Gå til innhold

OCZ NIA tråden.

Anbefalte innlegg

Savnet en slik tråd så jeg lagde en.

Jeg fikk dette til jul og det er utrolig kult. Jeg driver å fikler med den for å se hvordan jeg kan styre Alpha og Beta kanalene. Glance og Muscel var relativt enkelt.

Kort om OCZ NIA

Et pannebånd som du fester rundt huet. Den har tre fysiske sensorer og det den gjør er at den plukker opp "hjernebølger". Den plukker også opp muskelsammentrekning i panna(smile, rynke på panna, gape...). I softwaren har den da 8 målinger. 1 for muskler beskrevet over. 1 for "glance", dvs om du ser i sentrum av skjermen din, for å da plutselig se til høye og så tilbake får du utslag på "glance". Videre har du 3 "alpha" barer og 3 "beta" barer som går opp og ned. Disse reagerer på hjernebølgene. Så sum summarum skal du kunne spille skytespill(som unrealtournament) uten å bruke mus og tastatur. Kun ved hjelp av "tankekraft".

Folk som har NIA må gjerne dele sine erfaringer i denne tråden. Jeg har ikke helt skjønt det selv ennå. Hva som trigger hvilken betabar feks.

Det jeg lurer på er om flere har problemer med høye verdier når de skal kalibrere? Jeg har hengt litt på forumet til OCZ og de sier det er eletriske forstyrrelser som skaper dette. Det kan løses ved å rett og slett hvile armen din på NIA boksen(gav meg best resultat). Dette er etter min mening ikke en fullgod løsning, så om noen har en annen fix så pls share :)

Andre var om det er flere som har fått en kontakt(den som går fra pannebåndet) som er en anelse stor og ikke får helt plass i NIA boksen? Det løses med å ta den inn og ut flere ganger men jeg er fremdeles ikke fornøyd med løsninga.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann du! Flott å se en tråd om denne tingesten.

jeg har nettop bestilt meg en slik finurlig liten sak som jeg håper er i min possessjon i løpet av morgendagen.

Desverre har jeg ingen foreløpige erfaringer med NIA, men jeg kan skrive en post med mine førsteinntrykk om du vil?

Gleder meg som en unge til i morra! =D

^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann hoppsann!

Fikk min OCZ nia i dag og sliter litt med å få det til å funke. Jeg får ned calibreringa til "godkjent" nivå, og får styrt litt innimellom, det er nok en treningssak.

Problemet mitt er at jeg får hele tiden melding om at NIA-box ikke er koblet i... Så er den tilkoblet, så ikke, så koblet til igjen..... Har prøvd å bytte USB inngang men uten hell....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg kom over denne posten etter litt rot på mine innlegg siden fra diskusjon.no...

Er det noen som har fått til NIA? Min har ligget litt i en skuff. My pga at min bolig ikke hadde ordenlig jording og det gjorde signalet utrolig ustabilt.

men har flytta så nå skal jeg prøve igjen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...