Gå til innhold

[Løst]Subwoofer - Onkyo TX-SR606

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Onkyo TX-SR606 forsterker, og fant ut at da måtte jeg til med en ny subwoofer også.

Nå har ikke jeg noe som helst peiling på lyd, men hvordan er det med aktive subwoofere?

Kan jeg kjøpe hva som helst aktiv subwoofer, uansett hvor kraftig, og at forsterkeren min greier å kjøre den? Hvor går grensen for hva slags subwoofer jeg kan ha til Onkyo TX-SR606?

Har sett litt på nettauksjoner på suber,men er ikke ute etter noe dyr sub. Tenker rundt 2000,-.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal ha en aktiv sub, så sender du jo bare signalet videre. Det er ikke forsterkeren som driver den. Da skulle det ikke være noe problem med hvilken sub du velger nei :)

Kjører selv på ca samme oppsettet, selv om jeg har 2 subs integrert i fronthøytalerene (audio pro blue diamond)

Lenke til kommentar
Ok, tusen takk. Da vet jeg det.

Men så er det hva slags sub jeg skal kjøpe da.

Kikket litt på en Proson sub som var på Surround.no

Er det ett bra kjøp?

Er litt usikker på om dette er en aktiv sub? Om den ikke er, vil den spille fint på min Onkyo TX-SR606?

Det er en aktiv subwoofer. Er ikke kjent med merket, men halv pris er uansett ikke dumt. Xtz subene som selges på samme side, har fått mye skryt på forum og i tester, det er i hvertfall et sikkert valg. 10" fra xtz koster 3000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...