brennvin Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg drive å bygger meg ny pc med i7 system. Derfor trenger jeg nytt minne, og skal gå for 3gb i triple channel. Føler det blir lit overkill med 6gb ram når jeg kjører 32bit OS. Men hvilken type minne skal jeg velge? Har noen alternativer her: Kingston hyperX PC3-1600 OCZ PC3-1333 Gold OCZ PC3-1333 Intel i7 Kommer det på det samme om jeg kjøper et sett med tre triple channel brikker, eller om jeg kjøper tre vanlige 1gb DDR3 brikker? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg drive å bygger meg ny pc med i7 system. Derfor trenger jeg nytt minne, og skal gå for 3gb i triple channel. Føler det blir lit overkill med 6gb ram når jeg kjører 32bit OS. Men hvilken type minne skal jeg velge?Har noen alternativer her: Kingston hyperX PC3-1600 OCZ PC3-1333 Gold OCZ PC3-1333 Intel i7 Kommer det på det samme om jeg kjøper et sett med tre triple channel brikker, eller om jeg kjøper tre vanlige 1gb DDR3 brikker? Samlet pakke pleier å være billigere, mne du vet at 32-bit versjonene av Windows ikke takler mer enn 3gb med ram. Slik at du ikke vil få noen nytte av de tre ekstra GBene du vurderer... Lenke til kommentar
brennvin Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Skjønner det, skal bare ha 3 gb tilsammen uansett. Men det jeg mener er om det er noen forskjell i ytelse på minnebrikker kjøpt i tre-pack, såkalt triple channel, eller om dette er det samme som brikkene man kjøper enkelvis. Hvilke produsenter av minne er å anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå