Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke innstallert Windows XP

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får ikke innstallert Windows xp proffesional på pcen min. er Windows home på den fra för av. men vil avinstallere dette. når jeg boter fra cden, så får jeg beskjed om at han ikke finner noe hardisk. dett er enn bärbar Hp G3000.. hva kan jeg gjöre får at han finner disken og at jeg får innstallert. har sjekket i bios, og der ligger disken. jeg har også prövd å innstallert rett fra cden i windows. dette gikk heller ikke. har prövd å innstallert denne versjonen på enn annen pc. funket fint der. så hjelp:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du må sette harddisken i en spesiell modus i BIOSen. Husker ikke 100% hva denne modusen heter, men man skal finne dette i BIOS. Jeg skulle installere Windows på nytt og måtte til slutt kontakte HP Support. De fortalte meg dette og da fungerte alt med en gang.

Lenke til kommentar
Du må sette harddisken i en spesiell modus i BIOSen. Husker ikke 100% hva denne modusen heter, men man skal finne dette i BIOS. Jeg skulle installere Windows på nytt og måtte til slutt kontakte HP Support. De fortalte meg dette og da fungerte alt med en gang.

I see:D tusen takk. men noen som vet dette? föler ikke for å ringe hp support liksom:)

Lenke til kommentar

I see:D tusen takk. men noen som vet dette? föler ikke for å ringe hp support liksom:)

Saken er liksom at jeg må få ordnet denne pcen i helgen:p og hp support har ikke åpent i helga:(

Lenke til kommentar

Kan hende du trenger en driver for at installasjonsveiviseren skal finne disken.

Tipper det er denne du trenger. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3214038

Problemet er at du da må mekke en xp cd (Bruk nLite) med driveren integrert om det ikke er floppy på laptopen. (mulig det lar seg gjøre å legge driveren på en usbdrive) og trykke F6 når cd`n har kommet et stykke ut i lastinger. (det kommer melding om det)

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke mulig å bruke usb-drive. Driveren MÅ enten ligge på en diskett, eller slipstreames inn i en ny installasjons-cd.

Men det aller enkleste er nok å bytte fra AHIC til IDE i BIOS'en.

Hvordan slipstreamer man? evt hvordan bytter jeg det i bios?

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke mulig å bruke usb-drive. Driveren MÅ enten ligge på en diskett, eller slipstreames inn i en ny installasjons-cd.

Men det aller enkleste er nok å bytte fra AHIC til IDE i BIOS'en.

Hvordan slipstreamer man? evt hvordan bytter jeg det i bios?

Fungerte ikke med slipstreaming:( og har ikke floppy på den:P

Lenke til kommentar
I bios skal det være mulig å bytte mellom ahci og IDE/compability mode. Det er bare å grave rundt til du finner det.

Har prövd å lete. mulig jeg har så gammel bios versjon at det ikke er mulig.. har version F.05. Er ikke noe der som gjör at jeg kan bytte:(

Lenke til kommentar
Tviler på at det lar seg endres i bios. Har selv hatt en hp nx7400 og der mener jeg at jeg ikke kunne endre fra ahci til ide.

Det du gjør er ganske lettfattelig. last ned nLite her: http://www.nliteos.com/

og les hvordan du mekker en xp cd med driveren du trenger integrert.

Fant ut;) vi kunne endre det^^ bare disabla nesten alt der. så funka det;D takk for god hjelp folkens:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...