Gå til innhold

Dias scanner noen som prøvd Reflecta Digitdia 5000?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal igang med å scanne en hel dynge med dias for både meg selv og familie/venner.

Har lest og søkt endel, og funnet ut at Nikon sine med mater er et bra elternativ, men vansklig å få tak i, samt noe dyrt.

Kravet til bildekvalitet er ikke skyhøyt, da dette for det meste er "amatør" bilder, men jeg gidder ikke sitte å mate flere 1000 bilder manuelt.

Har da sett på Reflecta sin digitdia 5000 som koster snaue 9k. Denne virker som et meget godt alternativ da den kan mates med diaskasetter og scanne i batch, og prisen er ikke veldig ille.

Har lest et par tester, der den har kommet bra ut, men lurer på om det er noen her inne med konkrete anbefalinger/erfaring. Evnt. hvem butikk i norge som kan skaffe denne. Ser den er i bestilling hos Scandinavian Photo, men med ubekreftet leveringsdato....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Epson V700 og er fornøyd med den :-) Kan anbefale. Har skannet over 1000 dias så langt og noen tusen gjenstår! :ermm:

Har lest endel bra om den, men å sitte å mate inn flere 1000bilder manuellt er helt uaktuellt. Deilig å bare kunne sette inn kasettene og scanne ivei mange av gangen.

Blir vel til å kjøpe en Digitdia for å selge den når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...