monza Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 hei. har et irriterende problem med mitt club3d 4870 kort,for feil hver gang jeg kjører mark3d o6. er noe med vpu som resetter driverene pga de ikke svarer. greit nok,men det er veldigt iriterende for kortet er ikke varmt i det hele tatt maxer ut på 66 grader,og det kan vel ikke være for varmt. kortet er clokket til 810 på gpu,925 mem. alt over det for jeg den feilen,er der noen andre drivere som kan passe til dette kortet,kjører catalyst 8,12 nå. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 hey. det er en grunn til at de ikke selger kortene så høyt klokket som standard =) det er for at ingen gpu cores eller minnebrikker ikke er 100% identiske, og vil klokke litt forskjellig. om du syntes du ikke fikk klokka så høyt så kan du kansje syntes det var dumt at du fikk en "dorlig" chip. Lenke til kommentar
monza Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 hei. den er ok skjønner jo det at ikke alle clokker likt:-) men det jeg vel kansje mente var om noen andre her opplevd dette og viste noen råd som kunne fikse det. beklager om første innlegg ble feil formulert Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 når du skal stressteste skjermkortet er ikke 3dmark06 noe bra å bruke. bruk atitool eller et annet program som kan søke etter artifacts. det som mest sansynlig skjer er at kjernen eller minnet kresjer. 3700mhz effektivt på minnet er mer en den kjernen klarer å utnytte. og for å sammenligne det med hastigheten til system minnet ditt, "sette det mer i perspektiv" måtte system minnet ditt kjørt på 7400mhz effektivt i 128bit(2 kanaler) for å kunne oppnå samme teoretiske minnebanbredde. husk at minnet kjører 4x oprinlig hastighet. og i min værden burde det ikke bli kaldt for ddr5 men qdr(1) virker bare som om det er veldig popelært å lage etterfølgere og bruke det samme navnet, med et høyere tall bak.. Lenke til kommentar
monza Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) hei. har kjørt gpu test hdr dible eller hva det nå heter,og det kan jeg kjøre så lenge jeg vil. ut i fra riva tuner belaster jeg da gpu 98%,og tem blir ikke mere enn 66 grader. Endret 27. desember 2008 av monza Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 det er ikke bare tempratur som bestemmer hvor høyt du kan overklokke. spenning til kjernen har minst like mye å si. om jeg var en ekstrem overklokker ville jeg sett etter noen blyant-triks eller en annen måte å justere spenninga til kjernen på. Lenke til kommentar
monza Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 hei. kan nå si at problemet er borte nå,mistenker at tem målerene på kortet ikke stemmer med virkligheten. hadde jo lave tem til å være vga kort (mener nå jeg)men etter mange tester og selv kjenne på kortet følte jeg det var varmere enn maks 66 grader så det jeg prøde først var 3 stk 120mm vifter,1 blåsende på vrm+mem og 2 stk liggende oppå kortet. det ble bare positivt tempen sank ca 10 grader på max load,og jeg kunne laste kortet mye lengre før vpu recover dukket opp igjen. så da ble det vannn kjøling på kortet,og alt er supert om tempen er riktig er nå så men kortet kjører som bare det uten noen feil.kan kjøre test på 99% last i 24 timer uten noen som helst feil,og det på 850 gpu og 1050 på mem,tempen maxer ut på 48 grader,rett eller ikke men kortet kneler ikke så det må være innen for riktige verdier. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) det er en ting jeg lurer på som du må teste for meg.. når du har så syk minnebanbredde på skjermkortet. om det har noen praktisk betydning å overklokke minnet.. standard minnehastighet vs 1050mhz Endret 30. desember 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå