Gå til innhold

[Løst]Nokia 5800 eller N95 8GB

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny telefon, og jeg har sett på Nokia N95 8GB og Nokia 5800.

Jeg kommer til å bruke mobilen til å høre på musikk, ta bilder, litt til internett, så WLAN vil jeg helst ha. Jeg kommer også til å skrive en del meldinger og ringe en del.

(Vil ha en underholdende og morsom telefon)

Jeg er klar over at N95 er en rimelig gammel telefon, men det er en bra telefon. Jeg tror også dette vil være et godt valg mtp musikk og video, da den har dedikerte knapper til dette, og en 3,5 mm jack. (But then again, så er vel 5800 et bedre valg med tanke på det. )

Kom gjerne med argumenter for/mot å kjøpe noen av disse telefonene. Anbefalninger av andre telefoner mottas også med glede :thumbup:

Foreløpig tilter jeg mot 5800, og jeg vet at den telefonen ikke er på markedet her i Norge enda, men det er sikkert noen som har sine meninger om hvilken av de telefonene som er best egnet til min bruk av telefonen.

Endret av Thooomas92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med tanke på batteri ville jeg valgt 5800, men med tanke på funksjoner, ytelse og kamera så tror jeg N95 vil være et klokt valg...^^
Takk for svar. :thumbup:

Sant det. På den ene siden er det kjekt å ha god batterilevetid, men på den andre siden har jeg nesten alltid anledning til å lade telefonen hver kveld.

Tror nok det blir en 5800 på meg, i og med at jeg kommer til å bruke den mer som MP3-spiller enn kamera. Jeg tar egentlig ikke så mye bilder med telefonen, men noen blir det. Kameraet for holde for meg. Tar heller en bra MP3-spiller.

Jeg har en gammel walkman-telefon nå (W800i), men den bruker jeg ikke til musikk.

Jeg har også litt lyst på en touch-telefon :tease:. Hvordan er det å skrive meldinger/e-post med qwerty-tastatur på en touchscreen?

Lenke til kommentar

Hadde HTC Tytn II for litt sia, og nå har jeg bytta til Sony Ericsson C905...;) Da brukte jeg ofte qwerty tastaturet på skjermen i stedet for det innebygde tastaturet...brukte pennen til å skrive med og det gikk kjempefint...endret til større bokstaver på skjermen og da gikk det fint å skrive med tommelen...:p

Har ikke prøvd HTC Touch HD, men den er sikkert tilpasset for å skrive mld med finga, så tastene er sikkert ikke kjempesmå der... :thumbup:

Lenke til kommentar
Med tanke på batteri ville jeg valgt 5800, men med tanke på funksjoner, ytelse og kamera så tror jeg N95 vil være et klokt valg...^^

Sant det. På den ene siden er det kjekt å ha god batterilevetid, men på den andre siden har jeg nesten alltid anledning til å lade telefonen hver kveld.

Tror nok det blir en 5800 på meg, i og med at jeg kommer til å bruke den mer som MP3-spiller enn kamera. Jeg tar egentlig ikke så mye bilder med telefonen, men noen blir det. Kameraet for holde for meg. Tar heller en bra MP3-spiller.

Jeg har en gammel walkman-telefon nå (W800i), men den bruker jeg ikke til musikk.

Jeg har også litt lyst på en touch-telefon :tease:. Hvordan er det å skrive meldinger/e-post med qwerty-tastatur på en touchscreen?

Problemfritt på 5800. Har også æ-ø-å :new_woot:

Lenke til kommentar

Problemfritt på 5800. Har også æ-ø-å :new_woot:

Bra :new_woot:

Da går jeg for 5800. Virker som den perfekte telefonen for meg, med ett unntak. Skulle hatt ett bedre kamera, men det er ikke verdens undergang. Har sett litt på N97, men den kommer sikkert til å koste flesk (Rundt 6000, hvis jeg skal gjette), og det blir for mye for meg.

Takk for alle svar! :thumbup:

-Thomas.

Endret av Thooomas92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...