Anti LFC Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Ser ut som her var mye bra. Har ikke funnet Panasonic TH-42PX80 i noen butikker her. Har vurdert å kjøpe Wii i løpet av neste år. Noen som har erfaring med Plasma og Wii, eller går det greit. Blir nok mest ungene som skal spille så det trenger ikke være verdens beste kvalitet.. Kjøp en Component-kabel, da syns jeg kvaliteten på bildet er upåklagelig! Maro Galaxy ser rimelig vakkert ut. Er forresten PX80 jeg har. EDIT: _LarZen_: ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Spilling er genialt på Plasma. Trackmania foretrekker jeg på TVen fordi da slipper jeg alt som heter lag. Dette pga den enormt lave responstiden til Plasma. Ei heller har jeg sett snurten av innbrenning, selv ikke med opptil flere timer med GuitarHero i strekk. Endret 27. desember 2008 av Anti LFC Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jo tenk på at du burde velge plasma i stedet.... "se på bruksomerådet da for pokker" Om han har tenkt å spille så er plasma det siste jeg ville gått for...eller om han har ei dame eller enda værre unger i hus. Mtv som står på hele dagen....kjipt med den logoen i hjørnet når du skifter kanal. Selv om jeg skal innrømme det er blitt mye bedre en det var før... LCD passer fint til hans bruksområde, plasma er å se mindre å mindre i butikkene og med god grund. Om jeg skulle hatt en plasma så hadde det vært kun for 1 ting og det er film i hd i mørk rom, og da er det Panasonic og Pioneer i en smule høyere pris en det han er ute etter det er snakk om. Ja det blir mindre og mindre plasma i Elkjøp/Lefdal butikker grunnet de tjener 1500,- mer på å selge en LCD viste du dette? Plasma er den beste teknologien og gir deg det mest naturlige blide ved vanlig tv titting klart bedre på film og også strålende til kosollspill uten problemer for alvorlig innbrenning definitivt den beste allround tv-en. Hver uke må flere av oss forklare for enkelte forumtroll som stikker innom og har lært litt på Elkjøp eller Expert og jeg begynner å bli lei av og forklare det samme gang på gang men gir meg ikke. Elkjøp propogandan som stort sett 15 åringer med reguering besvarer er en vits og har ikke noe med erfaring og innsikt å gjøre... Spør en etusiast hva som gjelder og se hva som blir kåret til verdens beste tv-er år på år... Vel for de som ikke vet Plasma teknologi og LCD henger fortsatt ikke med uten om til ren pc monitor og spill. Endret 27. desember 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jo tenk på at du burde velge plasma i stedet.... "se på bruksomerådet da for pokker" Om han har tenkt å spille så er plasma det siste jeg ville gått for...eller om han har ei dame eller enda værre unger i hus. Mtv som står på hele dagen....kjipt med den logoen i hjørnet når du skifter kanal. Selv om jeg skal innrømme det er blitt mye bedre en det var før... LCD passer fint til hans bruksområde, plasma er å se mindre å mindre i butikkene og med god grund. Om jeg skulle hatt en plasma så hadde det vært kun for 1 ting og det er film i hd i mørk rom, og da er det Panasonic og Pioneer i en smule høyere pris en det han er ute etter det er snakk om. Ja det blir midre og midre plasma i Elkjøp/Lefdal butikker grunnet de tjener 1500,- mer på å selge en LCD viste du dette? Plasma er den beste teknologien og gir deg det mest naturlige blide ved vanlig tv titting klart bedre på film og også strålende til kosollspill uten problemer for alvorlig innbrenning definitivt den beste allround tv-en. Hver uke må flere av oss forklare for enkelte forumtroll som stikker innom og har lært litt på Elkjøp eller Expert og jeg begynner å bli lei av og forklare det samme gang på gang men gir meg ikke. Elkjøp propogandan som stort sett 15 åringer med reguering besvarer er en vits og har ikke noe med erfaring og innsikt å gjøre... Spør en etusiast hva som gjelder og se hva som blir kåret til verdens beste tv-er år på år... Vel for de som ikke vet Plasma teknologi og LCD henger fortsatt ikke med uten om til ren pc monitor og spill. Jeg har ikke sakt noe om at plasma gir et dårligere bilde en lcd, jeg vet veldig godt at en bra plasma tv vs et bra lcd tv så vinner plasma overlegent. Min mening er at til hans bruk med unger og tanke på å spille konsoll så ville jeg tenkt meg to ganger før jeg kjøpte et plasma tv. Han er ikke en etusiast og har begrenset med penger som han vil bruke på tv, jeg ville anbefalt han LE40A656 eller LE46A656 og ikke hatt dårlig samvitighet for å selge han det. Men det er min mening, og jeg er ikke her for å trå på noens e-penis men for å gi min mening til han. Nå har han fått flere vinkler rundt dette og kan tenke litt rundt dette. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hva er problemet med konsollspill og plasma for dette er jo ditt eneste argument... Min nevø sitter her og spiller hele helgen flere timer i strekk på min LG PG6000 i strålende kvalitet og uten innbrenningsproblemer som alle LCD fanatikere babler om.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg har samme erfaringer med min LG LCD, så personlige erfaringer holder ikke som argument. Vi vil ha grafer og tall! Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Her var det mange bastante, løse ord i luften. Jada-jada, hva vet du egentli generelt om innkjøpspriser? På hvilken bakgrunn uttaler du deg? At butikker tjener 1500,- mer på LCD må være ren fantasi, og antyder at du er på tynn is. Er en hvær plasma bedre enn en hvær LCD? Eller er det kanskje mer nøyansert? Innbrenning på plasma overhodet ikke noe problem? Jeg prøver på ingen måte å fraråde plasma, men det virker som mange her har behov for å bekrefte sine egne kjøp. Samme TVen er ikke den rette for alle. Jeg kan uten problemer anbefale Samsung 40A656, Panasonic PX80, eller aller helst Samsung 40A786 (~12k). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Her var det mange bastante, løse ord i luften.Jada-jada, hva vet du egentli generelt om innkjøpspriser? På hvilken bakgrunn uttaler du deg? At butikker tjener 1500,- mer på LCD må være ren fantasi, og antyder at du er på tynn is. Er en hvær plasma bedre enn en hvær LCD? Eller er det kanskje mer nøyansert? Innbrenning på plasma overhodet ikke noe problem? Jeg prøver på ingen måte å fraråde plasma, men det virker som mange her har behov for å bekrefte sine egne kjøp. Samme TVen er ikke den rette for alle. Jeg kan uten problemer anbefale Samsung 40A656, Panasonic PX80, eller aller helst Samsung 40A786 (~12k). God morgen! Jeg har mange klider jeg skjønner du og akkurat til Elkjøps innkjøpspriser/salgteknikk er den veldig god. Min samboers søster selger tv-er på Elkjøp Lørenskog og de var på salgskurs og ble foret med at det lønte seg for butikken å fronte LCD kontra plasma grunnet de tjente klart bedre rundt regnet 1500,- pr skjerm og ville at de skulle få kundene over på LCD hvis de var ute etter plasma. Elkjøp her jeg bor så finner man 2 stk plasma i hele butikken og de er hengt slik at all solys skinner rett på de "skikkelig salgsteknikk" og jeg må smile når selgerne begynner å bable om "må ha" LCD praten sin men spør du skikkelige spørsmål tilbake blir de som regel tause og klarer ikke å agumentere lenger... Jeg vet du er blodfan av LCD og den debatten har vi hatt ikke sant og ja jeg heller mot plasma men jeg anbefaler mange ganger LCD også det kommer helt an på pris, bruksområdet, lysforhold etc. IR er midletidlig innbrenning dvs at det forsvinner like fort som det kommer men dette prøvde vel flere av oss å forklare deg sist gang eller hva? Fin link jeg skal sende han noen tips da han tydelig ikke kan bruke tv-en sin på rett måte eller har fått en skikkelig Mandags skjerm som han kan reklamere på.. Endret 28. desember 2008 av Alastor Fjernet diskusjon som går på person. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kan bekrefte man tjener mindre på plasma en lcd. Der jeg jobber har vi 2 plasma og resten kun lcd. Tjener mest på lcd. MEN jeg selger mest plasma pga jeg digger teknologien. Liker ikke elkjøp sin taktikk. Jeg konsentrerer meg om å få kunde. Fornøyd så de kommertilbake:). Noe elkjøp ikke gjør Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kan bekrefte man tjener mindre på plasma en lcd. Der jeg jobber har vi 2 plasma og resten kun lcd. Tjener mest på lcd. MEN jeg selger mest plasma pga jeg digger teknologien. Liker ikke elkjøp sin taktikk. Jeg konsentrerer meg om å få kunde. Fornøyd så de kommertilbake:). Noe elkjøp ikke gjør Takk for bekreftelsen chriso89 den likte jeg Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Liker ikke elkjøp da det eneste de tenker på er å selge det de tjener mest på og ikke hva kunde trenger. På euronisk selger vi slik DU blir happy:) Men 1500 var litt drøyt? Klart blir 1500 hvis de selger plasma til 0 i fortjeneste men selger man en av de bedre plasmatvene så tjener man mer. Men man tjener fortsatt en del over på lcd. Fra 500+. Kommer ann på modellen. Px80 og px81 (rikstvmottaker innebygd). Tjener man lite på Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Vil bare si til trådstarter at jeg spillt mye på min PS3 og jeg har aldri hatt noe problem med innbrenning på min PV70. Hva gjelder elkjøp og andre kjeder. Det er ikke bare hva teknologi de tjener mest på, men også produsent. Jeg ser sjelden eller aldri panasonic i elkjøpbutikkene her i distriktet, samt de er voldsom til å godsnakke om merker man gjerne aldri ser på toppen av omtalelistene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Elkjøp.no har for øyeblikket 17 plasma-tver, alt fra 37" til 50". Nettbutikken har også 37 LCD-tver i samme størrelsesområde. Om man søker på prisguiden, på 37" og større, så finner man listet opp 542 produkter på LCD som er 37" eller større - og 206 plasma. Dette er altså en lavere andel Plasma av totalen enn det du finner på Elkjøp. Jeg ser dermed ikke helt hvordan påstanden om at man ikke finner plasma hos Elkjøp skulle være korrekt Jeg har mange klider jeg skjønner du og akkurat til Elkjøps innkjøpspriser/salgteknikk er den veldig god. Min samboers søster selger tv-er på Elkjøp Lørenskog og de var på salgskurs og ble foret med at det lønte seg for butikken å fronte LCD kontra plasma grunnet de tjente klart bedre rundt regnet 1500,- pr skjerm og ville at de skulle få kundene over på LCD hvis de var ute etter plasma. Du har EN kilde. Ikke mange . Spør din samboers søster hvor mange plasma de har utstillt på lørenskog da? Liker ikke elkjøp da det eneste de tenker på er å selge det de tjener mest på og ikke hva kunde trenger. På euronisk selger vi slik DU blir happy:) Hvordan kan du uttale deg slik, det er jo totalt feil! Vi har feks 30 dagers full returrett, noe som gjør at dersom vi går rundt og lurer kunden, så skjer 2 ting - kunde returnerer produktet (vi taper et salg) og kunde er SUR, og kommer ikke tilbake. Som selger i Elkjøp i 5 år, kan jeg altså opplyse deg om at du er på bærtur i feil skog. MEN - uansett - ang TV så sitter jeg med begge beina plantet i hver leir - min mening er at du må velge TV basert på hva du selv subjektivt mener er best bilde, da blir også hodet ditt godt fornøyd. Eneste som kan påvirke litt er