Gå til innhold

Erfaringer med Lucid dreams?

Anbefalte innlegg

Heisann. Kom over Lucid dreams på nettet for litt siden, og leste da litt om det. At vi ved enkle grep kan ta kontroll over drømmene våre og styre dem slik som vi ønsker mens de utspiller seg høres vannvittig stilig ut. Leste litt på wiki og wiki-how, og det var spennende lesning.

Noen forumfolk som har noe kunnskap eller erfaringer de selv kan bidra med?

Har veldig lyst til å prøve dette.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YARH, dette har jeg prøvd! fått det til 3 ganger... ikke at jeg har fokusert så veldig på å få det til. skjedd for det meste midt på natten når jeg har våknet og sagt til meg selv "nå hadde det vært jævlig fett med en lucid dream når jeg sovner igjen"

og... tadah! jeg våkner opp på soverommet mitt og innser at det er en drøm... og hva er det første jeg gjør? jeg 'maner' fram den hotteste baben jeg vet om, og KNULLER hardt og lenge. tjohei, det var min lucid dream.

Lenke til kommentar
Har faktisk prøvd dette, sannheten er at det ikke hjelper. Ikke kast bort tid på denne bullshiten, det er jo som snytt ut av en evneveik tegneserie.

bare fordi du ikke fikk det til å funke? lucid dreams er fakta mann. ikke noe tøysete new age greier uten bevisgrunnlag... det er bare en måte å leike litt rundt oppe i sitt eget hode på... ganske trivelig :)

Lenke til kommentar
Har faktisk prøvd dette, sannheten er at det ikke hjelper. Ikke kast bort tid på denne bullshiten, det er jo som snytt ut av en evneveik tegneserie.

Kva grunnlag har du for å seie at dette ikkje går an? Medisinsk bakgrunn? Psykolog?

Trikset går i botn og grunn ut på å bli merksam på at du draumar inne i draumen din, først då får du tilnærma ubegrensa kontroll. Eg har ikkje prøvd aktivt på dette, men har hatt ein slik draum som dette. Litt av grunnen til at eg kan seie eg har hatt ein slik draum var at eg i veldig stor grad hugsa denne draumen i forhold til andre draumar.

Lenke til kommentar

Lucid dreams er fakta. Har opplevd det selv og det er helt utrolig, selv om det var litt tilfeldig at det skjedde. Du kan ikke bare prøve en natt og se, og så si det er tull om det ikke funka. Det kan ta lang tid før det skjer.

Lenke til kommentar

Jeg får det forsåvidt til, men det er alltid tilfeldig, mest slik at jeg "våkner opp" i drømmen og sier høyt at det er en drøm, så kan jeg med litt anstrengelse velge hva jeg vil gjøre. Sliter fortsatt med å konrtollere dem, ofte utvikler det seg til mareritt, men jeg regner med det har mye med psyken min å gjøre :roll:

Lenke til kommentar
Drev med det litt under everyman søvn prosjektet mitt. Virker virkelig bra, men har ikke fått det til siden jeg gikk tilbake til et vanlig søvnmønster igjen.

Gjorde du noe spesielt for å få Lucid dreams, eller kom det bare av seg selv?

Og btw; Hva var grunnen til at du la opp everyman?

Lenke til kommentar

Vel, det var egentlig veldig lett å få kontroll over drømmen og drømmene føltes nesten like lang som når man sov hele natten. Det ofte slik at det igrunn ikke var noe jeg trengt å gjør for å få det til, var bare vanskelig i 01-04 og 07.20-07.40, men ellers var det ikke noe problem.

Grunnen til at jeg la opp var at det var vanskelig å få det til å passe med timeplanen for hva jeg skulle gjør om dagen, kunne seffølgelig hoppe over en nap når det var behov for det, men da ble jeg ekstremt trøtt som gjorde at det fungerte dårlig.

Om timeplanen din ikke legger noen hindringer for deg så er det bare å hiv seg på. Kan foralldel anbefale det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...