Gå til innhold

2 hardisker. Alt lagres på en.

Aksjeleif

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har skaffet meg 2 hardisker til maskinen. Den ene er en SSD hardisk med 30 gb på. På den har jeg lagt OS og derfor er det hardisk :C. Det er kun 30 gb på den og derfor tenkte jeg at det kun var OS som skulle være der, men nei. Alt legger seg der først! F.eks programfiler som det er så og si alt på! Hvorfor skjer dette? jeg får ikke alternativ om hvor jeg skal legge det en gang! Hva skal til for å fikse dette? :)

Takk for svar

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaha, ok.

Men hva om en kompis sender meg en stor fil over msn? Det legger seg automatisk på :C

Det er fordi alle filer som blir sendt over msn havner i Mine dokumenter som hos deg ligger på C ;) . Du kan i hvert fall under innstalering av OS'et velge på hvilken harddisk du skal ha Mine dokumenter :) .

Ser at MrLee over hadde løsning på problemet :) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Du kan ikke bare slenge mappa over.

Alle programmene må vite at de skal på den andre disken å titte.

Så i noen tilfeller og enkleste for deg er å la Programfiler eksistere der men når du skal avinstallere alt av småprogrammer du bruker sånn som nettleser osv på den andre disken.

Da får du oppdatert registret ditt.

Lenke til kommentar
Du kan ikke bare slenge mappa over.

Alle programmene må vite at de skal på den andre disken å titte.

Så i noen tilfeller og enkleste for deg er å la Programfiler eksistere der men når du skal avinstallere alt av småprogrammer du bruker sånn som nettleser osv på den andre disken.

Da får du oppdatert registret ditt.

Nettleseren må man jo beholde på SSD disken ;) .

Må nok ta den vanskelige veien med å avinnstalere for så og innstalere på nytt. Finnes sikkert andre måter også, men å re-innstalere er nok det letteste og man risikerer ikke å få så mye feil med det.

Lenke til kommentar
Nytt problem! :D:p

Er veldig newbie! MEN: Ja, jeg hadde som sagt programfiler i :C. Jeg tok backup og sletta, for å så legge det på :e, men nå funker ikke en damn shit!

Flytt det tilbake.

`

Tviler jeg på vil funke! Når det først er ødelagt blir det vel ikke reparert av å flyttes tilbake, eller???

Lenke til kommentar

Det som er ødelagt er at programmer og funksjoner ikke fungerer fordi programfilene er flyttet i fra det stedet hvor de regnet med å være. Flytter du de tilbake så er det ikke så mye som skal være ødelagt siden de da finnes der de skal være.

Men nei, det er en ganske dratisk handling så det er ingen garanti for at alt er fikset. Uansett, alternativet er å reinstallere alt(hvertfall all programvare) så hvorfor ikke prøve når du allikevel har backup?

Lenke til kommentar
Tror dere det går ann å kopiere mine dokumenter for å så legge det på :E og så slette det på C?

Det kan du gjøre fint, men vil anbefale deg å FLYTTE i stedet for å kopiere, da kan det hende at windows registrerer at mine dokumenter hører til på en annen disk.

MEN, du må ikke glemme hvorfor du har SSD, det er for å gjøre windows og programmer raskere, og da er det ikke noe vist i å flytte nytteprogrammer vekk fra SSD'en, da får du jo ikke noe effekt av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...