Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC Problem (Vista) - Dårlig Grafikk osv

Anbefalte innlegg

Hei.

For tre måned siden byggde jeg en helt ny pc.

Alt var ikke som jeg trodde det skulle være, grafikken på pc'en er helt ræva rett og slett.

Vet ikke hva dette kommer av, kan det hende at jeg har for dårlig skjerm? Siden jeg har en bærbar og grafikken der er 10ganger bedre enn det den er på den nye stasjonære pc'en. Og denne stasjonæren har 100 ganger bedre specs enn det er på bærbar'en. Også har det seg slik at hver gang jeg siter litt lenge på denne pc'en, 1-3 timer så får jeg vondt i øynene.

Ja, tro det eller ei bærbar'en har jeg hatt i 3 år og har aldri A.L.D.R.I!!! hatt vondt i øyene av å site etter 1-3 timer.

Etter å ha sittet på denne pc'en så har synet mitt bare blitt dårligere. Ja høres rart ut men det er faktisk helt sant.

Stasjonære - Skrivebord

x4ki2r.jpg

Bærbar - Skrivebord

f0um15.jpg

Det er ikke så tydlig i de bildene over, men jeg kan godt merke forskjellene her.

Jeg husker ikke specs på pc'en men kan nevne noen.

Skjermkort

Skjerm

Hovedkort

Powersupply

Flere ting som trenges?

Btw, jeg har ikke så mye peiling i pc så det er sakt

Endret av Red_Magic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til :D

"Jeg kan ikke se noe særlig forskjell på de 2 bildene, for å lage en sammenligning kunne det vært greit å se ett høyoppløslig bilde fremvist av samme programm og lagret i samme format. Jeg ser at ikonene dine er litt større og det kan ha noe med oppløsningen å gjøre om du ikke har stillt inn på "store ikoner"

I alle fall...siden du har bygget maskinen selv går jeg også utifra at du vet om oppløsning i forhold til skjerm. Jeg kan ta ett eksempel - Jeg spiller en del COD4 og noen ganger avslutter jeg spillet på unaturlig måte (dvs kill'er det elns) Da er det ofte at COD4 resetter seg selv med en ny oppløsning. Dette er noe jeg merker med en gang fordi all grafikk blir "blury" i forhold til hvordan jeg liker å ha det.

- Sjekk oppløsningen du bruker i Vista og i programmer der du mener det er dårlig. Skjermen din har en maks 1400 x 900

- Skru opp hertz til maksimum

- Skru opp farger til maksimum.

- Sjekk DX og gjør en prøve i vista"

Steng Topicen for min del ;)

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig å skjønne hva du skriver.

Men jeg skjønner det sånn at du har fått ny pc. Og får dårlig syn av den. Da har jeg bare et spørsmål, har du satt riktig oppløsning? Siden du mest sannsynlig har lcd skjerm vil bildet kun bli riktig om du setter riktig oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...