vargaz Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 The previous system shutdown at 01:01:23 on 28.12.2008 was unexpected. Dukker opp i loggen, ingenting før ingenting etter som kan tyde på at noe er feil. Dette skjer når jeg spiller spill. Battlefield og cs hovedsaklig. Er det noen som har tips til hva det kan være? Har selv utelukket, temperaturer for de er helt fine og maskinen er ikke overklokket. Maskinvaren er: Q6600 4gb minne 9600GT skjermkort Asus P5K hovedkort Software som kan være relevant: Windows Vista 64bit sp1 - oppdatteringer er kjørt Tenkte jeg skulle prøve meg med ultimate boot cd nå, og kjøre en memory test for å lete etter feil på minnet. Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Har du slått av automatisk omstart ved systemfeil? Advanced System settings / startup and recovery Mye enklere å feilsøke når man får se evt. feilmeldinger. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Dette må man gjøre i bios? Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Dette må man gjøre i bios? Nei, i Windows. Høyreklikk på Computer og velg Properties. Velg så Advanced System Settings / Startup and recovery / Automatic restart Med litt flaks vil du få opp en BSOD eller annen type feilmelding neste gang det skjer. Hvis ikke er det store sjanser for at det er et problem med minnet eller strømforsyning. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Fant feil på minnet og jeg har nå tatt ut de aktuelle brikkene, skal legge ut bilde etterpå, så får vel noen analysere feilen, for det kan ikke jeg. Videre så skjedde det samme igjen, merker at det skjer oftere/bestandig på et bestemt map i BF, road to jallabad. Men det har jo også skjedd når jeg har spilt cs... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Kjørte akkurat prime95 torture test på blend instillingen. Etter 20minutter avsluttet jeg, jeg hadde ingen feil, kan det ikke være software feil som skaper problemet mitt? Temperaturene er postet på nytt under her, Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Du har slått av "automatic reboot", men det kommer fortsatt ikke opp noen feilmelding? Ikke noe problem med temper ihvertfall. Hva slags RAM har du, og hva er instillingene for RAM i bios? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Hvilke instillinger er det du tenker på da? de står til auto atm. muligens volt står på 1.8. Automatisk reboot er slått av ja... maskinen restarter ikke, men lyden henger seg og skjermen blir svart. Slik er den intill jeg restarter den. Ingen feilmld nei. Er noe random billigminne fra kingston som det ikke var noe feil på. Så er det noen Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 Burde jeg prøve å skru opp volten til 2.2 ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Du burde prøvd å øke spenningen til RAM litt, ja. Du burde laste ned CPU-Z og ta et screenshot av "memory" tabben. Da kan vi se hva slags instillinger som kjøres. Men, siden lyd og bilde henger høres det litt mer ut som et problem med drivere eller HK. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Har jo selvsagt cpu-z da... bilde kommer her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå