Gå til innhold

Elkjøp sin annonsegaranti...

Gjest

Anbefalte innlegg

"Hvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsedato, og vi ikke innen 10 dager klarer å skaffe deg det annonserte produktet, garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris. Annonsegarantien gjelder kun kjøp i våre varehus.''

^ Det står det på Elkjøp sin annonsegaranti. Jeg har reservert TV som det er godt mulig at de ikke får inn innen 10 dager, så jeg kan kanskje få en likeverdig eller bedre TV. Men hva er vurderingskriteriene for en "bedre TV"? Må alle spesifikasjoner være bedre? Eller vurderer dem bare etter f.eks oppløsning? Vil ikke bli svindlet, så trenger råd.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, så Elkjøp's "tilsvarende" TV er en TV som ligger på rundt 6k i prisguiden, mens den annonserte TV'n ligger på rundt 10k :)

Morsomt.

Den philips modellen er en gammel modell som i utgangspunktet skulle vært skiftet ut i sommer. Det du ofte ser i prisguiden på gamle modeller ligger høyere i pris enn tilsvarende eller bedre modeller som er nyere. Hvis du får en panasonic PX8 som erstatning skal du være fornøyd. Det du bør vurdere er om bruken din tilsier at du bør ha en lcd.

EDIT: endring av setning

Endret av xuax
Lenke til kommentar
Hehe, så Elkjøp's "tilsvarende" TV er en TV som ligger på rundt 6k i prisguiden, mens den annonserte TV'n ligger på rundt 10k :)

Morsomt.

Hvor får du 10k fra? Den i linken koster 5k

Går ut i fra prisene i prisguiden, og sammenlignet hva websjapper tar for begge TV'ene. På alle andre plasser enn Elkjøp er plasmaen billigere enn LCD'en.

Elkjøp har nok et av deres standard "superbillig-men-aldri-på-lager"-produkter for å lokke kunder. De har sikkert ikke en krone i fortjeneste på den tv'n de selger til 4995,-. Plasmaen som de heller prøver å selge har de sikkert langt større fortjeneste på, selv om de selger den til 4995,-.

Lenke til kommentar

Morsomt.

Går ut i fra prisene i prisguiden, og sammenlignet hva websjapper tar for begge TV'ene. På alle andre plasser enn Elkjøp er plasmaen billigere enn LCD'en.

Elkjøp har nok et av deres standard "superbillig-men-aldri-på-lager"-produkter for å lokke kunder. De har sikkert ikke en krone i fortjeneste på den tv'n de selger til 4995,-. Plasmaen som de heller prøver å selge har de sikkert langt større fortjeneste på, selv om de selger den til 4995,-.

Kom gjerne med dokumentasjon på dine påstander!

Uansett hvilken 42" av merkeleverandører som selges til 4995 kan du glemme alt som heter fortjeneste!

Hvis du handler på elkjøp og du er innenfor de 3 første dagene på annonsen så SKAL du kunne få det annonserte produktet eller et tilsvarende innen 10 dager! Det skjer i 99% av tilfellene. Den ene prosenten er, som i alle bransjer, sorte får som prøver å slippe unna "bryderiet" med dette.

ALLE elkjøp butikker bestiller opp varer til annonsen 3 uker i forkant slik at man skal ha annonserte varer på lager til kampanjestart, men som i alle bransjer skjer det ting som ligger utenfor ens kontroll.

Du skulle bare vist hvor mye tid å energi som legges ned i planlegging av kampanjer!

Lenke til kommentar

Morsomt.

Tror du virkelig at det er marginer på en 42" plasma fra panasonic til en utsalgspris på 4995? :S

Lenke til kommentar

KriFos: Tjene penger på en bedre tv til 4995,-? Tror ikke det nei. Sjekk prisguiden på den tven, den billigste prisen der = ca null kroner inntjent for den nettbutikken. Du skal være glad for at vi i det hele tatt har annonsegaranti, andre kjeder er tomme når de er tomme, og du får ikke reservert. Hos oss får du reservert innen 3 dager etter kampanjestart, og kommer det ikke inn igjen så får du jo noe bedre eller tilsvarende!

PX8 er en langt bedre tv enn PFL5522.

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=85271

Når den koster 10000-11000 hos tre sjapper så syns jeg det er meget rart at Elkjøp skulle kunne selge TV'n til 4995,-.

Og, Elkjøp og tvilsomme annonser har vel vært et kjent tema. De sniker seg unna og havner i en gråsone på hva som er lovlig å annonsere for med sin "på dette produktet gjelder ikke vår 3-dagers-annonse-garanti" på så og si alle gode tilbud, nei vent, det heter jo ikke tilbud hos Elkjøp, da varen ikke har vært solgt før til en høyere pris :)

Dessuten er det en plasma-tv som er "erstatning" og ikke en LCD-tv, og det er meget tvilsomt tilsvarende.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Det er en eldre philips-tv som det har vært kjøpt opp et restparti av :). Legg merke til at ingen av de 3 butikkene har den på lager, og av nyere tver så er det vanligvis 20+ butikker som har tilgjengelig varen.

https://prisguiden.no/product.php?produc...amp;view=prices - tven var nede i 7000,- før den gikk ut av lager hos de fleste nettbutikker.

Forøvrig fint om du kan finne eksempler på hvor vi annonserer tver med begrenset antall nå denne uka. Det skjer svært svært sjeldent nå om dagen, kun på timestilbud og slike ting. Alltid trivelig om du faktisk kan vise til statistikk som backer opp påstander, men det kan du ikke, fordi dine påstander er feile ang annonserte produkt med begrenset antall.

EDIT: Meget tvilsomt tilsvarende? Fordi? PX8 har bedre bildekvalitet, den har VGA-inngang og ellers samme mengde inn- og utganger. Gi deg mens leken er god mann :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at de fleste butikker har fått noen 42pfl5522 på lager til kampanjen, men desverre i langt mindre antall enn vi hadde håpet på. Uten at jeg med sikkerhet kan si hvorfor så regner jeg med at det er forsinkelser i leveranser etc fra philips, eller at det er et resteparti som ble kjøpt til en billig penge, men ble mindre enn kvanta enn forventet. Dette kan også forklare differansen i pris i forhold til prisguiden.

Blir en vare forsinket er det desverre svært lite man kan få gjort enn å tilby en tilsvarende vare, siden annonsene gjerne går i trykken flere uker før selve kampanjestart.

Krifos; kan du gi meg et prosenttall på hvor mange av produktene som står merket med "på denne annonsen gjelder ikke 3 dagers annonsegaranti"?

Forsvinnende liten vil jeg påstå!

Lenke til kommentar

En plasma er en plasma, og en LCD er en LCD. Begge har fordeler og ulemper, men å si at det er tilsvarende er ikke noe som ville holdt i en evt sak. Dessuten er også utseendet en viktig del for mange. Antall utganger og lignende behøver da ikke ha noe å si, da er det bra mange billige og dyre tv'er som kunne vært sammenlignet som "tilsvarende".

Prosenttall? Nei, det ville ikke være korrekt uansett. Sist gang jeg bladde meg igjennom en Elkjøp-avis var det mange eksempler på at ikke garantien gjaldt. Får vente til jeg får neste for å telle hvor mange. Legg merke til at jeg skrev at dette skjer på "gode tilbud" - og ikke generelt på hver ting i avisa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...