om du har store vinduer rett bak sofaen, eller elsker å ha det mørkt hele tiden. På resten er begge teknologier så latterlig bra nå at man blir stort sett storfornøyd! Endret 28. desember 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Bare et lite innslag til trådstarter. På tre meters avstand med 40" vil du få ganske god utnyttelse av hd ready (men ikke 100%). Full HD vil du da ikke merke i det hele tatt. Alastor: Min erfaring fra de Elkjøpene jeg har vært på er at de er gode hvis man vet hva man skal ha og har fått god informasjon om de forskjellige valgene man har fra en bedre kilde. Jeg er rimelig kompetent innenfor data og elektronikk og jeg legger ofte merke til dårlig kunnskap hos elkjøp ansatte. Er klart at det finnes unntak, men det er det jeg har sett iallefall. Har vært borti alt mulig rart på elkjøp.. alt i fra en selger som prøvde å prakke Vista Ultimate på bestemoren min sin laptop med 512mb ram til en i pc-servicen som påstod at om jeg innstallerte et annet OS på maskina gjaldt ikke garantien lengre. Endret 28. desember 2008 av Pivotal Lenke til kommentar
ingebil Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Bare et lite innslag til trådstarter. På tre meters avstand med 40" vil du få ganske god utnyttelse av hd ready (men ikke 100%). Full HD vil du da ikke merke i det hele tatt. Alastor: Min erfaring fra de Elkjøpene jeg har vært på er at de er gode hvis man vet hva man skal ha og har fått god informasjon om de forskjellige valgene man har fra en bedre kilde. Jeg er rimelig kompetent innenfor data og elektronikk og jeg legger ofte merke til dårlig kunnskap hos elkjøp ansatte. Er klart at det finnes unntak, men det er det jeg har sett iallefall. Har vært borti alt mulig rart på elkjøp.. alt i fra en selger som prøvde å prakke Vista Ultimate på bestemoren min sin laptop med 512mb ram til en i pc-servicen som påstod at om jeg innstallerte et annet OS på maskina gjaldt ikke garantien lengre. Ok. Hvis jeg har forstått dette noenlunde riktig er det ikke behov for Full HD, og vil aldri bli det. Eller trenger jeg Full HD for å se HD kanaler når den tid kommer. (Jeg kan ikke kjøpe nytt tv annenhvert år....) Jeg har en 32" Toshiba 32C3000P. Regner med at uansett hav jeg kjøper av nyere tv'er vil det være bedre enn den. Jeg har ikke HDMI utgang på Dreamboxen eller surroundanlegget, så det blir Scart og/eller Composit kabel. (Jeg hører en del skrike høyt av scartkabelen ?) Skulle gjerne hatt nyere anlegg, men det blir neste gang. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Jada-jada, du husker tydeligvis vi har diskutert dette tidligere. Jeg, blodfan av LCD? Da misforstår du nok kraftig, husker du kanskje hvilken TV jeg har? (nevnt i tidligere diskusjoner) Jeg er på ingen måte fan av LCD, men mener bare at saken overhodet ikke er så klar som at plasma er best for alle. Som vi har diskutert tidligere har begge teknologiene styrker og svakheter. Om du leser gjennom tidligere diskusjoner ser du at jeg snarere pørver å veie opp diskusjoner som sterkt favoriserer en av teknologiene, det være plasma eller LCD. Linken ang. IR var bare et eks. på at dette problemet ikke er helt borte, og at noen faktisk irreterer seg over det. Du ser kanskje at flere i den tråden nevner de har det. Quote gjerne hvor jeg sier det er et stort problem. IR forsvinner like fort som det kommer, sier du. Du sier også det skal mye til for å få det. Bruker man logikk på dette.. Neida, jeg skal ikke vri ordene dine, slik du liker å gjøre med mine, men IR er utvilsomt irreterende mens det er der. Jeg kjenner faktisk til prisingen på av-utstyr. Det er sikkert flere på forumet som gjør det, og kan bekrefte at påstander om vesentlig høyere avanse på LCD