Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama jeg holder på med har alt for strenge foreldre! Noe jeg kan gjøre?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, poster som gjest av den grunn at kamerater og lignende trenger ikke å få høre om dette..

Nå har det seg slik at dama jeg holder på med har utrolig kjipe foreldre! De mener at et forhold ikke er akseptabelt, pga hennes alder (15). Jeg er selv 15 år, og synes de kan gi litt faen i å ikke akseptere det. De er også ikke noe særlig imøtekommende når jeg er hos hu, nesten som om de vil ha meg ut så fort som overhode mulig.

Ikke lenge siden at jeg nesten ble jaga hjem fra hu, kl var 10, og da kom mora inn og kom med ting som at nå måtte dama mi spise kveldsmat og masse piss for å få meg ut. (Hun spiser aldri kveldsmat)

Jeg blir utrolig irritert over dette, og frister å snakke med dem. De er strenge på ALT som er, tilogmed i feriene/helgene må hun inn halv 10! Man må da kunne ha noen litt slappere regler når barnet er 15? Hun har aldri gjort noe som gjør at de ikke kan stole på henne heller..

Dama har selv sagt at hun ikke liker foreldrenes oppførsel.

Men, da spør jeg dere:

Er det noe jeg kan gjøre?

Snakke med dem eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det seg slik at dama jeg holder på med har utrolig kjipe foreldre!

....

"Utrolig kjipe foreldre". *sukk*

For meg, så bør begrepet "utrolig kjipe foreldre" forbeholdes foreldre som gir blanke faen, eller verre. At de bryr seg er en god ting. Irriterende, men god.

Hva du kan gjøre? Det har neppe noe for seg at du snakker med dem om dette før du har forstått og tatt innover deg at dette faktisk er en positiv side ved dem. Men hvis du kan se at dette (omsorg) er en fin egenskap, så kanskje du også kan komme litt nærmere dem etterhvert.

Hvis du er glad i "dama du holder på med" (høres ut som en hobby? men du mener kanskje at du "er utrolig glad i henne"?) så gjør du det enkelt for henne å følge sine foreldres regler. Når de ser at du ikke presser henne til å utfordre reglene de setter, så vil de lettere like deg. Liker de deg får dere etter hvert litt mer slack. Ikke forvent mirakler på kort tid. Gjensidig respekt er dynamitt.

Lenke til kommentar

med "holder på med" vil jeg tolke det som å ha sex med. så din problemstilling er; jeg har sex med en jente og foreldrene hennes liker det ikke. eller hva? i og med de sener i teksten kaller henne for "dama mi".

ingen bombe at foreldre ikke liker at sin 15 år gamle datter har sex med en annen 15 år gammel gutt. alle foreldre er ikke like liberale og syns ikke om dette selvsagt. må si jeg ikke hadde likt det spesielt godt selv heller. sitte i stua og vite at i etasjen over meg har min 15 år gamle datter sex med en gutt.

en kur mot slike foreldre er å vise at du er en god gutt som tenker fremover,som har ambisjoner og som man kan regne med i senere tid. rett og slett vise at du ikke er en tullegutt som bare trenger en jente å stikke p***** din i fra tid til annen når du ikke har annet å finne på.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at vi ikke har hatt sex, jeg mener at det ikke er noe å stresse med. Men vil hun så vil jeg: p kaller henne for dama, fordi det ikke er mye om å gjøre før vi er sammen. (Kan vel nesten si at vi er sammen).

Godt tips du kom med kaian, skal gjøre som du sa; p

Takker for raske svar:)

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at dama jeg holder på med har utrolig kjipe foreldre!

....

"Utrolig kjipe foreldre". *sukk*

For meg, så bør begrepet "utrolig kjipe foreldre" forbeholdes foreldre som gir blanke faen, eller verre. At de bryr seg er en god ting. Irriterende, men god.

Hva du kan gjøre? Det har neppe noe for seg at du snakker med dem om dette før du har forstått og tatt innover deg at dette faktisk er en positiv side ved dem. Men hvis du kan se at dette (omsorg) er en fin egenskap, så kanskje du også kan komme litt nærmere dem etterhvert.

Innetid på halv 10 i helgene når man er 15 er strengt uansett hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar
Nei, ikke uansett. Det er deres valg inntil hun er 18. :)

Jo, det er strengt i forhold til andre foreldre. Når jeg var 15 fikk jeg som oftest være ute til i hvert fall 12 og som oftes enda lengre. Har også inntrykk av de aller fleste andre på den aldreren også får det.

Det vil jo ofte være sånn at de som får lov å henge ute lenge, vanker med andre som får lov. Dermed ser det fort ut til at "nesten alle" får lov. Samtidig er det nok veldig mange foreldre som synes det er vanskelig å stå i mot. Man vil jo gjerne være litt kul også da. Men det er viktigere at foreldre er stødige voksne enn at de er kule kompiser.

Lenke til kommentar

Er nok ikke noe du kan gjøre med det sjøl nei, men du kan jo alltids be dama di om å si det til dem. I og med at hu sier til deg at hu ikke liker hvordan de oppfører seg i forhold til deg. Også kanskje få noen svar på hvorfor de er slik som de er imot deg. Da slipper du hvertfall å lure på hvorfor de er sånn.

Lenke til kommentar
med "holder på med" vil jeg tolke det som å ha sex med. så din problemstilling er; jeg har sex med en jente og foreldrene hennes liker det ikke. eller hva? i og med de sener i teksten kaller henne for "dama mi".

ingen bombe at foreldre ikke liker at sin 15 år gamle datter har sex med en annen 15 år gammel gutt. alle foreldre er ikke like liberale og syns ikke om dette selvsagt. må si jeg ikke hadde likt det spesielt godt selv heller. sitte i stua og vite at i etasjen over meg har min 15 år gamle datter sex med en gutt.

en kur mot slike foreldre er å vise at du er en god gutt som tenker fremover,som har ambisjoner og som man kan regne med i senere tid. rett og slett vise at du ikke er en tullegutt som bare trenger en jente å stikke p***** din i fra tid til annen når du ikke har annet å finne på.

Men dette er altfor stress, og krever mye arbeid. Jeg anbefaler:

1 Vent med sex- minimum til dere er 16. Og bruk kondom uansett hvor mye følelse det tar vekk.

Ja det var vel egentlig det, men et ganske sweet alternativ er å ta hevn ved at dere gjør det dere ikke får gjøre hjemme på skolen osv.

Alle foreldre vil holde gutter unna jentene sine, for alt dem gjør er å skitne til.

Lenke til kommentar

Wow, foreldre som bryr seg. Som oftest følger foreldre normen og lar drittungen være ute til 24 og lenger, som noen sa. Det er som min far sa til meg: "så lenge du bor under mitt tak så følger du mine regler." I helgen høres 24 fornuftig ut, men ikke hverdager.

Åh, hvor lei jeg er av å se møkkaunger på 14-16 år henge utenfor alle sentrene. Det var slik på min tid og det er slik fortsatt, bare enda verre nå selvsagt. Foreldre burde bli straffet for å la pøbelfrøene få være ute så sent, vekterne må jage dem vekk som skadedyr. Det burde vært innført løsgjengerlov for barn, så natt i arrest om dem oppholder seg så sent ute..

Lenke til kommentar
Wow, foreldre som bryr seg. Som oftest følger foreldre normen og lar drittungen være ute til 24 og lenger, som noen sa. Det er som min far sa til meg: "så lenge du bor under mitt tak så følger du mine regler." I helgen høres 24 fornuftig ut, men ikke hverdager.

Åh, hvor lei jeg er av å se møkkaunger på 14-16 år henge utenfor alle sentrene. Det var slik på min tid og det er slik fortsatt, bare enda verre nå selvsagt. Foreldre burde bli straffet for å la pøbelfrøene få være ute så sent, vekterne må jage dem vekk som skadedyr. Det burde vært innført løsgjengerlov for barn, så natt i arrest om dem oppholder seg så sent ute..

Did you know?

I norge kan barn som er ute etter kl 22 elns kjøres hjem av die polizei.

Så det du ønsker deg finnes allerede=) Men de bryr seg ikke, de håndhever ikke loven.

Lenke til kommentar

Aldri sagt til 24 på hverdager, men i helgene synes jeg å måtte komme hjem 21.30 er veldig strengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...