Damp Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg har nettop byttet kjøler til cpu men programmene viser forskjellige temperaturer, hvilken er mest riktig av Nvidia systemorvervåkning og Real Temp? Skjermbilde: http://bildr.no/view/312484 Edit: Synes og det er merkelig med så store temperaturforskjeller mellom kjernene Har et noctua kjøletårn med 120mm vifte. Endret 27. desember 2008 av Boom! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Skaff Speedfan Det at de to kjernene har forskjellige temperaturer er helt vanelig. Den ene jobber mer en den andre. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du må stille TJmax til 100, nå viser Real Temp 5 Grader lavere temperatur enn det du har. Selv har jeg stort sett 8 grader i forskjell på kjernene. Noen grader mindre under full load. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Du må stille TJmax til 100, nå viser Real Temp 5 Grader lavere temperatur enn det du har. Selv har jeg stort sett 8 grader i forskjell på kjernene. Noen grader mindre under full load. Den forskjellen mellom temperaturen på kjernene, kan den komme av feil på noe sensorer e.l.l. ? For jeg har 12 graders temperaturforskjell på kjernene Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bare å innse at du aldri kommer til å finne noe i nærheten av korrekt temp, og heller være fornøyd så lenge prosessor ikke trottler. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Leste noe rundt om på nettet at sensorene som leser temperaturene har en tendens til å henge seg opp hos brukere. Testet sensorene i real temp og det registreres ingenting på sensoren til kjerne 2. Tenkte å overklokke men vet ikke hva det blir til nå Edit: Her er et screenshot Endret 30. desember 2008 av Boom! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 HK-sensoren viser vel ofte omtrent riktig temperatur - men den leser ikke av sensorene på selve CPUen, men en sensor i eller rundt sokkelen, vil jeg tro. Jeg har også store forskjeller, realtemp/coretemp viser rundt 40 load, mens DFI sitt program viser 70-75c load. Pga LAV idletemp på coretemp/realtemp er jeg skråsikker på at om en av disse er riktig så er det DFI sin sensor. Noe som også gir en god pekepinn på hvorfor jeg ikke får denne CPUen noe over 4,5ghz uansett hva jeg gjør, siden tempen blir litt i overkant så snart spenningen bikker 1,3v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå