Koma Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hei, godtfolk! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende: I November kjøpte jeg meg en ACER TravelMate 273X. Den har fungert bra. Nå i det siste har den begynt å kjøre scandisk ved oppstart 50% av gangene. Jeg har ikke gjort noe spesielt utenom å laste ned oppdateringer fra microsoft. Jeg passer allt på at alle programmer er slått av når jeg slår av maskinen. I tillegg kjører jeg trådløst med et 3com kort. (Kan dette være en grunn?) Jeg vurderer nå å formatere/restore harddisken for dette er ergelig. Takker for all råd og veiledning. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Husker iallefall man kunne disable Scandisk ved oppstart i Win 98, det var vel i kontrollpanel eller msconfig Lenke til kommentar
Koma Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Takk for råd, men jeg ønsker at scandisk skal fungere. Det må være noe som setter den igang. Avsluttingen av windows kan av og til være treg. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du kan jo installere OS på nytt uten å formatere, hvis det ikke går bedre da er det enten noen innstillingerer som gjør det eller spyware, prøv da å renske Oppstartsregisteret med MSconfig eller å bruke Ad-Aware, Spybot e.l. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvilken MS Windows versjon bruker du? Win9x har det med å kjøre scandisk hvis du ikke avslutter riktig, men har aldri opplevd dette i Win2k eller XP. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Hei! Jeg kjører XP-pro og har installert de oppgraderinger som er (sp-1). Jeg skal først prøve å deaktivere/slå av det trådløse nettverkskortet hver gang jeg slår av. Kan det være det mon tro? Funker ikke dette de 10 neste gangene jeg slår på, da tar jeg en quick restore. Jeg sender bilder av det som står i msconfig ved oppstart. Det er to bilder fordi vinduet ikke kan strekkes ut. Dere som er dyktige på dette, ser dere noe som ikke skal være der? http://home.broadpark.no/~kmarkuss/1.JPG http://home.broadpark.no/~kmarkuss/2.JPG Takker så mye. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Takk for alle fine svar! Jeg har gjort følgende: 1. Tok Recovery uten å slette systemfiler. Konklusjon: ingen forandringer. Problemet er der ennå. 2. Refomaterte harddisken med Recovery disc: Konklusjon: ingen forandringer. Problemet er der ennå. 3. Formaterte harddisken og la inn en annen versjon av XP-Pro. Konklusjon: Går foreløpig som en drøm. Pcen er også raskere. OS som følger med har med seg så mye rart at en ikke har kontroll over hva som egentlig er der. Hvorfor kan de ikke bare legge inn en "clean" versjon av XP? 8) Lenke til kommentar
trikks Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 PS! ett lite tips ikke last ned sp1 av XP, den gjør pc`n din tregere. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 PS! ett lite tips ikke last ned sp1 av XP, den gjør pc`n din tregere. VELDIG VELDIG feil. Pcen din KAN i ytterst få tilfeller gå opptil 10 ganger tregere, men det er SJELDENT. I TILLEGG finens det en patch du kan laste ned som FJERNER DETTE PROBLEMET, hvis du har fått det. (Se http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...02843&forum=26) Lenke til kommentar
trikks Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 PS! ett lite tips ikke last ned sp1 av XP, den gjør pc`n din tregere. VELDIG VELDIG feil. Pcen din KAN i ytterst få tilfeller gå opptil 10 ganger tregere, men det er SJELDENT. I TILLEGG finens det en patch du kan laste ned som FJERNER DETTE PROBLEMET, hvis du har fått det. (Sehttp://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=102843&forum=26) Det er snakk om 10% ikke ganger!! Prøv å kjør ett par tester så vil du finn ut noe morsomt!! :wink: Trikks. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 En ting til. I XP-pro versjonen som fulgte med, er det tre SP-1 hotfix . Selv om jeg avinstallerte alle disse, var samme problemet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå