TCRW Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Slutt å drikk brus du foreslår jeg. Det finnes ingen positive sider ved brus; bortsett fra nytelse der og da. Negative sider finnes det mange av. Du utsetter tennene dine for unødvendige påkjennelser, samtidig som du øker sjansen for diabetes mellitus. Lenke til kommentar
Outrageous Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Drikker en del brus om dagen, men bryr meg ikke stort da jeg trener og eter sunt ellers. Diabetes er ikke det første jeg gidder å bekymre meg over, heller tenna mine. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Drikker en del brus om dagen, men bryr meg ikke stort da jeg trener og eter sunt ellers. Diabetes er ikke det første jeg gidder å bekymre meg over, heller tenna mine. Ha diabetesen litt i bakhodet. Mange har sykdommen uten at de selv vet det. Lenke til kommentar
Outrageous Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er visse symptomer man kan se etter, har man ingen skal man ikke bry seg heller. Har vært hos legen for vanlig lege sjekk, tok blodprrøve og alt og ingenting var galt. Så den dagen synet mitt er dobbelt og munnen min tørker ut mens jeg holder på å sovne i sofaen av ingen grunn. Da burde jeg ta en tur til legen Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg vil også si at det å drikke brus i moderate mengder er det beste. Rent fysisk sett så har vel kroppen det best uten brus. Men det er vel kanskje litt kos i å drikke litt brus en gang iblandt. Men brus er nok stor skyld i dagens store diabetesandel blandt befolkningen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Bytt ut brus med vatn, etter ei stund har du meir lyst å drikke vatn enn brus. Om du er på besøk og får servert brus smaker det desto betre når du ein sjeldan gang drikk. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er mye lettere å slutte med brus hvis man begrenser mengden. Sånn er det med nesten alt man gjør. Gå ifra å drikke brus hver dag til å begrense det til 3 dager, så kan du begrense det til 1 gang. Før du deretter slutter helt med det. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet. Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 + ingenting - forbanna søtt og vondt skvip Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Som Cola-avhengig kan jeg si at hvis du klarer å holde deg 1 uke, så er suget etter brus vekk. Greia er at jeg drikker når jeg ikke har noe å gjøre.. Feks; Du drar i butikken, kjøper deg brus, selv når du ikke har lyst på. Da har du en dårlig vane Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet. Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet. Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. Ja, nettopp. Derfor er det grunn til å dra inn diabetes i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det å bytte ut brus med vann er kanskje en av de sunneste tingene man kan gjøre. Sukker og sterk syre er virkelig ikke bra for kroppen. Spiser du i tillegg grønnsaker ofte og kutter hvetemel, sukker og junkfood i tillegg til å trene litt, så snakker vi Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet. Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. Ja, nettopp. Derfor er det grunn til å dra inn diabetes i denne sammenhengen. Jau.. Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Skal prøve å begrense det til maks 0,5 liter i uken, eller bare når jeg blir tilbudt. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg burde kanskje gjere det samme, eg drikk brus så det tyt ut av øyra på meg. Nei, frå i dag av drikk eg ikkje brus lenger. Lenke til kommentar
Outrageous Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg burde kanskje gjere det samme, eg drikk brus så det tyt ut av øyra på meg. Nei, frå i dag av drikk eg ikkje brus lenger. Hahaha, det har jeg sagt til meg selv, etter en uke måtte jeg ned på butikken å kjøpe mer. Har vurdert å begynne med kaffe istedet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bare for å hive litt mer bensin på bålet: Etter at jeg sluttet med å drikke brus (drakk mye lettbrus som f.eks djevelvannet Pepsi Max) så har jeg vært mye mindre syk og slapp. Hvis jeg nå får en forkjølelse eller influensa, som jeg egentlig sjelden får lengre, så er den veldig mye kortere og mindre plagsom. Jeg vil jo selvfølgelig ikke si at brusen har skylden for alt, men jeg er overbevist om at den har skylden for ganske mye. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hahaha, det har jeg sagt til meg selv, etter en uke måtte jeg ned på butikken å kjøpe mer. Har vurdert å begynne med kaffe istedet. Eg pleier ikkje ha noko problem med slike ting, me er alle forskjellige. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg burde vell slutte jeg og. Drikker sinnsykt mye brus, avogtil kan det være 1.5/halvliter liter hver eneste dag og en avogtil ikke i det hele tatt. Problemet er jo og klare og unngå og drikke brus på en hel uke f.eks, klarer jeg en uke klarer jeg nok meg veldig lenge uten tror jeg. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå