Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spontane restarter, ingen feilmeldinger i loggen. The previous system shutdown was unexpected.

Anbefalte innlegg

The previous system shutdown at 01:01:23 on 28.12.2008 was unexpected.

Dukker opp i loggen, ingenting før ingenting etter som kan tyde på at noe er feil.

Dette skjer når jeg spiller spill. Battlefield og cs hovedsaklig.

Er det noen som har tips til hva det kan være?

Har selv utelukket, temperaturer for de er helt fine og maskinen er ikke overklokket.

Maskinvaren er:

Q6600

4gb minne

9600GT skjermkort

Asus P5K hovedkort

Software som kan være relevant:

Windows Vista 64bit sp1 - oppdatteringer er kjørt

Tenkte jeg skulle prøve meg med ultimate boot cd nå, og kjøre en memory test for å lete etter feil på minnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette må man gjøre i bios?

Nei, i Windows.

Høyreklikk på Computer og velg Properties. Velg så Advanced System Settings / Startup and recovery / Automatic restart

Med litt flaks vil du få opp en BSOD eller annen type feilmelding neste gang det skjer. Hvis ikke er det store sjanser for at det er et problem med minnet eller strømforsyning.

Lenke til kommentar

Fant feil på minnet og jeg har nå tatt ut de aktuelle brikkene, skal legge ut bilde etterpå, så får vel noen analysere feilen, for det kan ikke jeg.

Videre så skjedde det samme igjen, merker at det skjer oftere/bestandig på et bestemt map i BF, road to jallabad. Men det har jo også skjedd når jeg har spilt cs...

Lenke til kommentar

Hvilke instillinger er det du tenker på da? de står til auto atm.

muligens volt står på 1.8.

Automatisk reboot er slått av ja... maskinen restarter ikke, men lyden henger seg og skjermen blir svart. Slik er den intill jeg restarter den. Ingen feilmld nei.

Er noe random billigminne fra kingston som det ikke var noe feil på. Så er det noen Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571

Burde jeg prøve å skru opp volten til 2.2 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...