Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg et hjerte problem?

Vrinsk

Anbefalte innlegg

Hei

Noen ganger kan jeg plutselig kjenne et sinnsykt stikk mot hjertet. Da prøver jeg å nesten holde pusten og puste roolig ut/inn. Hvis jeg puster raskt føler at jeg stikket blir bare hardere. Når jeg puster lett ut/inn blir alt bra igjen. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Jeg er tross alt bare 20 år gammel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Vrinsk skrev:
Hei

Noen ganger kan jeg plutselig kjenne et sinnsykt stikk mot hjertet. Da prøver jeg å nesten holde pusten og puste roolig ut/inn. Hvis jeg puster raskt føler at jeg stikket blir bare hardere. Når jeg puster lett ut/inn blir alt bra igjen. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Jeg er tross alt bare 20 år gammel..

Nei, du har ikke et hjerteproblem.

Noe jeg tror ihvertfall, dette skjer ofte med meg også.

Jeg er bare 16 år visste det var til noe hjelp.

Men du føler det er sinnsvakt vondt, og det skjer ofte når du spiser noe stort / og kjapt.

Og du begynner å holde pusten, og etter rundt 10-15 sekunder går alt fint igjen.

Det er nok dette du mener, og nei - dette går helt fint. Du har ikke noe hjerteproblemer som jeg vet om!

Ha en fin jul, og godt nyttår! :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta kontakt med lege, selvom det sikkert ikke er noe farlig. Hjertet er noe du ikke skal spøke med, hvis du hadde hørt kvinelyder fra motoren på bilen din, ville du vel besøkt verksted ? Hard stikking mot hjertet, er ett av symptomene på hjerteinfarkt.

For all del ta kontakt med lege, ambefaler dette på det aller største, for å være på den sikre siden!

Lenke til kommentar

Jeg har det samme jeg også. Legen min sa at det var noe med muskel eller bein i brystet. Det er sikkert 10 år siden jeg var til han men.

Er nok like vondt ennå, det kommer når jeg er stresset merker jeg. Men det er vel ingenting å få gjort med antagligvis. Bare ta livet med ro sikkert :)

Lenke til kommentar

Tull spør du meg. Viss eg har forstått deg riktig, har du akkurat det samme som meg og veldig mange andre. Og sansyneligvis har det ingenting med hjertet å gjere i det heile tatt. Men sjølvsagt er du veldig bekymra så gjelder det jo å få letta opp på samvitigheten med å gå til lege. Men som sagt, det er nok ingenting farleg.

Lenke til kommentar

Dette har jeg opplevd utallige ganger. Aldri brydd meg noe særlig om det. Men når noen her nevner at det er symptomer for hjerteinfarkt? Nå ble jeg faktisk litt nervøs.

Selv har jeg også hørt at det har med noe muskelgreier å gjøre i brystet, og ikke hjertet i seg selv. Men rart at det alltid skjer på den samme siden da? Kanskje hjerte er ekstra følsomt for slikt?

Lenke til kommentar

Jeg spurte legen min om dette ifjor, og han sa at det høyst sannsynlig at det var noe med muskler/sener ved ribbeina som gjorde det.

Han la også til at hjerteproblemer/smerter kjennes i området rundt hjertet, om det var hjerteproblemer så viste det seg heller mer smerter/nummenhet i venstre armen.

Lenke til kommentar
  13375k1133z skrev:
det beste er iallefall å kontakte lege, for å bekrefte at det ikke er noe farlig. Hjerte er ett av organene du skal ha respekt for. Selvom det mest sansynelig absolutt ikke er noe å beskymre deg over, kontakt legen!

Ser egentlig ingen grunn til å kontakte legen. Selv om hjertet er et svært viktig organ, det er jo de andre organene også da. Selv har jeg de samme plagene som det er flere som har beskrevet.

Vi trenger ikke løpe til legen hver gang vi har noen småting vi lurer på.

=Pan Am= skrev:
Det er sikkert ikke noe farlig, men er du usikker bør du kontakte din lege for å bli kvitt problemet.

Jeg tror ikke at legen kan gjøre noe med dette "problemet". Tror ikke at du kan bli kvitt det.

Lenke til kommentar
  Sitat
Jeg tror ikke at legen kan gjøre noe med dette "problemet". Tror ikke at du kan bli kvitt det.

Men nå tenkte riktignok ikke jeg på at legen skulle ordne problemet for vedkommende, men mer i den retning av at vedkommende kan få roen over seg.

Lenke til kommentar
  =Pan Am= skrev:
  Sitat

Men nå tenkte riktignok ikke jeg på at legen skulle ordne problemet for vedkommende, men mer i den retning av at vedkommende kan få roen over seg.

Da bør du ordlegge deg litt bedre. ;)

Endret av United5555
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...