A-Dawg Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg lurer på hva som skal til for å få bedre ytelse i min 3år gamle laptop. Planen er å kjøpe ny på nyåret, men vil gjerne av ren nysjerrighet eksperimentere og oppgradere denne pc'n jeg har nå. Oppsettet er følgende: Intel pentium M740 1.73Ghz, 2GB ram, nVIDIA 128mb Geforce GO6600, 32-biters operativsystem, Windows Vista Ultimate SP1. Opplevelses index i windows er som følger: Prossesor: 3.6 Minne (ram): 4.4 Grafikk, skrivebordsytelse for Windows Areo: 4.2 Spillgrafikk i 3D: 4.1 Primær harddisk: 4.2 Hva mere kan man gjøre for å få laptoppen til å jobbe kjappere? Har skiftet fra 1GB ram til 2GB ram. Og skal skifte til 2.13Ghz prosessor. Hva mere kan man gjøre utover det? Hva begrenser hvor mye ram jeg kan sette i? Endret 27. desember 2008 av A-Dawg Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg lurer på hva som skal til for å få bedre ytelse i min 3år gamle laptop. Planen er å kjøpe ny på nyåret, men vil gjerne av ren nysjerrighet eksperimentere og oppgradere denne pc'n jeg har nå. Oppsettet er følgende: Intel pentium M740 1.73Ghz, 2GB ram, nVIDIA 128mb Geforce GO6600, 32-biters operativsystem, Windows Vista Ultimate SP1. Opplevelses index i windows er som følger: Prossesor: 3.6 Minne (ram): 4.4 Grafikk, skrivebordsytelse for Windows Areo: 4.2 Spillgrafikk i 3D: 4.1 Primær harddisk: 4.2 Hva mere kan man gjøre for å få laptoppen til å jobbe kjappere? Har skiftet fra 1GB ram til 2GB ram. Og skal skifte til 2.13Ghz prosessor. Hva mere kan man gjøre utover det? Hva begrenser hvor mye ram jeg kan sette i? Vista 32 bit kan ikke bruke mer enn 3 GB så den er grei, ikke at du har bruk for det, for minne er ikke flaskehalsen her. En dualcore prosessor er det som ville gitt deg gull her, men passer neppe til HK. Jeg hadde aldri aldri lagt penger i dette hvis du uansett skal kjøpe noe nytt, koster mer enn det smaker. Alternativt ville en 7200 rpm harddisk også gitt deg merkbar ytelsesøkning, jeg gikk fra 7200 rpm HD til 5400 og fra 2 GB 867 mhz ram til 4 gb 1333mhz, for å si det sånn, det første merket jeg, ikke det andre. Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) en dualcore er som du sier ikke verdt det. Det blir straks mye dyrere og mere avansert å skifte. Singel core M-prosessoren er det jo bare en skrue for å skifte. Endret 4. mars 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kjøre XP er jo et alternativ. MicroXP, er tingen Kjører det på en gammel lappis med 256mb ram og sempron CPU. Booter på 17 sekunder. heh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå