Gå til innhold

gratis web server?

ikono3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kjøre dette på din flerbruksmaskin eller skal du ha en dedikert maskin til dette?

Hvis du skal kjøre på flerbruksmaskin vil jeg anbefale XAMPP (www.apachefriends.org).

Hvis du skal kjøre dette på en dedikert maskin (mest sannsynlig beste løsning) vil jeg anbefale en linux distro som Debian eller Ubuntu og kjøre Apache, PHP og mySQL på den.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

TENKTE der eg kan legge in forum serveren min:D

ps: forgje post:

eg tror eg velger XAMPP. er det noen tut i opsette av det på min data:P

og er det noen gratis servere eg kan legge in ting som programmer til og holde oppe mitt forum osv.

-ikono

ps2: takk for de...:D jonny er det ads på den du anbefaller?

Endret av ikono3
Lenke til kommentar
TENKTE der eg kan legge in forum serveren min:D

ps: forgje post:

eg tror eg velger XAMPP. er det noen tut i opsette av det på min data:P

og er det noen gratis servere eg kan legge in ting som programmer til og holde oppe mitt forum osv.

-ikono

ps2: takk for de...:D jonny er det ads på den du anbefaller?

Er en stund siden jeg har brukt gratis webhotell. Sist jeg prøvde freehostia så var det reklamefritt.

(..) er det noen gratis servere eg kan legge in ting som programmer til og holde oppe mitt forum osv. (..)
Hva legger du i "gratis servere"? XAMPP er en program pakke for windows maskiner som inneholder Apache, MySQL og PHP (som for øvrig er noe av det samme som du får i et gratis webhotell)

Hvis du ønsker å opprette ditt eget forum og ikke er spesielt villig til å kode alt selv, kan du feks se på http://phpbb.no/. Her har du mulighet for å laste ned ett ferdig forum som du bare kan laste opp til din webside.

Lenke til kommentar
greide ikke free hoting siden du anbefalte:P ga jo ikke riktig : navn adresse eller tele number:P...

-ikono

Skjønner ikke helt hva du spør om, men under step1, velger du use a subdomail og fyll inn det du måtte ønske

under step2 er det bare å velge Norway under Country, og fyll inn de feltene som er merket med * og klikk Continue

ser ikke helt hva som er problemet...

Lenke til kommentar

hhmm lasta ned fra http://phpbb.no/. masse filerr...

håper e fårstår det

vilke programmer må eg ha for og få det til ogg virke?

og skal eg kjøre detvia mi data eller den gratis hosten siden du sa'?

din gratis hosting side koster det noe? viss eg tar den gratis? det står gratis men er det?

:

A webserver or web hosting account running on any major Operating System with support for PHP

A SQL database system, one of:

MySQL 3.23 or above (MySQLi supported)

PostgreSQL 7.3+

SQLite 2.8.2+

Firebird 2.0+

MS SQL Server 2000 or above (directly or via ODBC)

Oracle

PHP 4.3.3+ (>=4.3.3, >4.4.x, >5.x.x, >6.0-dev (compatible)) with support for the database you intend to use.

getimagesize() function need to be enabled.

These optional presence of the following modules within PHP will provide access to additional features, but they are not required.

zlib Compression support

Remote FTP support

XML support

Imagemagick support

GD Support

If your server or hosting account does not meet the requirements above we are afraid phpBB3 is not for you.

vilken gjør det?

-ikono

Endret av ikono3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...