Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare en pc fungerer i nettet av gangen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en kamerat med pc på besøk i kveld. Da vi skulle koble pcene våre til nettet oppstod det et (for meg) ganske merkelig problem. Bare én av pcene får stå i nettet av gangen, den andre vil stå som "bare lokal forbindelse", men hvis den pinger ruteren vil den time ut. Hvis en tar ut kabelen sin er den andre på nettet i løpet av et minutt.

Har sett på innstillingene i ruteren og DHCP ser ut til å være som den skal, men for sikkerhets skyld har vi satt statiske ip-adresser. Ingen av disse tingene ser ut til å ha gjort noe utslag i det hele tatt. ISPen vår er nextgentel, og vi får også tv gjennom denne ruteren, selv om den for øyeblikket er koblet ut.

Hadde satt stor pris på hjelp. Mvh Håkon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har en kamerat med pc på besøk i kveld. Da vi skulle koble pcene våre til nettet oppstod det et (for meg) ganske merkelig problem. Bare én av pcene får stå i nettet av gangen, den andre vil stå som "bare lokal forbindelse", men hvis den pinger ruteren vil den time ut. Hvis en tar ut kabelen sin er den andre på nettet i løpet av et minutt.

Har sett på innstillingene i ruteren og DHCP ser ut til å være som den skal, men for sikkerhets skyld har vi satt statiske ip-adresser. Ingen av disse tingene ser ut til å ha gjort noe utslag i det hele tatt. ISPen vår er nextgentel, og vi får også tv gjennom denne ruteren, selv om den for øyeblikket er koblet ut.

Hadde satt stor pris på hjelp. Mvh Håkon.

Skru av statisk ip. Kjør run --> cmd --> skrive ipconfig/release deretter skriver du ipconfig/renew

Se om dette fungerer. Visst ikke, koble ut strømmen på router og begge maskinene.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...