Mortephix Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dersom man skulle ha en god skjerm for en video/bilde redigerer og gamer, hva ville være et godt alternativ til en slik pakke? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dessverre er det ingen "komplette" (billige) gaming og bilde/Video-redigerings skjermer, de fleste skjermene benytter TN-Panel noe som ikke er av de beste (men har veldig lite etterslep), Denne BenQ skjermen går for å være veldig bra til begge dine formål. Lenke til kommentar
Mortephix Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dersom man skulle hatt noe ordentlig til gamers og redigerere, hva burde man da legge seg bort til Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Nå er ikke jeg interessert i ny skjerm med det første så kan du ikke ta den diskusjonen i egen tråd? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Selvfølgelig burde trådstarter gå for 64-bit (som både Clue og Plizket sier/mener) Nei Jeg mente han burde gå for 32-bit, fordi han skal bruke 3GB uansett og tri-channel er "wæj-fæster" enn Dual channel, og på X58 går det latterlig fort. Hva skal du med 64-bit om du ikke skal ha 6 eller 9 GB for og kjøre heavy-capacity tasks lol :!: Velger trådstarter 32-bit er det fordi han skal ha 3GB high-speed MHZ på Rammen sin Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Tror jeg skal prøve Windows 7 på den jeg. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ehhh i teorien skal 64 bit være dobbelt så raskt som 32 for prosessoren, så ja, det gir bedre utbytte, sant nok det er ikke så mye bedre nå, men merkes på enkelte programmer. 64 bit er ikke noe du har fordi du har for mye ram, er temmelig urellevant, siden det er bare dumt å ikke utnytte 64 bit når man har en CPU som støtter det. Men ofte så støtter ikke programmene du bruker 64 bit, dermed får du ikke utnyttet kraften du ville hatt. Men det kommer stadig flere og flere program med støtte for 64 bit. Jeg kommer helt klart til å gå for 64 bit. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ehhh i teorien skal 64 bit være dobbelt så raskt som 32 for prosessoren, så ja, det gir bedre utbytte, sant nok det er ikke så mye bedre nå, men merkes på enkelte programmer. 64 bit er ikke noe du har fordi du har for mye ram, er temmelig urellevant, siden det er bare dumt å ikke utnytte 64 bit når man har en CPU som støtter det. Men ofte så støtter ikke programmene du bruker 64 bit, dermed får du ikke utnyttet kraften du ville hatt. Men det kommer stadig flere og flere program med støtte for 64 bit. Jeg kommer helt klart til å gå for 64 bit. Jeg har bare lært at det er for rammen jeg, og at MAN VELGER 32-bit om man skal ha 3072mb ram. Men om du sier det har også betydning pga kraftigere CPU kraft, så vill jeg revurdere dette selv når jeg får min RIG som er temmelig lik denne Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Nei Jeg mente han burde gå for 32-bit, fordi han skal bruke 3GB uansett og tri-channel er "wæj-fæster" enn Dual channel, og på X58 går det latterlig fort. Hva skal du med 64-bit om du ikke skal ha 6 eller 9 GB for og kjøre heavy-capacity tasks lol :!: Velger trådstarter 32-bit er det fordi han skal ha 3GB high-speed MHZ på Rammen sin Ok, det er jo bare idioti å gå for 32-bit fremfor 64-bit. Jeg kan nesten garantere at trådstarter etterhvert setter inn en rambrikke eller 3. Hva skal du med "High-Speed Mhz" når det omtrent ikke har noe nyttelsesgrad? Endret 5. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nei Jeg mente han burde gå for 32-bit, fordi han skal bruke 3GB uansett og tri-channel er "wæj-fæster" enn Dual channel, og på X58 går det latterlig fort. Hva skal du med 64-bit om du ikke skal ha 6 eller 9 GB for og kjøre heavy-capacity tasks lol :!: Velger trådstarter 32-bit er det fordi han skal ha 3GB high-speed MHZ på Rammen sin Ok, det er jo bare idioti å gå for 32-bit fremfor 64-bit. Jeg kan nesten garantere at trådstarter etterhvert setter inn en rambrikke eller 3. Hva skal du med "High-Speed Mhz" når det omtrent ikke har noe nyttelsesgrad? Neivell? i7 er unik fordi MHZ ikke lenger er begrenset på 1066mhz slik som det er med Core2 Plattformen.. Jeg fikk smellt det inn i øra da jeg skulle handle ny gaming-rig, "DU MÅ IKKE KJØPE DDR3 PÅ CORE2 PLATTFORMEN!! AAAAAAH " Why not? Jo fordi du tror kanskje du får 1600mhz? Du får max 1066mhz Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Herregud, det koster deg to sekunder i Biosen og endre hastigheten Endret 5. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Herregud, det koster deg to sekunder i Biosen og endre hastigheten På X58 chipset ja. Men på Core2 Plattform er og forblir DDR3 nyttesløst. i7 is tha future. Med mindre du har 800mhz 4-4-4-12 f.ex da Endret 5. januar 2009 av Plizket Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Men nok om dette, la oss høre hva mer trådstarter lurer på i stede for denne helt ubetydlige diskusjonen, du BØR velge 64 bit med i7. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Er jaggu usikker nå. Har egentlig planlagt 32 bit med det første da. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja altså seff funker 32 bit, men du mister en del "hesterkrefter" på dette. I hverfall på programmer som støtter 64 bit;) Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 angående 32 bit / 64 bit OS. FYI det går an å kjøre dualboot. En annen ting orginal viften som fulgte med min i7 920 cpu var crap. temp er på 80-90 grader idle. Har lett høyt og lavt for en ny kjøler. virker som om det er lite utvalg av kjølere å få kjøpt til 1366 socket foreløpig men jeg har bestillt en noctua kjøler. mye ranting her men cluet er du bør vurdere en annen kjøler enn dem som følger med cpu Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Hvis jeg kjøper det rette tårnet er det jo gode kjølere innebygd der ute da. Cooler master er jo ganske godt, er det ikke? Dessuten koster det ikke så mye for vifter. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Følger som regel ikke med cpu kjøler på kabinnet, hvis det er det du mener da. Men ja, som Phyltre sier, det er veldig få 1366 kjølere på markede atm, og alle noctua kjølerene som er laget til 1366 er utsolgt:P Liten off topic her til phyltre, den kan da umulig være så varm på idle? Sikker på at du har instalert helt riktig, fjernet plast osv? så vidt jeg så, så overklokket HW deres i7 til 3,8 GHz med standard kjøling:S Endret 6. januar 2009 av clue Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er jaggu usikker nå. Har egentlig planlagt 32 bit med det første da. Nei må ikke velge 32 bit, da kommer Giallorossi og setter seg på deg. 64-bit må du jo bare ha.. Men du får ikke fullt GB utbytte da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå