rublings Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Carisma er en god bil, men kanskje litt kjedelig? GDI-motoren skal visst være ganske god. Ikke mye feil på disse Mitsubitshiene. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) GDi motoren er noe plaget med ventiltikking og soting. Ellers er det regnet for å være gode biler. Man kan få relativt velutstyrte utgaver med blant annet klimaanlegg for ikke altfor mye penger. Ellers er de "unormalt" sikre til å være japsebiler fra 90-tallet, da den i bunn og grunn er samme bil som Volvo S/V40. Endret 28. desember 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Hvordan er de med service og driftkostnader og sånt da? Og hva med Opel Vectra? Har funnet mange som er veldig fine. Faktisk en ganske fin bil, helt ok på utsiden og noen er ganske fine inni. Problemet er bare at mange av dem er automat... Vil helst ha manuell Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hold deg langt unna SEAT. Jeg har hatt to stk. SEAT fra denne tidsperioden, begge fabrikknye. MASSE trøbbel med dem. Den siste jeg hadde stod på verksted i over 2 måneder de ca. 12 månedene jeg hadde den fra den var ny. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 ......... Kan du komme med litt mer spesifikk info? Alltid noen som kommer og sier "HOLD DEG UNNA ....." , så vil gjerne vite litt mer Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 ......... Kan du komme med litt mer spesifikk info? Alltid noen som kommer og sier "HOLD DEG UNNA ....." , så vil gjerne vite litt mer Jeg kan si som så at på en helt fabrikkny bil måtte hele ledningsnettet, ECU, og clutch byttes etter cirka 6 mnd. På den andre fabrikknye bilen gikk bilen i nødmodus uten at jeg noen gang fikk vite hvorfor (byttet inn igjen.) Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg kan si som så at på en helt fabrikkny bil måtte hele ledningsnettet, ECU, og clutch byttes etter cirka 6 mnd. På den andre fabrikknye bilen gikk bilen i nødmodus uten at jeg noen gang fikk vite hvorfor (byttet inn igjen.) Dette går vel alt på garantien? Men ja, det hørtes litt skummelt ut... Har sjekka litt på carsurvey.org, og det er ikke mange negative innlegg om Toledoen egentlig. Nesten alle var positive (men med enkelte småklager). 206-en f.eks, hadde mye mer variert brukererfaring. Mange flere negative der. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jeg kan si som så at på en helt fabrikkny bil måtte hele ledningsnettet, ECU, og clutch byttes etter cirka 6 mnd. På den andre fabrikknye bilen gikk bilen i nødmodus uten at jeg noen gang fikk vite hvorfor (byttet inn igjen.) Dette går vel alt på garantien? Men ja, det hørtes litt skummelt ut... Har sjekka litt på carsurvey.org, og det er ikke mange negative innlegg om Toledoen egentlig. Nesten alle var positive (men med enkelte småklager). 206-en f.eks, hadde mye mer variert brukererfaring. Mange flere negative der. Selvsagt gikk det på garantien, men nå er vel ikke det så aktuelt på en såpass gammel Toledo lenger. Dette er feil som kom på helt nye biler, you do the math. Husk også at det er solgt veldig mange flere 206 enn Toledoer. Jeg vet i hvert fall at jeg aldri vil anbefale SEAT til noen. Hadde mine biler ikke blitt dekket av garanti hadde jeg vel brukt mer penger på reparasjoner enn selve bilene. Endret 29. desember 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Selvsagt gikk det på garantien, men nå er vel ikke det så aktuelt på en såpass gammel Toledo lenger. Dette er feil som kom på helt nye biler, you do the math. MEN, har ikke sett noen andre som har nevnt dette, så det kan jo hende det bare var du som var litt uheldig? Kan vel ikke være sånn feil på alle sammen? Høres urimelig ut at de skulle fortsette å selge en bil som har så store feil... EDIT: Ja, sjansen for negative erfaringer øker jo når det er flere som har bilen. Logisk nok Jeg får finne ut om det er flere som har hatt negative erfaringer med Toledo før jeg kaster vekk ideen helt. Ser litt på Opel Vectra også som et alternativ, men den vet jeg ikke nok om ennå. Endret 29. desember 2008 av Scoob911 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Selvsagt gikk det på garantien, men nå er vel ikke det så aktuelt på en såpass gammel Toledo lenger. Dette er feil som kom på helt nye biler, you do the math. MEN, har ikke sett noen andre som har nevnt dette, så det kan jo hende det bare var du som var litt uheldig? Kan vel ikke være sånn feil på alle sammen? Høres urimelig ut at de skulle fortsette å selge en bil som har så store feil... Endret forrige innlegg, men kan føye til at SEAT har et veldig labert rykte generelt. Let litt rundt på nettet så vil du finne ut at det ikke bare er jeg som har dårlig erfaring med SEAT. