Gå til innhold

BK : Madeleine

Dirty^Dog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det andre bildet er ganske herlig for oss som liker bilder av små barn. En uskyldig lita tulle som poserer så fint som hun kan, og hun er jo veldig skjønn. Det første bildet er kanskje et godt eksempel på hvordan man kan bruke stor blender i et barneportrett, men jeg synes ikke det inneholder nok fotografisk spenning til at den ovenfra og ned-vinkelen blir effektiv. Og slike vinkler bør man jo helst unngå i bilder av barn, hvis de ikke har en spesiell effekt man ønsker å få frem. Men det andre synes jeg altså er ganske fint. En perfekt gave i ramme til jentens besteforeldre.

Edit: Jeg synes bildet er på kanten mht størrelse. Bildene må aldri bli for store, men heller ikke for små for vurdering. Og dette er litt på grensen til å kunne vurdere skarphet osv.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fine barneportretter i en flott belysning (hva er lyskilden?). Usedvanlig skjønne øyne på den jenta.

Det første bildet skjemmes litt av at beina er kuttet av. Jeg prøvde to ganger å scrolle ned for å se resten bildet :)

Det andre er bedre. Et flott uttrykk og skarp og fin fokus på øynene. Jeg ville kanskje ha prøvd en versjon med litt lavere ISO (tror du har litt å gå på når det gjelder lukkertid) for å få redusert mengden ISO-støy (som på ingen måte er sjenerende, men jeg ville ha prøvd likevel). Den svarte flekken i bakgrunnen stjeler også litt oppmerksomhet. Men dette er pirk på et ellers meget vellykket bilde.

Lenke til kommentar
Den svarte flekken i bakgrunnen stjeler også litt oppmerksomhet. Men dette er pirk på et ellers meget vellykket bilde.

Er veldig uenig. En bakgrunn med snø ispedd litt stein/berg må da kunne brukes..?

Er klar over at du sier det er pirk og at du liker bildet, men jeg mener det jeg quotet deg på, bare blir unødvendig negativ kritikk

Likte forresten også portrettbildet av henne best, veldig fine fargetoner, fanget et veldig søtt uttrykk og i rett høyde/avstand.

Well done :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig med Larsenio. Bakgrunnen har naturlig struktur, og det er ingenting å pirke på der. Det er deilig å se at det finnes noen som tar portretter utenfor studio. Ikke la det bli for sterilt. Bakgrunnen er fin, den. Det er til og med en form for mønster, så dette er bra. Men det er jo lov å være uenig i det også.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger folkens! Er enig i all "kritikken". Skulle gjerne hatt med føttene, men ble mer opptatt av å fange det korte tidelet hun faktisk så opp på meg. Dessuten er det litt vanskelig å komponere bilder ovenfra og ned med fastoptikk, da må man nesten hoppe hvis man skal få med noe mer i bildet :p

Er enig i at ISO-støyen er litt på grensen. Tror jeg måtte opp på 800, da 400 begynte å bli for tregt når solen begynte å forsvinne. Portretter av barn krever faktisk ganske lav lukkertid da de aldri sitter stille.

Ang lyset er det ikke brukt noe eksternt lys, kun en sol på vei ned som kanskje gjorde lyset litt mer interessant.

Forøvrig var dette første gang jeg brukte 30mm på portretter, og jeg synes det funket veldig bra. Man har både muligheten til å lage helfigurportretter, men også ganske tette ansiktsportretter. En svært anvendelig brennvidde, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...