Gå til innhold

Ny pc til 8000-10000 kroner, brukes til gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig burde trådstarter gå for 64-bit (som både Clue og Plizket sier/mener) ;)

Nei Jeg mente han burde gå for 32-bit, fordi han skal bruke 3GB uansett og tri-channel er "wæj-fæster" enn Dual channel, og på X58 går det latterlig fort. :tease:

Hva skal du med 64-bit om du ikke skal ha 6 eller 9 GB for og kjøre heavy-capacity tasks lol :!:

Velger trådstarter 32-bit er det fordi han skal ha 3GB high-speed MHZ på Rammen sin :tease:

Lenke til kommentar

Ehhh i teorien skal 64 bit være dobbelt så raskt som 32 for prosessoren, så ja, det gir bedre utbytte, sant nok det er ikke så mye bedre nå, men merkes på enkelte programmer. 64 bit er ikke noe du har fordi du har for mye ram, er temmelig urellevant, siden det er bare dumt å ikke utnytte 64 bit når man har en CPU som støtter det.

Men ofte så støtter ikke programmene du bruker 64 bit, dermed får du ikke utnyttet kraften du ville hatt. Men det kommer stadig flere og flere program med støtte for 64 bit. Jeg kommer helt klart til å gå for 64 bit.

Lenke til kommentar
Ehhh i teorien skal 64 bit være dobbelt så raskt som 32 for prosessoren, så ja, det gir bedre utbytte, sant nok det er ikke så mye bedre nå, men merkes på enkelte programmer. 64 bit er ikke noe du har fordi du har for mye ram, er temmelig urellevant, siden det er bare dumt å ikke utnytte 64 bit når man har en CPU som støtter det.

Men ofte så støtter ikke programmene du bruker 64 bit, dermed får du ikke utnyttet kraften du ville hatt. Men det kommer stadig flere og flere program med støtte for 64 bit. Jeg kommer helt klart til å gå for 64 bit.

Jeg har bare lært at det er for rammen jeg, og at MAN VELGER 32-bit om man skal ha 3072mb ram. Men om du sier det har også betydning pga kraftigere CPU kraft, så vill jeg revurdere dette selv når jeg får min RIG som er temmelig lik denne :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei Jeg mente han burde gå for 32-bit, fordi han skal bruke 3GB uansett og tri-channel er "wæj-fæster" enn Dual channel, og på X58 går det latterlig fort. :tease:

Hva skal du med 64-bit om du ikke skal ha 6 eller 9 GB for og kjøre heavy-capacity tasks lol :!:

Velger trådstarter 32-bit er det fordi han skal ha 3GB high-speed MHZ på Rammen sin :tease:

Ok, det er jo bare idioti å gå for 32-bit fremfor 64-bit. Jeg kan nesten garantere at trådstarter etterhvert setter inn en rambrikke eller 3.

Hva skal du med "High-Speed Mhz" når det omtrent ikke har noe nyttelsesgrad?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Ok, det er jo bare idioti å gå for 32-bit fremfor 64-bit. Jeg kan nesten garantere at trådstarter etterhvert setter inn en rambrikke eller 3.

Hva skal du med "High-Speed Mhz" når det omtrent ikke har noe nyttelsesgrad?

Neivell? :lol:

i7 er unik fordi MHZ ikke lenger er begrenset på 1066mhz slik som det er med Core2 Plattformen..

Jeg fikk smellt det inn i øra da jeg skulle handle ny gaming-rig, "DU MÅ IKKE KJØPE DDR3 PÅ CORE2 PLATTFORMEN!! AAAAAAH :tease:" Why not?

Jo fordi du tror kanskje du får 1600mhz? Du får max 1066mhz :lol::tease:

Lenke til kommentar

angående 32 bit / 64 bit OS. FYI det går an å kjøre dualboot.

En annen ting orginal viften som fulgte med min i7 920 cpu var crap. temp er på 80-90 grader idle. Har lett høyt og lavt for en ny kjøler. virker som om det er lite utvalg av kjølere å få kjøpt til 1366 socket foreløpig men jeg har bestillt en noctua kjøler.

mye ranting her men cluet er du bør vurdere en annen kjøler enn dem som følger med cpu

Lenke til kommentar

Følger som regel ikke med cpu kjøler på kabinnet, hvis det er det du mener da. Men ja, som Phyltre sier, det er veldig få 1366 kjølere på markede atm, og alle noctua kjølerene som er laget til 1366 er utsolgt:P

Liten off topic her til phyltre, den kan da umulig være så varm på idle? Sikker på at du har instalert helt riktig, fjernet plast osv? så vidt jeg så, så overklokket HW deres i7 til 3,8 GHz med standard kjøling:S

Endret av clue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...