Homme Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Heisan Underoppstart av vista kommer feil melding "BOOTMGR IS MISSING" Det funker å ha vista plata i og starte. da starter den helt vanelig (men er jo ikke meninga man skal ha vista plata i hver gang man starter) Har prøvd å formatere med 2 foskjellige vista plater. Dette ga dorligreultat Har også prøvd å sette inn vista plata og kjøre instalsjon helt til der man kan reparer vista det funka heller ikke vet det er mange poster om det. Men ga meg ikke så mye svar! Håper på raske og smarte svar Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 http://hinderberg.no/hvordan-fikse-bootmgr-is-missing/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Bootmgr.exe file kan ikke repareres med bcdedit eller bootrec. Må eventuelt kopieres. Filen finner du i cd plata di. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Det fra den sida funka ikke! Lenke til kommentar
555 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kan det være så enkelt som at feil harddisk er valgt som bootdevice i BIOS? Noe som er ganske vanlig hvis du har blandet P/S-ATA disker, og Vista ligger på S-ATA disken, da mange hovedkort automatisk velger P-ATA disken som bootdisk. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Jeg fikk just en 1 terabyte harddisk som jeg har alle dokumenten på Har en til på 160 gb som jeg har vista på Begge er SATA Hvordan endrer jeg det du snakka om? vet hvordan man går inn i Bios. Endret 28. desember 2008 av Homme Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Du finn meir detaljert info i manualen som følgde med hovudkortet, evt pc-en. Hos meg heiter "Boot priority" Kanskje det same hos deg? Kva hovudkort har du forresten? Edit: har du prøvd å starte i Sikkerhetsmodus, men i staden for å velga sikkerhetsmodus velge "Siste fungerende konfigurasjon"? Kan vera det kan hjelpa? Endret 28. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Homme Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Jippi, Jeg fikk fiksa det Problemet var at vista boota på den harddisken som ikke hadde vista instalert. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
hmi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den siden som ble reff. til fungerer hvis du har en korrupt eller slettet bootmgr. Ikke når booten skjer på feil disk;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå