Gå til innhold

Bærbar PC, god byggekval., grei oppløsning, ikke for dyr. Ytelse ikke primærkrav.

mbst

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker tips om bærbar PC. Bytter PC ikke pga ønske om høyere ytelse, men fordi min 4,5 år gamle PC snart faller fra hverandre, har begynt å spontanreboote, og er blitt en regelrett brannfelle (ECS Elitegroup Green 1.7 GHz Centrino, 768MB, 80GB, ATI Radeon 9700, 1400x1050).

Ytelsen trenger ikke være ekstrem, spiller ikke spill. Men vil ha noe som kan holde tritt en del år. Med tanke på krav i nye Windows-versjoner kan det kanskje være greit med noe mer enn kun integrert skjermkort?

Ønsker ikke å bruke så alt for mye penger på dette. Krav til skjermoppløsning, se under, gjør imidlertid at man dessverre nok fort må opp i nærmere 8000 kr. Ville være en fordel om det var en butikk med lokaler i Oslo, enklere hvis det skulle skje noe med PCen.

Følgende krav.

*God byggekvalitet!

*15,4" skjerm

*Nokså god oppløsning, minst WXGA+, helst WSXGA+ (1440x900 / 1680x1050)

*Lav støy, Intel Core 2 Duo er vel da et greit valg

*God lydutgang med lite støy til eksternt lydanlegg

Min muligens feilaktige oppfatning av noen merker:

*Dell, varierende kvalitet? En del som har div problemer? Anbefalinger her?

*Acer, brukte dem på min forrige arbeidsplass. Slet med blant annet varmeutvikling. Hva er folks oppfatning av Acer? De har jo noen aktuelle modeller.

*HP, ??

*HP Compaq, ??

*Toshiba, ??

*Macbook Pro, alt for dyr, men ellers tror jeg det ville vært et godt valg (bortsett fra blank glass-skjerm).

Det kan være at jeg bare har et innbilt behov for høy oppløsning, men jeg synes at WXGA 1280x800 høres lite ut. Særlig er det høyden som virker liten, iom at man stort sett ser på dokumenter og nettsider med behov for vertikal plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...