Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elkjøp sin annonsegaranti...

Gjest

Anbefalte innlegg

Når bladde du igjennom en Elkjøp-avis sist forresten?

EDIT: Denne uken er det 4 produkter merket med begrenset antall, 3 mp3spillere og 1 telefon. Er vel kun telefonen av disse tre som kan sies å være superpris, resten er greie priser.

Utenom spill og film har vi annonsert i overkant av 80 produkter.

Dette er altså en av de store salgskampanjene i året :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en litt interessant diskusjon.... Men dere Elkjøp-gutter må huske at en del kunder har egne preferanser på bl.a. merker. Noen ønsker et bestemt merke og andre vil ikke ha et annet merke. Noen har bestemt seg for plasma eller LCD, mens andre er helt åpne. Og da kommer poenget: Hvis en kunde har bestemt seg for at han vil kjøpe en Philips LCD og dere gir han en Panasonic plasma så er det langt fra tilsvarende produkt for denne kunden. Hvis denne kunden skulle få et "likeverdig eller bedre produkt" så ville det være mest riktig å levere en Philips 42PFL5603 som er etterfølgeren til det annonserte produktet.

Lenke til kommentar

Det er jeg veldig enig i, om man har sterke merkepreferanser og ikke vil være fornøyd med noe annet, så vil butikken som regel strekke seg langt for å få overholdt annonsegarantien. Dette innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

3403 er etterfølgeren, 5603 er en større oppgradering :).

Lenke til kommentar
Når bladde du igjennom en Elkjøp-avis sist forresten?

I begynnelsen av desember? Ikke helt sikker. Litt før jul en stund i alle fall - leste gjennom avisa i lunsjen på arbeid. Hjemme har jeg en fin lapp på postkassa som gjør at jeg ikke mottar uadressert reklame.

Og jeg sier ikke at Elkjøp ikke kan ha gode priser, det er bare det at for min del på produkter som jeg har ansett som "oi!" - så har det altfor, altfor ofte vært en slik begrensning. Derfor stiller jeg mine tvil til denne garantien, og derfor betegner jeg det som "tvilsomt".

Lenke til kommentar
3403 er etterfølgeren, 5603 er en større oppgradering :).

Kanskje ifølge deg/Elkjøp, men ikke ifølge Philips... 5000-serien er bedre enn 3000-serien. F.eks. så har 5522 Pixel Plus HD som mangler på 3403 (har Crystal Clear) og 5522 har 2 HDMI, mens 3403 bare har 1 HDMI.

Lenke til kommentar

Nå skal det også sies at prisguide.no sier 3403 har 3 HDMI og at 5603 har 4.

Pixel Plus HD står det ikke noe om på prisguide, så jeg antok at begge manglet.

Jeg kastet et raskt blikk på prisguide.no, de første punktene jeg så var 3403 klart bedre enn 5522, og så valgte jeg å hoppe inn hit og svare, framfor å se lengre ned :).

http://www.consumer.philips.com/consumer/e...TV+42PFL3403-98 <-- og her står det 2.

Produktet har definitivt ikke 1, som du hevdet, eller hva?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg reserverte også en Philips 42PFL5522D i romjula og nå er det påtide å hente enten den (noe jeg tviler på at de har) eller en alternativ tv. Panasonic PX8 har jo vært nevnt som erstatningstv, men i følge elkjop.no sin lagerstatus er den ikke på lager på mitt lokale varehus. Hvilke andre erstatningstv'er har de og hvilke er greie og hvilke bør man holde seg unna?

Lenke til kommentar
Det gjøres ofte en totalvurdering på hva som er en bedre tv. Tekniske spesifikasjoner sier ikke noe om den faktiske ytelsen. Hvilken tv er det du har reservert da?

Beklager at jeg er så pirkete, meeeen.. Spesifikasjoner sier selvsagt ALT om TV-en. Alt av teknisk informasjon og ytelsesdata er spesifikasjoner (ikke bare oppløsningen). Problemene oppstår ofte når spesifikasjonene ser gode ut, mens byggekvalitet og brukervennelighet er elendig.

Lenke til kommentar

Men spesifikasjoner blir igjen helt irrelevant når ikke produsentene klarer finne en felles målestandard på feks kontrast. Kontrast blir ofte nevnt som en indikasjon på sortnivå, som blir helt feil, da dette er et forhold mellom det mørkeste mørke og det lyseste lyse, og sier ikke noe om hvor mørkt det sorte er.

Hvilken kontrast som er reell etter tven er kalibrert riktig er også det eneste som er interessant.

Responstid er også en annen spesifikasjon som blir målt helt forskjellig fra produsent til produsent.

Lenke til kommentar
Et alternativ har vært 42pfl3403d

Det ble en 42pfl3403d, men det var ingen som opplyste meg om at de hadde byttet ut den jeg egentlig hadde bestillt med denne.

Gode tilbud de ikke har inne eller kan skaffe innen rimelig tid er typisk elkjøp, dette er bevisst strategi for å prøve å få solgt dyrere produkter. Har opplevd at selgere har løyet meg mitt i trynet og en gang for mange år siden da jeg var ung og naiv solgte de meg et dårligere tv enn jeg hadde tenkt å kjøpe ved å si det var en dyrere modell med bedre lyd. Da er det greit de heldigvis har 30 dagers svindelgaranti(som jeg velger å kalle det :). Så man kan levere inn møkka og kjøpe seg noe skikkelig en annen plass. Og ja jeg er feed up med Elkjøp, har handlet på flere butikker over hele Nord Norge og alle har hatt pågående selgere som mange ganger ikke har peiling på hva de står og babler om i håp om å få lurt ut noe avdanka gammelt for full pris.

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon.

Jeg kjøpte en Samsung LCD-pakke på tilbud for ca 2 uker siden. Annonseganartien gjelder og tv`en skal være på plass i morgen. Det gjelder en bundle med 46" A866 og en 19". Prisen var rett under 15.000,- ET FANTASTISK tilbud. Nå forstår jeg at leveransen blir i uke 6!

Hva tror dere erstatningsproduktene blir her? 46" er en svært high end tv...

Kjell Arne

P.s. Jeg opplever kundeservicen på Elkjøp som god og forventer ingen problemer.

Lenke til kommentar
Interessant diskusjon.

Jeg kjøpte en Samsung LCD-pakke på tilbud for ca 2 uker siden. Annonseganartien gjelder og tv`en skal være på plass i morgen. Det gjelder en bundle med 46" A866 og en 19". Prisen var rett under 15.000,- ET FANTASTISK tilbud. Nå forstår jeg at leveransen blir i uke 6!

Hva tror dere erstatningsproduktene blir her? 46" er en svært high end tv...

Kjell Arne

P.s. Jeg opplever kundeservicen på Elkjøp som god og forventer ingen problemer.

Ang leveringstid og erstatningsprodukter og annet må du høre med din lokale butikk. Du får ingen svar her.

Hør med butikken om en evt kompensasjon pga lengre leveringstid. I den prisklassen der er det vel gjerne spesifikt at du ønsker deg akkurat DEN tven, om du er med meg på tanken min :).

Lenke til kommentar

Dere hadde rett. Jeg har nå vært på Elkjøp og fått det samme svaret. Det finnes ingen gode erstatninger for en 46" med den funkjonaliteten og samme smale design. Satte pris på at selger var helt ærlig på det. Jeg har valgt å vente på at Samsung kan levere i februar.

Det som var litt snodig er at selv om det finnes en liste de som har kjøpt sortert på når de kjøpte, er det den enkelte selger som følger opp dette. Hvis min selger var julevikar så blir jeg tilsynelatende ringt opp til slutt. Høres merkelig ut...

Uansett god dialog med Elkjøp. Oppfatter at de gjør sitt beste.

K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...