Gå til innhold

[LØST] Finner ikke fat32?

Manu333

Anbefalte innlegg

Byttet den ekstern hd jeg fikk til jul, til en WD my passport Essential 250 gb. Når jeg skulle formatere hd fant jeg ikke fat32 som valg, søkte litt på formuen, og fant en som hadde det samme problemet som meg, og han hadde fått det til å funke ved å laste ned denne men når jeg laster det ned, popper det opp et vindu som sier at det er et program som nekter å la det instalere. Har bare avg og windows defender. Får det ikke til. Hva gjør jeg feil???

Endret av Manu333
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Byttet den ekstern hd jeg fikk til jul, til en WD my passport Essential 250 gb. Når jeg skulle formatere hd fant jeg ikke fat32 som valg, søkte litt på formuen, og fant en som hadde det samme problemet som meg, og han hadde fått det til å funke ved å laste ned denne men når jeg laster det ned, popper det opp et vindu som sier at det er et program som nekter å la det instalere. Har bare avg og windows defender. Får det ikke til. Hva gjør jeg feil???

Du får det ikke til fordi windows XP (hvis det er det du bruker) ikke kan formattere disker som FAT32 hvis disken er større enn 32gb.

Den beste løsningen antar jeg vil være å benytte et annet program/os enn windows til å formattere til fat32. F.ex Ubuntu, som forøvrig kan kjøres som live-cd.

Hvis du absolutt vil gjøre dette via windows uten 3.parts programmer kan du jo alltids forsøke å følge denne oppskriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...