket på vinteren.Kun sett den i gir når du har parkert. Jeg har den i en oppoverbakke, lurt å bare ha den i gir isåfall? Smør opp alle wirer og ledd i wirene for håndbrekket. Hva burde jeg smøre med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Tynn olje på sprayflaske (5-56 el.l.) på wirene, grease på foringer/ledd villle jeg brukt (men jeg har jo ikke peiling). Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Tynn olje på sprayflaske (5-56 el.l.) på wirene, grease på foringer/ledd villle jeg brukt (men jeg har jo ikke peiling). Så det finnes egen smøreolje for det? Så spørs det hvordan det er å åpne deksler og komme seg fram nedi der. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Mye jobb i drive å smøre. Prøv heller om det går ann at den bare står i gir. Endret 31. desember 2008 av Henrikenn Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Ikke moro i det øyeblikket du må bremse litt hardt og den låser bak før du har halvt trykk på pedalen.. Kjenner til det fra min 86´ Opel med tromler bak.. Vurderer faktisk skifte til skiver bak da dette er et problem som kommer hver eneste vinter, flere ganger selv etter grundig rengjøring og smøring. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Har også det samme problemet hvert år, det er stress. Hvor er det jeg må smøre isåfall? Hele vaieren? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Bare der den er "festet" i noe om du skjønner.. Åpne også trommelen for rengjøring og smøring, men IKKE smør selve trommel"lokket" og skoa/banda, bare gjør dette reint med fille og rødsprit eller lignende (ikke whitespirit da den inneholder fett) Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg kan starte med å smøre redd ved håndbrekket idag hvert fall, men åpne trommelen får vente. Er det vanskelig eller? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det kan være direkte farlig å parkere med håndbrekket i minusgrader. Jeg slutta med det den dagen bremsa mi hadde hengt seg sånn opp at det hadde blitt varmt i trommelen, som igjen kokte bremsevesken som igjen ga meg ca. 0% bremsekraft... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det er også en fare ja.. Du tar av hjulet og skrur ut den ene skruen som er synlig på trommelen, så "skrur" du av selve trommelen, så er du der Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Takker for alle svar. Er jo så sykt kaldt ute nå at jeg kanskjer venter litt med det. Godt nyttår. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Lykke til når du kommer dit at du skal gjøre det! Godt nyttår til deg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå