Gå til innhold

Dhcp og filserver.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følge anbefalt innstillinger beskrevet i manual og instruksjoner som hører med programmet til det OS du tenker å innstallere det på. Med andre ord er det RTFM som er gjeldende. Er det et spesifikt problem du lurer på, er det langt lettere å besvare, eller i det minste spesifikt OS.

Lenke til kommentar

Hei!

Selfølgelig kunne eg RTFMDet finst ulike dhcp server og filserver program til ulike os.Dei trenger ikkje være med oset når du det.

Det var eit generelt spørsmål.

Kan jo spørre på nytt kva dhcp server og filserver program liker dykk best på Linux/Windows os.

Lenke til kommentar

Hei,

Personlig liker jeg DHCP i nt 4, med sp6.

Etter sp3 (tror jeg det var) så tilbyr DHCP også logging, noe som kan være nyttig.

Fungerer jo utmerket som fildeling også.

Men hvis du er ute etter linux har jeg heller lite

erfaring med dhcp.

Håper du finner en løsning du kan leve med :wink:

Lenke til kommentar

Å sette opp DHCP server og filserver i linux er en smal sak. Jeg bruker selv en linuxmaskin som DHCP server og filserver for mine Windows maskiner. Enkel og grei veiledning finner du her: http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...amba/Samba.html (filserver) og http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...tverk/dhcp.html (dhcp).

[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-01-18 15:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 13:30, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Kan jo spørre på nytt kva dhcp server og filserver program liker dykk best på Linux/Windows os.

dhcp er en service , ikke ett program. i windows 2000 som jeg sitter i atm er det forholdsvis lett.. en liten linux box med dhcp og (dialup og firewall) er å foretrekke sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...