Thor Håkonsen Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Forbannet være ustabiliteten på dette forumet ! Hadde allerede skrevet og "postet" denne tråden, men de bestemte selvsagt forumet at det ikke ville virke noen minutter Dette er en ny serie jeg har begynt på, planen er å kjøre up-close på skjellene på en hel mengde slangearter. Og så velge ut de tre som passer best sammen. De tre jeg har valgt ut så langt passer nok ikke sammen om hånd i hanske, men jeg begynner her - så kan jeg heller bytte ut i denne tråden etterhvert som bildene blir tatt. 1. 2. 3. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Dette er en god ide, Thor. Du har jo et utall motiver til denne serien tilgjengelig, så det bør ikke ta mer enn en ettermiddag så har du nok bilder til å dekorere et Ikea-varehus. Og det er ikke ment som en frekkhet. De to første fungerer perfekt i en serie, men det siste er litt mindre strengt i sin fargeinndeling, samt at det ikke er så slående dekorativt, at jeg ville ha utelatt det. Men ingen fare om et bilde faller gjennom, jeg vet du har et hav å ta av i fremtiden. Lag gjerne en fine-art serie basert på dette konseptet. Det er en billig ide, lett å gjennomføre, og derfor helt glimrende. Kjør på, Thor. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Hjertelig takk for at du tar deg tid PM ! Når det gjelder motiver, så skulle man tro at alt funker - bare man kommer nærme nok. Og jeg antar at du snakker om slanger i Haugaland Zoo, men akk nei - ingen av de slangene som går der pr. idag har levert gode nok bilder til denne serien, og tro meg - jeg har prøvd Men det går en nykommer der som jeg har tro på. Men det er plenty slanger der ute ( i den store verden) så jeg gir meg ikke med dette. Forøvrig enig med deg i at det siste nok blir utelatt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det første var veldig fint. Lyset som kommer inn fra siden gjør at du får en veldig fin tekstur. Det andre er også ganske bra, selv om lyset er litt kjedeligere her. Dessuten irriterer det litt at den svarte flekken på en måte flyter litt utover øverst i bildet (hvis du skjønner hva jeg mener). Det første bildet var på en måte litt mer ryddigog repeterende. Det siste bildet synes heller ikke jeg fungerer så godt, men jeg tror det er mest slangen sin feil. For det første ser det ut som gulfargen er splattet tilfeldig utover av en treåring med pensel (dette vet jeg litt om), og for det andre likte jeg bedre at skjellene hadde en slags "taksten-mønster" som på bilde 1 og 2. Bilde 3 blir liksom så flatt. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 På 3 kunne kanskje det hvite gjøres litt mer hvitt? Klarere liksom. De to første like jeg veldig godt. Det 3. var også veldig bra, men det ble kanskje litt tamt? Bare av ren nysgjerrighet: Hvor får du tak i slanger til å ta bilder av? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Bare av ren nysgjerrighet: Hvor får du tak i slanger til å ta bilder av? Tar dette først - kommer tilbake til resten over natta Jeg er så heldig å ha tilgang på dyr i bl.a Oslo Reptilpark og Haugaland Zoo, samt at man jo selvsagt kjenner en snåling og 10 som eier slanger privat, i egenskap av å være "reptilfotograf" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå