Gå til innhold

Ekstremt lav lyd fra høyttalerne

Anbefalte innlegg

Har to stk. gamle Jamo høyttalere stående her som har stått uten å bli spilt ganske lenge.

Jeg koblet dem til en forsterker som blir spilt på daglig, men den er nesten ikke hørbar. Jeg tok av baklplaten, og satte høyttalerkablene inntill selve mellomtoneelementet, og da ble lyden merkbart høyere, men inntill basselementet kom det bare svak hvisking.

Dette skjer med begge høyttalerne.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har to stk. gamle Jamo høyttalere stående her som har stått uten å bli spilt ganske lenge.

Jeg koblet dem til en forsterker som blir spilt på daglig, men den er nesten ikke hørbar. Jeg tok av baklplaten, og satte høyttalerkablene inntill selve mellomtoneelementet, og da ble lyden merkbart høyere, men inntill basselementet kom det bare svak hvisking.

Dette skjer med begge høyttalerne.

Noen som vet hva som kan være galt?

Har du satt forsterkeren til riktig input? Det er vanlig at du hører en mye lavere lyd visst for eksempel har valgt tuner som input når du egentlih skulle valgt aux... Har gått på den fellen noen ganger selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Men da er det jo høyttalerne det er noe galt med. Det er sikkert kablene og/eller loddingene som begynner å kjenne tidens tann. Dette er en enkel sak å fikse. Du bør i tillegg også ta en titt på delefilteret, bare for sikkerhets skyld. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...