-Henrik- Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvordan ser egentlig oppsetet til trådstartet ut så langt? Har planer om å bygge en ny gaming PC selv til omtrent det samme budsjettet Mvh -Henrik- Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Står egentlig mellom disse to: Lenke til kommentar
Sidhius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) [url="http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=660964&su=B7DF1007-0BA5-46AD-9E02-8B9BB8A41CCC[/url] der er mitt forslag en kraftig PSU, veldig kraftig slik at du faktisk slipper å kjøpe ny på mangen år. ett litt slappere skjermkort enn det du ser på, men siden du har en liten skjerm og ikke tenker på å kjøpe ny ville jeg valgt ett rimelig kort, og heller kjøpe nytt kort når du kjøper skjerm. i7 cpu og ett supert hovedkort for bra oppgraderingsmuligheter 2 stk 500GB disker, dette pga sikkerhet for egne ting, disker som brukes til nedlasting slites, og partisjonering er tull. dessuten koster disse det samme som 1x1TB disk og til slutt, du må kjøpe sett med 3x minnebrikker, dette hovedkortet og i7 cpuene er laget for sett på 3 brikker. edit: og ja, bruk eksisterende kabinett hvis dette er ett midi tower eller større, du kan fikse alt ang kjøling og slikt med billige vifter. Endret 6. januar 2009 av Sidhius Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Kabinettet jeg har nå bråker jo helt for jævelig da, med viftene som er innebygde. Lenke til kommentar
Sidhius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kabinettet jeg har nå bråker jo helt for jævelig da, med viftene som er innebygde. bommet forresten på prisen der, hadde glemt poweren :/ men vifter er jo bare til å skifte ut, men er jo seff bare å kjøpe ett koster ca 1k jeg har kabinett uten vifter i, det funker helt fint, men så står maskinen rimelig åpent. og har ikke en i7 cpu Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Sant, men sa jeg trenger? jeg sa burde. Du har en 64 bits prosessor i maskinen, blir tåelig å ikke utnytte dette, dessuten ut i fra det jeg vet er grensen rundt 3,5 GB, så han kommer til å ligge akkurat på maksimum. Denne mengden er ikke bare RAM basert, men også skjermkort og andre hurrtig-minner, han er 512 GB på skjermkortet, og 3 GB ram, dermed er han akkurat på grensen, ut i fra jeg har forstått av 64 vs 32 bits system. Det du har forstått? Hva sier at du skal legge til de 512 megabytene på skjermkortet? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 I dag bestilte jeg 1x ASUS P6T og 1x OCZ 1600mhz Platinum 7-7-7-24 3GB Tri-channel 3x1 kit. Det var litt morsommt fordi det var 1 stykk på lager og Komplett hadde pressa tilbud på den rammen så den var enda lenger nede i pris :!: Vet ikke om dere ser det men, jeg så iallefall 1 stk på lager av den rammen, og nå er det ingen tilgjengelige i dag Så nå kan du angre trådstarter at du ikke kjøpte det kittet Bilder følger med når jeg har hentet pakkene Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 I dag bestilte jeg 1x ASUS P6T og 1x OCZ 1600mhz Platinum 7-7-7-24 3GB Tri-channel 3x1 kit. Det var litt morsommt fordi det var 1 stykk på lager og Komplett hadde pressa tilbud på den rammen så den var enda lenger nede i pris :!: Vet ikke om dere ser det men, jeg så iallefall 1 stk på lager av den rammen, og nå er det ingen tilgjengelige i dag Så nå kan du angre trådstarter at du ikke kjøpte det kittet Bilder følger med når jeg har hentet pakkene Nei, fordi de får det aldri inn igjen! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Corsair er et merke som holder lenge, og en 750 burde jo være nok;) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 På X58 chipset ja. Men på Core2 Plattform er og forblir DDR3 nyttesløst.i7 is tha future. Med mindre du har 800mhz 4-4-4-12 f.ex da Herregud, du prøver å fremstå som en kunnskapsrik person (Og krangler med de fleste som for deg åpenbart virker "uvitne"). Hvis du virkelig ikke viste det så er det bare å klokke på Socket 775 også. Forskjellen mellom DDR3 1600 mhz vs DDR2 800 mhz (4-4-4-12) er vanvittig lite, bortsett fra prisen, der går DDR3 av med prisen X58 er fremtiden viss det støtter 32 Nm CPU'er, ja. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Plizket: Man kan fint kjøre 1600 MHz brikker på Socket 775, 2000 MHz for den slangskyld også. (Det er vel heller sånn at noen X58 hovedkort sliter med høye hastigheter. Men det var vel kun på de aller første kortene?) Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Plizket: Man kan fint kjøre 1600 MHz brikker på Socket 775, 2000 MHz for den slangskyld også. (Det er vel heller sånn at noen X58 hovedkort sliter med høye hastigheter. Men det var vel kun på de aller første kortene?) Jojo så klart, men da er man ikke høy i hatten på 790i`n sin når man vet X58 er ute og løper I dag bestilte jeg 1x ASUS P6T og 1x OCZ 1600mhz Platinum 7-7-7-24 3GB Tri-channel 3x1 kit. Det var litt morsommt fordi det var 1 stykk på lager og Komplett hadde pressa tilbud på den rammen så den var enda lenger nede i pris :!: Vet ikke om dere ser det men, jeg så iallefall 1 stk på lager av den rammen, og nå er det ingen tilgjengelige i dag Så nå kan du angre trådstarter at du ikke kjøpte det kittet Bilder følger med når jeg har hentet pakkene Nei, fordi de får det aldri inn igjen! LOL trådstarter.. Får de aldri inn igjen? "Antatt leveringstid til oss.. 5 Dager" Da får du sjansen iallefall. Men vær rask, de tar sikkert inn 5 stykk der 3 eksemplarer blir med en gang utsolgt. Endret 6. januar 2009 av Plizket Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Skru på sarkasmedetektoren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå