Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tolke vennene mine?

Gjest Venneløs

Anbefalte innlegg

Gjest Venneløs

I de siste har jeg begynt å tvile på om vennene mine faktisk liker meg :( På skolen o.l. hilser de alltid, opner samtaler, setter seg ved meg og er generelt veldig hyggelige. Men jeg blir aldri innvitert til sosiale samkomster/fester hos di, faktisk så virker det som om det gjør alt for å holde di skjult for meg. Feks. jeg spør venn A hva han skal i helgen, han svarar at han bare skal slappe av og spille xbox. Når jeg møter på skolen måndag er hovedsamtalen hvor hysterisk morsomt det var hos venn B i helgen. Dette sårer veldig, jeg blir bare sittende og lure på hvorfor jeg ikke ble innvitert :(

Hvordan skal jeg tolke dette? Og dersom saken er at disse folkene rett og slett ikke liker meg, hvorfor sosialisere de seg med meg i så stor grad på skolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I de siste har jeg begynt å tvile på om vennene mine faktisk liker meg :( På skolen o.l. hilser de alltid, opner samtaler, setter seg ved meg og er generelt veldig hyggelige. Men jeg blir aldri innvitert til sosiale samkomster/fester hos di, faktisk så virker det som om det gjør alt for å holde di skjult for meg. Feks. jeg spør venn A hva han skal i helgen, han svarar at han bare skal slappe av og spille xbox. Når jeg møter på skolen måndag er hovedsamtalen hvor hysterisk morsomt det var hos venn B i helgen. Dette sårer veldig, jeg blir bare sittende og lure på hvorfor jeg ikke ble innvitert :(

Hvordan skal jeg tolke dette? Og dersom saken er at disse folkene rett og slett ikke liker meg, hvorfor sosialisere de seg med meg i så stor grad på skolen?

Tja, jeg også har mange venner som jeg bare henger med på skolen men som jeg sjelden gjør noe med utenfor skolen - da skolen er et sted man MÅÅ være så har man en lavere grense for hvilke folk man sosialiserer seg med på skolen for å la tida gå. når det er sagt så kan det hende vennene dine liker deg; men du må bare vise at du har noe å komme med å noe å tilby. inviter dem først og vis for dem hvilken kul kar du er, så vil dem følge etter og invitere deg i de fleste tilfeller. ikke bruk tid på å tolke hvorfor du ikke ble invitert, prøv heller å bli invitert neste gang..

Lenke til kommentar

Enig. Det er kjipt når det blir sånn, men det blir ikke noe bedre av å overtolke det. Ikke tenk for mye på det, og fokuser på å få til å bli med neste gang. Å invitere dem på noe er en god ide. ;D

Enig. Det er kjipt når det blir sånn, men det blir ikke noe bedre av å overtolke det. Ikke tenk for mye på det, og fokuser på å få til å bli med neste gang. Å invitere dem på noe er en god ide. ;D

Lenke til kommentar

Det kan være at de er usikre på deg. Er det folk du har holdt med hele livet? Kanskje du må være mer direkte å spørre om de blir med på noe i helga i stedet for "hva skal du i helga". Jeg har venner på skolen som jeg prater lett med osv, men jeg hadde ikke turt å be de med hjem eller spørre om å få bli med de hjem f.eks. Men om de hadde spurt så hadde jeg selvsagt sagt ja. Det kan være dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Jeg føler litt med deg tråstarter. Jeg får ofte høre om alt det morsomme som har skjedd på festen i helga. På facebook er det alltid noen som legger ut bilder av noe gøy. det som har fungert for meg, er å spørre litt mer.. Jeg spør direkte om det er noen fest i helga og at jeg fyser på å drikke. Og da får jeg vite hva som skjer. Det hjelper også å prøve å være venn med de som "hoster" festene. Da er det myyye lettere å spørre.. Og også å bli invitert ;)

Lenke til kommentar
Alt virker så enkelt i din verden. :)

Det er ikke for alle barebare å få seg nye venner :)

Løsningene i livet _er_ enkle ;) Det er det å gjennomføre dem som er utfordringen ;)

Det er aldri kun én løsning på ting.

*host* legg merke til det jeg har satt i fet skrift *host*

Heh, såklart er det det. Men det er vel snakk om at det aldri en kun én løsning til et konkret problem. Det finnes bedre/lettere alternativer til trådstarter enn å dumpe vennene og finne nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...