Gå til innhold

Spilldata: Hva bør jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Min prosessor er på 2.33 gh.

Og internminne på 1 gb.

Hva bør jeg hovedsaklig oppgradere for å få bedre ytelse?

Dette ble veldig generelt. Du må si hva du skal bruke maskinen til. Ram er jo veldig billig og oppgardere. Har du 32-bit operativsystem kan du ha inntill 3 gb med ram. Du forteller ikke hvilken type prosessor du har og hvilken socket vi snakker om. I noen tilfeller må også hovedkortet skiftes for at det skal være vits. Men helt klart vil en gb eller to med ram forbedre ytelsen på maskinen din, spesielt dersom du kjører Windows Vista..

Lenke til kommentar

2,33 ghz? Hvilken type prosessor er helt essensielt å vite for at antall Ghz skal ha noe som helst betydning. Er det Pentium 4 på 2,33, Core 2 duo, Core 2 quad eller AMD Athlon X2 osv. Det er like greit å nevne prosessormodellen. F.eks Intel Core 2 duo E6550 , som har en hastighet på 2,33. Du finner informasjon om dette i Vista (er usikker på om det gjør det i XP) ved å høyreklikke på min datamaskin / my computer og velge egenskaper / properties. Evt. kan du i XP når du har trykket på startknappen velge "Kjør" eller "Run", skrive dxdiag der, så får du endel informasjon om hva du har.

Hva skal du bruke pcn til? Se film, spille enkle/gamle spill, spille nye spill, surfe på nettet, eller bare ha en kasse som starter Excel utrolig fort? Dette har betydning for hva slags skjermkort du skal ha, eller om det holder med den du har.

Edit : Ser jo nå det står spilldata i overskriften :blush:

Da er det skjermkortet som er ganske vesentlig. Hva har du nå? Men det er selvsagt ikke noe poeng å ha et kjempekraftig skjermkort, hvis ikke ram mengden og prosessorkraften henger med. Men hvis det er så at du har en Core 2 Duo på 2,33Ghz (som er ganske bra) så anbefaler jeg å ha _minst_ 2GB minne, helst 4GB hvis du da har f.eks Vista Home Premium 64bit e.l (du må ha 64bit OS for å benytte mer enn 3 GB minne). Hvis du skal kjøpe noe nytt skjermkort burde du i det minste satse på et Geforce 9600 GT som du nå får for rundt en 1000 lapp, men da skal det sies at hvis du øker til 1200 får du et 9800GT som yter ganske mye bedre. Det kan også godt hende du får tak i ATI Radeon kort i samme prisklasse som yter tilsvarende eller bedre for den saks skyld, men jeg har ikke lenger greie på hvordan disse stiller seg i forhold.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...