Pensarando Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Heisann! Jeg er en kristen ungdom i den alder av 17 år. Jeg tror på Gud som skaper og Jesus som frelser, og jeg ser hva Den Hellige Ånd gjør i mange personer sitt liv. (jeg har sett onde ånder blitt drevet ut fra folk ved navnet Jesus og jeg har sett tungetale) Jeg leser daglig i Bibelen og tilber Gud. Gud er helt selvsagt, og jeg får vondt når jeg leser her på forumet. Dere er veldig kritiske til religion, og tror bare på det som er fysisk mellom himmel og jord. Jeg synes synd på dere, og jeg er redd at jeg vil "le" sist, desverre. Jeg synes flest mulig av dere bør oppsøke Jesus alvorlig i håp om et evig liv. Det er for dumt å la være å tenke på det overnaturlige, når jeg vil hevde at det faktisk eksisterer. Og hvorfor skulle apostlene i det nye testamentet sette livet sitt på en mann de vet at sto opp fra de døde? Helt objektivt sett vil dere ikke tape noe heller. Religiøse folk lever lenger, og jeg har et fantastisk liv og et fantastisk fellesskap hvor jeg kan være meg selv og ikke trenger å svelge unna et visst antall liter alkohol for å få glede i livet. Jeg er klar over at her på jorden trenger ikke vi rike nordmenn Gud. Vi kan godt klare oss uten. Men da er det ikke noe mer enn dette livet å glede seg til heller. Jeg mener det må være forferdelig å tro at meningen med alt er at energi skal flyttes fra A til B. Dere vil aldri få meg til å tvile på Gud så lenge dere ikke gir en forklaring på eksistens. Hvor kommer verden fra. All logikk sier at det må komme fra en plass og ikke oppstå fra ingenting. Jeg forstår at Gud høres veldig ulogisk ut for ateister. Jeg beklager det, for jeg selv synes ofte at det er vanskelig å forstå Gud. Likevel er jeg helt trygg på at han er der. Jeg ser ikke på Bibelen som en historisk lærebok, men en bok en kan lære å leve gjennom, og hvor en blir kjent med Gud. Til de som synes Gud er for lite aktiv og gjør for lite ut av seg, så vil jeg bare si til dere at slik har Gud valgt å openbare seg. Han gir oss en god sjanse til å følge han. Det er faktisk helt gratis, og det handler bare om å tro på ham, så får vi evig liv. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor Gud ikke viser seg mer, men jeg er bare et støvkorn i forhold til Gud og det er mange ting vi ikke kommer til å forstå før vi kommer til himmelen. Jeg har ikke autoritet til å klandre Gud for måten han opptrår på, dessverre. Jeg vil oppfordre til å lese om den rike mannen og Lasarus som står i Bibelen i Lukas kap. 16 v. 19-31: Lignelsen om den rike mannen og Lasarus 19 Det var en rik mann som kledde seg i purpur og fineste lin og levde i fest og luksus dag etter dag. 20 Men utenfor porten hans lå det en fattig mann som het Lasarus, full av verkende sår. 21 Han ønsket bare å få mette seg med det som falt fra den rikes bord. Hundene kom til og med og slikket sårene hans. 22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, der han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus tett inntil ham. 24 'Far Abraham,' ropte han, 'forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.' 25 Men Abraham svarte: 'Husk, mitt barn, at du fikk alt det gode mens du levde, og Lasarus fikk det vonde. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Dessuten er det lagt en dyp kløft mellom oss og dere, slik at de som vil komme herfra og over til dere, ikke skal kunne det, og ingen kan gå over fra dere til oss.' 27 Da sa den rike: 'Så ber jeg deg, far, at du sender ham 28 til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinestedet.' 