Gå til innhold

BK: Twilight Silhouette

einaros

Anbefalte innlegg

Camera: Canon EOS 50D

Exposure: 0.025 sec (1/40)

Aperture: f/8

Focal Length: 26 mm

ISO Speed: 200

Exposure Bias: 0 EV

Sortnivå og kontraster blåst opp, med en liten grønn-tint i fargeprofilen. Litt usikker på tinten, men har blitt smålei av de klassiske rosa/lilla solnedgangene :)

post-90782-1230397139_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fenget meg mer enn ditt forrige bilde, som var innenfor den genren som du selv nevner her. Det blir for mange make bilder, men dette skiller seg ut med litt annerledes farger. Det er fremdeles et bilde innenfor genren, men de annerledes fargene og det litt mystiske lyse partiet i midten får meg til å gruble litt på hva det er. Fremdeles ikke noe som jeg bryr meg så mye med, men likevel såpass annerledes i fargesammensettingen at det ikke er helt det samme.

Det er greit å manipulere fargene litt i et slik bilde, for fargene utgjør jo hele bildet. Og naturlig fargede solnedganger har vi sett nok av. Men du har vel noen andre motiver på lur også? Hadde vært artig å se hva du får ut av andre typer motiver.

Lenke til kommentar

Fikk en "larger than life"-følelse når jeg så dette bildet. Synes egentlig hyttene/husene på åsen gjør det litt mer virkelig. Himmelen er uansett så dominerende at man ( i hvert fall jeg ) ikke legger merke til bygningene før man har gransket bildet en stund.

Likte det veldig godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...