Gå til innhold

Lyd problemer via HDMI kabel

Anbefalte innlegg

Er ganske ny på dette området med HDMI å sånt no, men har denne i stua

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=100667

Har bilde via HDMI koblet til forsterkeren vidre inn til tv, men ikke lyd.... skal det være mulig å få lyd via HDMI kabelen, eller må jeg bruke analog lyd med 3.5 mm jack inn i mediasenteret og sånn rød og hvit plugg inn i audio inngangen på forsterkeren??

Håper noen kan svare meg kjappt her :)

Ser i enhetsbehandlingen at det står under audio ATI HDMI audio der....?!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som at skjermkortet ditt har HDCP, det er en teknologi som er til for å forhindre piratkopiering osv av kopibeskyttet materiale.. Du kan prøve å bruke en 3,5mm jackkabel fra media-centeret og inn i forsterkeren.. Nå vet jeg ikke om det er en sorround-forsterker eller ikke, men hvis det er en sorround-forsterker skal du vel kanskje kunne bruke SPF-ID-plugg eller noe i den duren for å få sorroundlyd ut i anlegget ditt :yes:

Lenke til kommentar

Ahaaa.. da er det ikke rart det ikke går å få lyd via HDMI....

Det er en sånn SPDIF plugg bak mediasenteret, det er vel fiberoptisk.... kan jeg bruke den inn på forsterkeren? Jeg har plent med sånne innganger bak...

Forsterkeren jeg har er denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351762

Hva anbefaler dere å bruke til audio? Fiber eller vanlig minijack??

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du skal bruke anlegget til... Hvis du ser mye film med 5.1 elr 7.1 lydoppsett ville jeg har brukt fiber slik at du får utbytte av forsterkern din, men hvis du kun hører mye på musikk så ville jeg først prøvd med en minijack og sett om jeg var fornøyd med det :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...