29 Men Abraham sa: 'De har Moses og profetene, de får høre på dem.' 30 Han svarte: 'Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg.' 31 Abraham sa: 'Hører de ikke på Moses og profetene, lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.'» Jeg ønsker alle lykke til! Jeg må si at det er ganske interessant at jeg er helt sikker på og kjenner det helt naturlig at jeg skal leve evig mens ateister bare har dette lille livet på 80 år å bekymre seg over. Det er godt gjort å tro at hele dette fantastiske universet og de sykt nyaktige faktorene som gjør det menneskelige livet mulig, er et resultat av tilfeldigheter og ikke har noe mer mening enn at energi skal flyttes fra A til B. (den teorien har jeg hørt fra en som har hørt fra en som har hørt fra en professor. Ikke vet jeg om det er noen anærkjent teori, men uansett så tror ateister på en tomhet og meningsløshet) Endret 27. desember 2008 av Pensarando Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hvordan er livslengden på religiøse i Afrika sammenlignet med ateister i Norge? Hvordan kan jeg objektivt ikke tape noe hvis jeg må bruke tiden min på noe som tydelig ikke er konstruktivt -> tilbe Gud, ta holdninger fra en eldgammel bok. Kan du gi en årsak til Guds eksistens? Siden du krever en årsak til eksistens generelt og kritiserer ikke-religiøs logikk, samtidig forkaster du vel egentlig all logikk når du ikke trenger å forklare Gud? Så hvordan funker det for religiøse som er glad i meg da? Hvis jeg ikke får noe liv etter døden fordi jeg ikke tror, eller, tror på feil Gud (av de flere tusen retningene som finnes)? Ignorance is bliss? Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du sier du får helt vondt av å lese her på forumet, dette skjønner jeg ikke helt. Da er det bare la være å lese, vi har alle egne meninger men det siste jeg trenger er at noen prøver å prakke på meg jesus osv. Jeg har hatt et temmelig vanskelig liv i løpet av mine 22 år her på jorden og den som har hjulpet meg minst er jesus. Den hjelpen jeg har fått har kommet av gode venner og familie. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei! Mitt svar på innlegget ditt kan sammenfattes i et ord: Kondolerer Mange vil kanskje si at de ikke tilfører så mye til debatten, men fra mitt ståsted er det ikke en gang noen debatt. Du mener jeg har misforstått, jeg mener su har misforstått. Etter min mening angriper du samtlige problemer du tar opp i posten din på feil måte. Alt i fra det ståstedet at gud finnes hvis ikke noe annet kan bevises, høres veldig feil ut for, meg. Beklager at du er så hjernevasket som du er, hadde jeg trodd at jeg kunne hjelpe skulle jeg gjerne prøvd.... Lenke til kommentar
o0 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg får vondt av å lese at du bruker all tiden din på dette. Jeg har et ca. 80 år langt liv å bekymre meg over. Du har ca. 10 år når du trekker fra all tiden du bruker på jesus. Dette regnes kanskje som et personangrep, men jeg vil si at det er et minst like stort personangrep at du mener at jeg skal brenne i helvette til evig tid. Godt nyttår Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Hvordan er livslengden på religiøse i Afrika sammenlignet med ateister i Norge? Hvordan kan jeg objektivt ikke tape noe hvis jeg må bruke tiden min på noe som tydelig ikke er konstruktivt -> tilbe Gud, ta holdninger fra en eldgammel bok. Kan du gi en årsak til Guds eksistens? Siden du krever en årsak til eksistens generelt og kritiserer ikke-religiøs logikk, samtidig forkaster du vel egentlig all logikk når du ikke trenger å forklare Gud? Så hvordan funker det for religiøse som er glad i meg da? Hvis jeg ikke får noe liv etter døden fordi jeg ikke tror, eller, tror på feil Gud (av de flere tusen retningene som finnes)? Ignorance is bliss? Overfladisk påstand fra meg at kristne lever lenger. Det er statistisk fakta i Norge. Men for all del, jeg er ikke kristen for å leve noen måneder lenger enn andre... Holdningene fra den eldgamle boka Bibelen er absolutt konstruktive. Ser ikke ut som du vet hva du snakker om, så jeg anbefaler deg å lese det nye testamentet! (!) Moralsk er Bibelen en kjempegod lærebok, og det er den mest leste og oversatte boka i verden, så jeg vil påstå at det er ren latskap at så få nordmenn leser i Bibelen. Jeg mener at Bibelkunnskap skulle vært basiskunnskap i et så moderne samfunn. Nei, jeg kan ikke gi en logisk årsak til Guds eksistens. Til syvende sist handler det om å tro, og det vet du. Men det er det samme uansett hvordan du snur og vender på det. Du tror at energien må ha oppstått logisk, men du har ingen logisk forklaring på det. Men du tror på det logiske. Jeg tror at verden er skapt av Gud med en mening. ... og så har Den Hellige Ånd hjernevasket meg (i positiv forstand) slik at jeg stoler og er helt sikker på at jeg har et evig liv. (ikke forstå det slik at jeg mener troen på et evig liv bare er opium i dette livet, men jeg er faktisk helt sikker på at sjela i mennesket ikke bare er energier i hjernen, men at det er en udødelig "ting") Det med ikke-kristne venner er et kjempeproblem for alle kristne og det skal være et kjempeproblem for alle kristne. Vi har et ansvar, men vi kan ikke gjøre folk kristne, men vi skal fortelle alle om Jeusu slik at alle får valget. Det er og blir et personlig valg, og det er et viktig valg. Du nevner flere retninger. Jeg kan være enig i at det kan se litt dumt ut for utenforstående at vi er oppdelt i så mange trosamfunn. Men det handler egentlig om at folk velger å legge vekt på litt forskjellige ting. I bunn ligger troen på Jesus, og det er veldig få trosamfunn som sier at de har den eneste rette lære som gir frelse. Selv er jeg veldig konservativ, men jeg tviler jo ikke på at de mer liberale også kommer til himmelen. De tror jo også på Jesus og tilber ham slik de oppfatter Bibelens budskap. Det er jo ikke noe vanskelig egentlig. Det vanskelige er egentlig å akseptere at det er så lett. Likevel er jo jeg av den formening at når det står at vi ikke skal ha sex før ekteskap, så skal vi ikke det. Derfor er jeg med i et konservativt trosamfunn. Men det er ingen som kan si at det er et frelsesspørsmål. Vi er jo alle syndere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Så, om jeg ikke vil tro på gud vil jeg brenne til evig tid i helvete. Hvem andre enn mennesker kunne funnet på noe slikt?. Om det virkelig var en gud hvorfor pine noen bare fordi at dem har tatt feil? Religion er menneskeskapt, og det er flere "bevis" som sikter til den retningen. Jeg skjønner at noen kan ha behov for å tro på noe av visse grunner, men det gjør det ikke riktig av den grunn. Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Du sier du får helt vondt av å lese her på forumet, dette skjønner jeg ikke helt.Da er det bare la være å lese, vi har alle egne meninger men det siste jeg trenger er at noen prøver å prakke på meg jesus osv. Det er for få kristne er på forumet. Det gir et feil bilde utad. Folk som leser på forumet her kan tro det er en selvfølge å ikke tro på Jesus. Målet med innlegget mitt er å vitne om Jesus og vise at det faktisk går ann å tro på Jesus. Uten tråder som taler for annet enn ateisme her kan de som ikke har et fast standpunkt komme til å tro at ateisme er det eneste fornuftige alternativet. Og det mener jeg ikke. Jeg tror ikke jeg har mye å vinne, for de fleste her er veldig solide ateister. Jeg beklager dette. Det er ikke mitt problem, men jeg håper og ber om at alle dere må få møte Jesus før dere forlater denne verden. Jeg har hatt et temmelig vanskelig liv i løpet av mine 22 år her på jorden og den som har hjulpet meg minst er jesus.Den hjelpen jeg har fått har kommet av gode venner og familie. Dere er vant til direkte tale her i forumet, så jeg vil påstå at den du har oppsøkt minst også er Jesus. Hadde du hatt et like sterkt forhold til Jesus som du har til din familie er jeg sikker på at du hadde hatt det bedre. Jeg skulle ønske at du heller kunne sett at du faktisk har manglet noe viktig og elementært i dine 22 år. Hvorfor skulle Jesus hjelpe deg når du ikke vil ha noe med han å gjøre. Det er ditt valg og du har valgt han bort. Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Da spør jeg deg, hva kunne han gjort når jeg var 8 år og levde hos min alkoholiserte farmor? Min slekt tok meg med på turer, hjelpte meg med lekser osv. Hvordan skulle han hjelpe meg når jeg slet med depresjoner etter å ha flyttet ut av fosterhjem som 18 år gammel? Da tok venner grep og fikk meg til lege osv. Hva hadde skjedd hvis jeg bare hadde sittet der og foldet hender når jobb og skole gikk dritt? Den dag i dag har jeg det ganske bra, uten familie og venner så ville jeg ikke sittet her. Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Så, om jeg ikke vil tro på gud vil jeg brenne til evig tid i helvete. Hvem andre enn mennesker kunne funnet på noe slikt?. Om det virkelig var en gud hvorfor pine noen bare fordi at dem har tatt feil? Religion er menneskeskapt, og det er flere "bevis" som sikter til den retningen. Jeg skjønner at noen kan ha behov for å tro på noe av visse grunner, men det gjør det ikke riktig av den grunn. Religion er ikke menneskeskapt. Gud åpenbarte seg for israelsfolket og han fullførte planen sin ved å sende Jesus til jorda. Jesus var sant menneske og sann Gud, og veldig mange folk opplevde det han gjorde. Gud har openbart seg og gitt deg et valg. Religion er ikke demokratisk. Gud er diktator og herre over skaperverket sitt. Han regjerer, og hans lov er absolutt. Han har gitt seg å kjenne gjennom Bibelen, verdens mest leste bok. I menneskeøyne er ikke dette den mest effektive måten å åpenbare seg på, og som sagt så forstår ikke jeg heller hvordan han lar så mange folk leve uten at de får hørt om han. Men viss dette er sannheten, så er den absolutt, og da har det lite å si om du tviler eller tror på det. Den rike mannen og Lasarus (som jeg postet i første post) handler om akkurat denne åpenbaringen. Jeg vil annbefale alle om å lese hele det nye testamentet fra perm til perm. Tenk viss det faktisk ligger noe i det, da var det dumt å gå glipp av et evig liv bare fordi en ikke ville bruke noen timer på å sette seg inn i tingene. Det er faktisk så mange kristne her på jorda at det er utrolig at folk torer å påstå noe annet uten først å oppsøke kristendommen og finne ut om det virkelig ligger noe i det. Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Da spør jeg deg, hva kunne han gjort når jeg var 8 år og levde hos min alkoholiserte farmor? Min slekt tok meg med på turer, hjelpte meg med lekser osv.Han hadde gitt deg en mening med livet, en selvtilitt og et håp. Jeg kan love at det ville hjulpet. Gud er allmektig og kan gjøre under. Hva om din farmor hadde møtt Jesus og fant en bedre mening med livet enn alkohol. Da ville mye ha forandret seg, og du hadde trolig sluppet både fosterhjem og depresjoner. Hva hadde skjedd hvis jeg bare hadde sittet der og foldet hender når jobb og skole gikk dritt? Den dag i dag har jeg det ganske bra, uten familie og venner så ville jeg ikke sittet her. Æh... Vi er da fysiske mennesker og må selvsagt gjøre lekser og alt. Vi er ikke bare åndelige. Selvsagt er venner og familie en nødvendighet. Men jeg vil ikke si for mye. Jeg kjenner ikke din situasjon, og jeg tviler ikke på at den har vært mer komplisert enn jeg har forutsetninger for å forstå. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Ingen vil nok le til sist for da er vi døde og alt er slutt. Håper du får mer ut av å tro enn det tar, for du kommer ikke til å få noe igjen for det etter livet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 '''Snip*** Det er faktisk så mange kristne her på jorda at det er utrolig at folk torer å påstå noe annet uten først å oppsøke kristendommen og finne ut om det virkelig ligger noe i det. Faktum ER at de fleste her inna har vært kristne, meg selv inkludert, og vet hva vi prater om når vi sier vi er glade vi ikke sitter i det tankefengslet du tydeligvis sitter dypt nede i. Du virker som en skikkelig hjernevasket en så jeg har vel ikke store sjansen år jeg sier at du heller bør lese litt ordentlig vitenskap isteden for vissvasset i den håpløse gamle boka du leser i.... Men du tror vel ikke på dette som kan bevises du, for det kan du jo ikke tro på... Til trådstarter: Glad du er ute! Ingen fortjener å sitte innestengt i det tankefengslet religion ombefatter! Det er mye bedre å være fri til å gjøre, tenke og tro hva du vil! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Bibelen er for min del lest og forkastet. Jeg ville uansett ikke assosiere meg med en stormannsgal morder som Yahweh fremstår som. Jeg ler av dere som lever livet etter en dårlig skrevet og selvmotsigende bok. Noen mener at man skal respektere alle likt uten å gjøre forskjell på folk, men jeg klarer ikke å ta religiøse mennesker seriøst. Spesiellt ikke de som velger å godta alle de framskritt vitenskapen har gjort innenfor alle tenkelige områder, men velger å forkaste den delen som strider med sin hellige bok. Kan du historien til bibelen? Vet du hvordan historiene gikk på folkemunn i århunderer før de ble nedskrevet? Vet du hvordan et kirkeråd satte seg ned og plukket ut historier som de satte sammen til en bok? Visste du at den eneste personen man har noen bevis for at eksisterte er Keiser Nero? Visste du at man ikke aner hvem som skrev hva i bibelen? Åpne øynene, ikke lev som en slave. Endret 27. desember 2008 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg tror ikke det ville vært mye til hjelp du, beklager å si det men. Du prater om disse undrene osv jeg har aldri sett noe til disse. Min mormor er kristen og hun har hatt det rett og slett fryktelig gjennom mange år men har fått den støtten hun har trengt ved andre kanaler igjen som venner og familie. Hun vet jeg har brukt mye tid til å tro og bruke tid på han men til ingen nytte som jeg ser det, her leter jeg etter disse undrene, hvor er de? Hvis han er så allmektig og alt som kreves er å tro på han(og det gratis) så hvorfor har hun gått igjennom så fryktelig mye fært? Dette er altså min mormor vi prater om ikke farmor. Når du nevner min situasjon er det helt greit, det jeg har erfart er at det beste er å faktisk prate med andre der man faktisk får respons og ikke prater ut i det blå. Grunnen til at jeg nevner min situasjon her er at hvis han er så allmektig så hadde vel ikke jeg trengt å gått igjennom alt dette? Og du får dette til å virke så enkelt, så lett osv. Det er så mye annet man bør fokusere på her i livet syns jeg. Som å verdsette hverandre, bruke tid på hverandre. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Overfladisk påstand fra meg at kristne lever lenger. Det er statistisk fakta i Norge. Men for all del, jeg er ikke kristen for å leve noen måneder lenger enn andre...Har du noen kilder på dette? Holdningene fra den eldgamle boka Bibelen er absolutt konstruktive. Ser ikke ut som du vet hva du snakker om, så jeg anbefaler deg å lese det nye testamentet! (!) Moralsk er Bibelen en kjempegod lærebok, og det er den mest leste og oversatte boka i verden, så jeg vil påstå at det er ren latskap at så få nordmenn leser i Bibelen. Jeg mener at Bibelkunnskap skulle vært basiskunnskap i et så moderne samfunn.Når ble popularitet et godt mål for kvaliteten på innholdet? Blir som å bruke VG lista Top 20 for å finne bra musikk. Ja bibelkunnskap burde vært basiskunnskap i likhet med andre eventyrfortellinger. Det med ikke-kristne venner er et kjempeproblem for alle kristne og det skal være et kjempeproblem for alle kristne. Vi har et ansvar, men vi kan ikke gjøre folk kristne, men vi skal fortelle alle om Jeusu slik at alle får valget. Det er og blir et personlig valg, og det er et viktig valg.Nei dere har ikke et noe "ansvar". Vi kan respektere deres valg av livssyn, da skal det gjelde begge veier. Ikke kom her med noen unnskyldninger for misjonering eller rettere sagt hjernevasking med at alle skal få valget. Du nevner flere retninger. Jeg kan være enig i at det kan se litt dumt ut for utenforstående at vi er oppdelt i så mange trosamfunn. Men det handler egentlig om at folk velger å legge vekt på litt forskjellige ting. I bunn ligger troen på Jesus, og det er veldig få trosamfunn som sier at de har den eneste rette lære som gir frelse.Det er vel heller slik at de fleste trossamfunn mener at nettopp de har den rette veien til frelsen. Det er for få kristne er på forumet. Det gir et feil bilde utad. Folk som leser på forumet her kan tro det er en selvfølge å ikke tro på Jesus. Målet med innlegget mitt er å vitne om Jesus og vise at det faktisk går ann å tro på Jesus. Uten tråder som taler for annet enn ateisme her kan de som ikke har et fast standpunkt komme til å tro at ateisme er det eneste fornuftige alternativet.Nei, det er ikke for få kristne på forumet. Hvorfor mener du at gir et galt bilde utad om jeg tørr spørre? I bunn og grunn så reklamerer du bare for kristendommen. Jeg tror ikke jeg har mye å vinne, for de fleste her er veldig solide ateister. Jeg beklager dette. Det er ikke mitt problem, men jeg håper og ber om at alle dere må få møte Jesus før dere forlater denne verden.Jeg beklager også at du tilsynelatende er solid kristen. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 panserando, hvorfor er du ikke muslim? Lenke til kommentar
Benor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg mener at om det fantes en gud hadde ikke forholdene i verden vært som de er. Men hvem vet... Kanskje trådstarter ler sist. I såfall er det ingen god gud. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Er personlig ikke kristen, og har egentlig ikke noe problem med dem som er det. De jeg har et problem med, er dem som bruker bibelen til å trykke ned andre, f.eks. homofobe og dem som mener at afrikanere med HIV/AIDS ikke skal bruke kondom. Ødelegger jo hele budskapet. På mange måter, føler jeg meg mer kristen enne mange kristne. Jeg mener at folk bør være gode med hverandre. Jeg trenger ikke tro på noen gud selv om. Jeg er heller ikke redd for å komme til helvete fordi jeg ikke tror på gud. Hvis det virkelig er noe himmel og helvete, tviler jeg på at gud bare vil la folk som tror på han komme til himmelen. I så fall har jeg ikke lyst til å komme dit uansett, for da er gud faen meg egoistisk. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Det er statistisk fakta i Norge. Men for all del, jeg er ikke kristen for å leve noen måneder lenger enn andre... Det har jeg aldri sett noe statistikk på. Noe jeg derimot har sett statistikk på er at: 1. Mennesker med høy utdanning lever lengst. 2. Blant mennesker med høy utdanninger finnes det nesten ikke troende. Hvordan skal vi så tolke dette? Er du av denne feilaktige oppfatingen fordi du, eller hvem du nå enn du hørte det av, ikke skjønner seg på kompliserte ting som tosifrede tall, eller fordi du er blendet av falskt håp? Endret 27. desember 2008 av Gapwick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå