MysticoN Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei hei, kjøpte en Acer Aspire one med limpus linux til min samboer i jule gave og vi var begge fornøyd med den til vi fant ut at media "master" ikke klarer å kjøre avi filer. noen som har noen råd om hvilke programmer jeg kan bruke på denne maskinen til å se filmer med? husk at jeg er 100% linux noob. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg har selv ingen erfaring med AAo (mange andre her som har det...) men VLC bør jo funke bra Endret 27. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Tja, la oss se: *Xine(eller noen port av det), fikk til å spille av .rvmb med dette også *Totem? *Noe tilfeldig noe? *VLC(har ikke fått den til å virke selv da) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Støtter VLC, beste programmet til avspilling av video jeg har prøvd! Bruker Windows da, men tror det er like bra til Linux. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Støtter VLC, beste programmet til avspilling av video jeg har prøvd! Bruker Windows da, men tror det er like bra til Linux. har VLC portable på en minne pen, det funket ikke. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 http://www.videolan.org/vlc/ last ned den som er til din linux verson Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 er på hjemme siden til VLC no, men finner ikke download for min linux version. De har støtte for: * Debian GNU/Linux *Ubuntu *Mandriva linux * fedora * opensuse *familiar linux * red hat enterprise linux * slackware linux * Alt Linux *Arch linux *Yopy/linupy *Zarurs noen av disse som kommer til å virke på Linpus? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 linpus linux er en modifisert versjon av fedora linux Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 linpus linux er en modifisert versjon av fedora linux må nokk inn med teskje dette. har lastet ned noe (en .rpm) fil, og instalert det. men har ikke peiling på hvor jeg instalerte det eller hvordan jeg finner frem det jeg har instalert. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du fikk til å installere den altså? Det var jo bra. Jeg har ikke prøvd linpus linux noe særlig, men det virker som menyoppsettet er noe annerledes enn i fedora. Når programmet har blitt installert, skal det altså normalt dukke opp i menyene. Anbefaler å ta et googlesøk, feks etter "linpus install vlc". se feks: http://www.lassedahl.com/b/vlc_i_linpus_linux ( du kan også vurdere å installere windows xp på maskina, om dette blir for vanskelig ) Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei Mysticon. Jeg anbefaler deg å gå inn på "data" delen av forumet, og finne "Den Store Acer Aspire One tråden". På side 33 der er det noen gode guider. Jeg har også sendt deg en PM. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Standardmenyen (Bakgrunnen) i linpus er litt knotete å forandre. Det enkleste for deg er å trykke alt+f2 (run command) og skrive inn xfce-setting-show (mulig det skulle være xfce-settings-show). Der finner du et sted i menyene en mulighet for å vise en meny når du høyreklikker på skrivebordet. I denne menyen finner du f.eks vlc og andre programmer du installerer i etterkant. Et alternativ er å finne frem til videofilene i filbehandleren, høyreklikke på filen, og deretter velge at den alltid skal åpnes i vlc. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Linpus er svært lite brukervennlig om man skal begynne å fikle med operativsystemet! Fulgte denne guiden: http://macles.blogspot.com/2008/11/install...-one-linux.html Den hjalp meg også med å få ikon på deksoppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå