Gå til innhold

Vifte anbefaling

t_man

Anbefalte innlegg

Hei !

Skal kjøpe meg en ny vifte til cpu kjøleren min (Alpha pal6035). Vurderer en av disse:

Papst 612NGML 60x60x25mm 3000 25.0 14.7 19 db

Papst 612NGM 60x60x25mm 4100 35.0 20.6 28 db

Bytter vifte, fordi jeg ønsker en roligere vifte (min gamle er en sunon).

Er bare litt usikker på om den øverste viften blir for "svak" for min duron750.

Skal også kjøpe en chipsettvifte, vurderer da en av disse:

Papst 412 40x40x20mm 6000 10.0 5.9 18 db(A)

Papst 412H 40x40x20mm 8100 13.5 8.0 29 db(A)

Det er jo ganske stor forskjell på disse to. Ønsker jo at viften skal bråke så lite som mye, men det er også viktig av chipsettet er ganske så kjølig.

Noen som har noen av disse å kan gi meg noen råd ?

Har "hørt" på viftene på microplex.no, men har ikke blitt noe mer sikker :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er så dritt lei av at folk ikke kan svare på det jeg spør dem om ! Hvis dere ikke kan, gi fult faen i å svare da.

Hvis du leser ser du at jeg har skrevet stor og tydelig i min første post av jeg har en Alpha 6035 pal kjøleribbe.

LES !!

Lenke til kommentar

Papst 612NGML holder den(tror jeg). Selv bruker jeg faktisk 612NGL (16db) på en Taisol CGK...øøh, den uten kobber :smile: og jeg har aldri sett tempen over 50 grader(Duron800@800).

Har vurdert meg enn NC1951 så jeg får støynivået ned til 12-14db

Angående chipset kjøler. Hva slags chipset har du? På mitt AsusA7V133 (Via KT133a chipset) så kjører jeg 100% stabilt uten vifte(reiv av vifta da den bråkte noe sykt så nå er det bare standard kjøleribbe på den). Jeg ville aldri godtatt ei chipsetvifte som har et støynivå på nesten 30db. Du skjønner hvor jeg vil hen :smile:

kritikken av at folk svarer på ting som ikke stod i spørsmålet så må jeg si meg enig. Greit nok at folk kan misforstå, men det er en liten ukultur som holder på å vokse fram her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...