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvilke modeller var det du hadde Sluquet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Endret forrige innlegg, men kan føye til at SEAT har et veldig labert rykte generelt. Let litt rundt på nettet så vil du finne ut at det ikke bare er jeg som har dårlig erfaring med SEAT. Joda, hvis man leter på nettet etter andres erfaringer med biler så får man aldri kjøpt bil. F.eks VW Polo er vel byggd hos Seat så det er vel helt normal VAG kvalitet på produktet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvilke modeller var det du hadde Sluquet? '00 Ibiza 1,6 Sport og '01 Ibiza 20VT sport. Endret forrige innlegg, men kan føye til at SEAT har et veldig labert rykte generelt. Let litt rundt på nettet så vil du finne ut at det ikke bare er jeg som har dårlig erfaring med SEAT. Joda, hvis man leter på nettet etter andres erfaringer med biler så får man aldri kjøpt bil. F.eks VW Polo er vel byggd hos Seat så det er vel helt normal VAG kvalitet på produktet. Har du lest litt rundt eller skyter du bare fra hofta her nå? Det er godt kjent at SEAT er kjent for å være det verste merket innenfor VAG. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvilke modeller var det du hadde Sluquet? '00 Ibiza 1,6 Sport og '01 Ibiza 20VT sport. Disse bilene har litt problemer med dreneringen som gjør at det kan samle seg vann der hvor ECUen ligger, som igjen fører til at den ryker, det er nokk det som har skjed med dine biler, og med min '00 Cordoba, som er stv utgave av Ibiza. Dette problemet gjelder IKKE Toledo Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvilke modeller var det du hadde Sluquet? '00 Ibiza 1,6 Sport og '01 Ibiza 20VT sport. Disse bilene har litt problemer med dreneringen som gjør at det kan samle seg vann der hvor ECUen ligger, som igjen fører til at den ryker, det er nokk det som har skjed med dine biler, og med min '00 Cordoba, som er stv utgave av Ibiza. Dette problemet gjelder IKKE Toledo Jeg er klar over dreneringsproblemet, og ja, det var derfor ECU-en måtte byttes på den ene bilen. Dreneringsproblemet har ikke noe med clutchen og ledningsnettet å gjøre derimot. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Dette problemet gjelder IKKE Toledo Så bra da Men begynner faktisk å helle mot Opel Vectra nå. Det er jo en finere, større bil med mer utstyr. Er også ganske mange fler av den her i Norge så det er lettere å få tak i en, med større motor også. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Garantert lettere å selge en Vectra i fremtiden også, sammenlignet med en Toledo. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Garantert lettere å selge en Vectra i fremtiden også, sammenlignet med en Toledo. Det er det også ja... Er en annen tråd her, som jeg har "stjålet" litt , der vi snakker om den Utrolig mye man må passe på når man skal kjøpe bil. Ikke noe "kjøp og kjør" her nei Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette problemet gjelder IKKE Toledo Så bra da Men begynner faktisk å helle mot Opel Vectra nå. Det er jo en finere, større bil med mer utstyr. Er også ganske mange fler av den her i Norge så det er lettere å få tak i en, med større motor også. Tillykke med en tretten-på-dusinet-bil med redusert utseende da. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Tillykke med en tretten-på-dusinet-bil med redusert utseende da. Vil nå mene at de nyere (1996 og ut) Vectraene er ganske fine. Mye finere inni også. Hvis jeg får med sånn "trelagt" også så ser det mye mer gjennomført ut. Mer utstyr er det også. Klimaanlegg, kjøre-computer etc etc. Lettere å få større motor også, har lært at jeg skal holde meg unna 1.6 litern, så da må det nesten bli noe større. Men jeg har ikke bestemt meg ennå, så Toledo er ennå et alternativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå