Gå til innhold

[Løst]Account hacket, noen spørsmål...


Anbefalte innlegg

Hei! Bley nylig satt inn i WoW igjen av en rezzurection scroll av en kamerat, men blei fikk selvsagt kontoen hacket... Mistet alt i inventory utenom HS og miningpick -.- Eneste positivet som kom ut av det er at miningskill ble lvlet til 450 (!) og det var nok ores og gems i baggene mine til å betale tilbake pengene jeg mistet (var ikke mye til å begynne med...)

Tok kontakt med GM, og fikk beskjed om at det skulle settes i gang en undersøkelse av accounten min, de skulle prøve å få igjen alle tingene mine og at jeg skulle få en mail som skulle varsle meg om når account undersøkelsen var ferdig.

 

Mine spørsmål lyder som så:

- Hvor lang tid tar en slik undersøkelse vanligvis? Accounten min er fortsatt aktiv, og fikk beskjed om at den ikke kom til å bli stengt i undersøkelsens forløp.

 

- Hvor store er sjangsene for at jeg får igjen alt som var tapt (penger, utstyr, alt jeg hadde i banken, osv...)

 

- Kommer tingene som ble lagt igjen i baggane mine, samt mining skill som ble lvlet til å bli tatt fra meg?

 

Dryzz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da min account ble hacket tok det 5 uker med deres såkalt "investigation"... fikk ingenting tilbake heller så her må jeg si du var heldig, jeg ble forbanna å slettet characteren min :(

 

Sånn ca. hvor får man tak i en slik en? :/ Har lyst på en til kontoen min !

 

Du kan kjøpe den i Blizzard Online Store, Denne skal kunne hjelpe deg.

 

Her er produktet. Den koster 6 euro...

Endret av Sander92
Lenke til kommentar
Sånn ca. hvor får man tak i en slik en? :/ Har lyst på en til kontoen min !

 

Ikke for å ta fra deg motet, men å kjøpe en slik er enklere sagt enn gjort - ihvertfall for meg. Jeg har gjort 20-25 forsøk fra tre forskjellige maskiner, og med to forskjellige browsere, uten hell. Jeg legger inn all informasjon det spørres etter og alt går helt fint inntil jeg kommer dit hvor jeg skal bekrefte ordren ved å klikke på "Place Order Now"-knappen. "There has been an error processing your request. Please go back to the previous page and try again", er feilmeldingen jeg da får - hver gang.

 

Jeg sendte en mail til dem om problemet den 6 nov. Tre uker etter (25 nov) fikk jeg et "standard" svar jeg ikke ble så mye klokere av. De aksepterte kun kredittkort med 15, 16 eller 18 sifre. Måtte ikke bruke mellomrom eller "-". Forsikre meg om at jeg tastet inn riktig utløpsdato på kortet, samt den riktige tresifrede koden i signaturfeltet bak på kortet. Jeg måtte dessuten være sikker på at jeg skrev navnet mitt nøyaktig slik det fremsto på kortet. Dersom ingenting av dette hjalp, måtte jeg ta kontakt med banken.

 

"Verified by Visa", som min bank bruker, nevnes ikke i mailen. Jeg leste nemlig på Blizzards forum (i en helt annen forbindelse, men dog) at de ikke støttet dette. Det er det eneste jeg kan tenke meg som er årsaken til mine problemer. Men jeg bruker da vitterlig samme kredittkortet til å betale for min konto hos dem, så dette er ganske utrolig.

Lenke til kommentar
Sånn ca. hvor får man tak i en slik en? :/ Har lyst på en til kontoen min !

 

Ikke for å ta fra deg motet, men å kjøpe en slik er enklere sagt enn gjort - ihvertfall for meg. Jeg har gjort 20-25 forsøk fra tre forskjellige maskiner, og med to forskjellige browsere, uten hell. Jeg legger inn all informasjon det spørres etter og alt går helt fint inntil jeg kommer dit hvor jeg skal bekrefte ordren ved å klikke på "Place Order Now"-knappen. "There has been an error processing your request. Please go back to the previous page and try again", er feilmeldingen jeg da får - hver gang.

 

Jeg sendte en mail til dem om problemet den 6 nov. Tre uker etter (25 nov) fikk jeg et "standard" svar jeg ikke ble så mye klokere av. De aksepterte kun kredittkort med 15, 16 eller 18 sifre. Måtte ikke bruke mellomrom eller "-". Forsikre meg om at jeg tastet inn riktig utløpsdato på kortet, samt den riktige tresifrede koden i signaturfeltet bak på kortet. Jeg måtte dessuten være sikker på at jeg skrev navnet mitt nøyaktig slik det fremsto på kortet. Dersom ingenting av dette hjalp, måtte jeg ta kontakt med banken.

 

"Verified by Visa", som min bank bruker, nevnes ikke i mailen. Jeg leste nemlig på Blizzards forum (i en helt annen forbindelse, men dog) at de ikke støttet dette. Det er det eneste jeg kan tenke meg som er årsaken til mine problemer. Men jeg bruker da vitterlig samme kredittkortet til å betale for min konto hos dem, så dette er ganske utrolig.

 

Hadde samme problem selv, fikk kun den error, go back and try again. Ringte Blizz, det tlf som er på blizz store siden, og de skulle fikse det. Etter 30 min fikk jeg en mail og jeg kunne handle normalt, og fikk ikke error lenger.

 

Har brukt token saken siden i sommer nå, aldri noe tullball :)

Lenke til kommentar

Blitt hacket... igjen :wallbash:

 

Gikk ut ifra at årsaken ligger på den bærbare pcen min, ettersom det er like etter at jeg har brukt den at jeg blir hacket. Reinnstallerte Windows XP på den, og den ble brukt igjen i går av meg og en kamerat, og begge ble hacket iløpet av neste dag omtrent...

 

Regner med det er en keylogger jeg har noe sted, men har fått høre at de nesten en umulig å bli kvitt? Eller at man er nødt til å hacke seg inn på den som har sendt ut keyloggeren og slette den...

 

Har brukt AVG Antivirus på den stasjonære nå nylig, og har ikke hatt noe virus siden jeg fikk pcen, så jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan gjøre lenger -.-

 

Dryzz

Lenke til kommentar

huff, pass deg så du ikke blir bannet.., jeg ble perm banna på min første acc, kom til 80, og ble hacket. Jeg ble hacka 3 ganger, å fikk alt gear osv tilbake, å den fjerde gangen så ble accounten perm bannet fordi jeg ikke klarte å holde min account secured.

 

Så vær forsiktig, hold passordene dine for deg selv

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg ikke World of Warcraft selv, men jeg kan nesten garantere at det finnes en pen EULA som poengterer dette. Om jeg hadde spilt hadde jeg nok vært best tjent med minst mulig kvalm på serveren. Uhørt er det muligens, men tre ganger på kort (?) tid, da lukter det uforsiktighet eller noe mer snusk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...