på generell basis er på villspor. I min lokale Elkjøpbutikk er det ingen vinduer i nærheten av hvor TVene er plassert (fortsatt kunstig mye lys, som generelt i butikker). Her finner jeg: LG: PG100, PG3000, PG6000 Panasonic: PX8, PX80, PZ85 Samsung: A416, A456, A556 Pioneer: PDPLX50/6090, KRP500 Philips ettellerannet Det er selvfølgelig også et hav av LCD, men ikke særlig med plasmaskjermer jeg savner (bortsett fra litt nyere modeller, som sikkert er på vei/vil bli byttet ut) MEN - uansett - ang TV så sitter jeg med begge beina plantet i hver leir - min mening er at du må velge TV basert på hva du selv subjektivt mener er best bilde, da blir også hodet ditt godt fornøyd. Eneste som kan påvirke litt er om du har store vinduer rett bak sofaen, eller elsker å ha det mørkt hele tiden. På resten er begge teknologier så latterlig bra nå at man blir stort sett storfornøyd! ENIG! Akkuratt hva jeg vil frem til. Endret 28. desember 2008 av chrlod Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Bare et lite innslag til trådstarter. På tre meters avstand med 40" vil du få ganske god utnyttelse av hd ready (men ikke 100%). Full HD vil du da ikke merke i det hele tatt. Alastor: Min erfaring fra de Elkjøpene jeg har vært på er at de er gode hvis man vet hva man skal ha og har fått god informasjon om de forskjellige valgene man har fra en bedre kilde. Jeg er rimelig kompetent innenfor data og elektronikk og jeg legger ofte merke til dårlig kunnskap hos elkjøp ansatte. Er klart at det finnes unntak, men det er det jeg har sett iallefall. Har vært borti alt mulig rart på elkjøp.. alt i fra en selger som prøvde å prakke Vista Ultimate på bestemoren min sin laptop med 512mb ram til en i pc-servicen som påstod at om jeg innstallerte et annet OS på maskina gjaldt ikke garantien lengre. Ok. Hvis jeg har forstått dette noenlunde riktig er det ikke behov for Full HD, og vil aldri bli det. Eller trenger jeg Full HD for å se HD kanaler når den tid kommer. (Jeg kan ikke kjøpe nytt tv annenhvert år....) Jeg har en 32" Toshiba 32C3000P. Regner med at uansett hav jeg kjøper av nyere tv'er vil det være bedre enn den. Jeg har ikke HDMI utgang på Dreamboxen eller surroundanlegget, så det blir Scart og/eller Composit kabel. (Jeg hører en del skrike høyt av scartkabelen ?) Skulle gjerne hatt nyere anlegg, men det blir neste gang. Hz tv er kommet. Eller 720p sending. Alle levrandorne har det. Selv om de går opp til fullhd så vil du få like bra bilde som på en full hd om du har kjøpt en god hd klar tv:). Etter det jeg har skjønt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 1 innlegg som går på person framfor sak er fjernet - hva man mener om en person har ingenting i en tråd å gjøre, hold dere til å diskutere meningene til personen istedenfor personen selv. Skrivefeil skal heller ikke kommenteres. Ønsker man å tipse folk om evt skrivefeil, send en høflig pm. (Ikke svar på dette innlegget, send meg en pm om du har noe å si) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Vel trådstarter burde ha fått noen gode tips her nå så da ønskes han lykke til med valget. Lenke til kommentar
ingebil Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Her var mye å sjekke. Mange gode LCD og Plasma apparat. Det blir nok en tur eller tre rundt i morgen for å se på ulike modeller. Uansett blir det vel en vurdering av verdi for penger/behov for tv. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 når en skal kjøpe seg en ny tv så tror jeg at mange blir forvirett av begrepene hd ready og full hd. der er forklart her. for meg betyr hd ready 720 linjer og 1080 er for meg full hd. men som dere ser så er det ikke riktig så enkelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå