James Bond Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du er dum hvis du ikke går for disse brikkene! Burde først kjøre fri MHZ "så-og-si" på rammen når du har i7! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421285 Vet ikke hvor stor forskjell det er på 1333 MHZ og 1600MHZ, men om vi snakker 2-3FPS i spill hadde jeg slått til! Prisen er ikke gærn heller. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Du er dum hvis du ikke går for disse brikkene!Burde først kjøre fri MHZ "så-og-si" på rammen når du har i7! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421285 Vet ikke hvor stor forskjell det er på 1333 MHZ og 1600MHZ, men om vi snakker 2-3FPS i spill hadde jeg slått til! Prisen er ikke gærn heller. Hehe, for det første kommer det helt an på spillet, men jeg tørr påstå at det ikke er 2-3 FPS, kanskje det er 2-3 FPS ved å gå fra DDR2 800 Mhz med grei timings til DDR3 1333/1600 Mhz Endret 4. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Anbefaler 1600mhz, spesielt hvis du skal klokke. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Du er dum hvis du ikke går for disse brikkene!Burde først kjøre fri MHZ "så-og-si" på rammen når du har i7! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421285 Vet ikke hvor stor forskjell det er på 1333 MHZ og 1600MHZ, men om vi snakker 2-3FPS i spill hadde jeg slått til! Prisen er ikke gærn heller. Den var jo faktisk ganske grei da. Midt mellom de to rambrikkene jeg har sett på. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Anbefaler 1600mhz, spesielt hvis du skal klokke. Hvorfor? Hvis trådstarter så absolutt ønsker å kjøpe X58+I7 men har lite å rutte med, burde man spare inn på det man taper minst på/ikke noe på (Ytelsesmessig). Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 For det første, om du skal a x58 + i7, burde du kjøpe tri channel ram, så du for utnyttet i7-en helt. 3 GB ram holder fint men du burde gå for 64 bits windows. Gode ram brikker er det mange som lager, OCZ, Corsair og Kingston for eks. Du burde i grunn gå for 1333 MHz for å spare penger. Jeg bruker et 4750 OC kort akkurat nå, og det funker i grunn helt ok. Får spilt alle mulige spill i fin grafikk med 1280 x 1024. Tok test i Source bare for å se hav jeg fikk med alt på maks, da fikk jeg en gjennomsnitt på 260 fps, dette er med en duo 3,2 GHz og 2 GB ram. Her er mitt forslag, jeg bruker netshop kabinettet, fordi det er billig ok funker bra, så lett som det;) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90538 Dett er bare et eksempel på noe i den duren du muligens er ute etter. Alt trenger ikke være superdupert. bare sånn det holder. Her har du også i7 så du har muligheten til å oppgradere letter. Resten av delene burde holde intil neste oppgradering;) Håper dette hjelper litt. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 For det første, om du skal a x58 + i7, burde du kjøpe tri channel ram, så du for utnyttet i7-en helt. 3 GB ram holder fint men du burde gå for 64 bits windows. Gode ram brikker er det mange som lager, OCZ, Corsair og Kingston for eks. Du burde i grunn gå for 1333 MHz for å spare penger. Jeg bruker et 4750 OC kort akkurat nå, og det funker i grunn helt ok. Får spilt alle mulige spill i fin grafikk med 1280 x 1024. Tok test i Source bare for å se hav jeg fikk med alt på maks, da fikk jeg en gjennomsnitt på 260 fps, dette er med en duo 3,2 GHz og 2 GB ram. Her er mitt forslag, jeg bruker netshop kabinettet, fordi det er billig ok funker bra, så lett som det;) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90538 Dett er bare et eksempel på noe i den duren du muligens er ute etter. Alt trenger ikke være superdupert. bare sånn det holder. Her har du også i7 så du har muligheten til å oppgradere letter. Resten av delene burde holde intil neste oppgradering;) Håper dette hjelper litt. Man trenger ikke 64 bit når man bare skal ha 3GB ram uansett. Skal du ha 4GB eller mer da må man ha 64 bit. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Han sa aldri at man må ha, men burde. Dessuten må man ikke ha 64-bit for 4 Gb, men man får ikke ytnyttet den siste rambrikken (ca). Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Sant, men sa jeg trenger? jeg sa burde. Du har en 64 bits prosessor i maskinen, blir tåelig å ikke utnytte dette, dessuten ut i fra det jeg vet er grensen rundt 3,5 GB, så han kommer til å ligge akkurat på maksimum. Denne mengden er ikke bare RAM basert, men også skjermkort og andre hurrtig-minner, han er 512 GB på skjermkortet, og 3 GB ram, dermed er han akkurat på grensen, ut i fra jeg har forstått av 64 vs 32 bits system. Endret 4. januar 2009 av clue Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selvfølgelig burde trådstarter gå for 64-bit (som både Clue og Plizket sier/mener) Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 For det første, om du skal a x58 + i7, burde du kjøpe tri channel ram, så du for utnyttet i7-en helt. Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvis man kjøper de 3 brikkene øverst på denne siden, og setter de i slottene med like farger, blir det da automatisk tri-channel? Eller må man stille på noe i biosen i tillegg? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hovedkortet skal normalt kjøre de tri channel da ja. På samme måten som du har dual channel på de fleste andre hovedkort. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan ville dette kabinettet takle et i7 system? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353485 Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Funker sikkert bra, har vifter som er store (trolig stille) på de riktige plassene, tipper de forran er fremfor harddiskene;) Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Men har også tenkt på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341529 Innebygd PSU og veldig bra kjøling vissnok. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kabinett + psu for 3k er litt mye i mitt syn. Et bra kabinett med sykt bra kjøling er Antec 900. Så kan du kjøpe deg en corsair 550 eller 650 og da vil du trolig spare rundt en tuselapp;) Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Eller beholde strømforsyningen jeg har nå og spare enda en tusenlapp. Men siden jeg kan tjene et par tusen på denne pcen så kanskje jeg kjøper strømforsyining. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vel holder selv på å styrer med PC-ene mine mye for tiden, og av erfaring vet jeg at billigere/dårligere PSU-er blir mye fortere slitt og kan være nokså ustabile. Det er derfor jeg bestilte meg en 850 watts OCZ til mitt nye i7 system;) Og corsair er et kvalitets merke, ja det koster litt mer, men i lengden er det verdt det;) Ikke minst har min 2-3 år gamle PSU begynt å lage stygge "strøm ulyder". Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Da blir det nok ny psu ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå