Mr.Hassan Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei! Eg synest det ville vært interesant å høre dykkar meiningar om korleis sette opp ein god dhcp server og ein god filserver. For ulike os. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Følge anbefalt innstillinger beskrevet i manual og instruksjoner som hører med programmet til det OS du tenker å innstallere det på. Med andre ord er det RTFM som er gjeldende. Er det et spesifikt problem du lurer på, er det langt lettere å besvare, eller i det minste spesifikt OS. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Hei! Selfølgelig kunne eg RTFMDet finst ulike dhcp server og filserver program til ulike os.Dei trenger ikkje være med oset når du det. Det var eit generelt spørsmål. Kan jo spørre på nytt kva dhcp server og filserver program liker dykk best på Linux/Windows os. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei, Personlig liker jeg DHCP i nt 4, med sp6. Etter sp3 (tror jeg det var) så tilbyr DHCP også logging, noe som kan være nyttig. Fungerer jo utmerket som fildeling også. Men hvis du er ute etter linux har jeg heller lite erfaring med dhcp. Håper du finner en løsning du kan leve med :wink: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Dhcp'n i Windows2000 fungerer jo bra. Det er klart at Windows 2000 Server er jo ikke akkurat billig da :sad: Linux har jeg ikke mye greie på ! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Å sette opp DHCP server og filserver i linux er en smal sak. Jeg bruker selv en linuxmaskin som DHCP server og filserver for mine Windows maskiner. Enkel og grei veiledning finner du her: http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...amba/Samba.html (filserver) og http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...tverk/dhcp.html (dhcp). [ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-01-18 15:21 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 13:30, Mr.Hassan skrev:Hei!Kan jo spørre på nytt kva dhcp server og filserver program liker dykk best på Linux/Windows os. dhcp er en service , ikke ett program. i windows 2000 som jeg sitter i atm er det forholdsvis lett.. en liten linux box med dhcp og (dialup og firewall) er å foretrekke sikkert. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjører DHCP-tjenesten i MS Advanced Server. Er den eneste jeg har erfaring med da, men er absolutt fornøyd. Advanced Server er svindyr, så det er ikke noe en privatperson kjøper for å bruke i hjemmet akkurat :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 dhcp tjenesten i win2k og win2k adv server er den samme=) Lenke til kommentar
Milla Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 10:08, SirHartge skrev:dhcp tjenesten i win2k og win2k adv server er den samme=) Selvfølgelig, men Advanced Server er tøffere enn Server Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 yer, har den selv.. men har ikke bruk for den.. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 18:56, SirHartge skrev:yer, har den selv.. men har ikke bruk for den.. Vel, det har egentlig ikke jeg heller.. kunne klart meg helt fint med Server-utgaven privat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå