Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutte med brus?


Moder8tor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er visse symptomer man kan se etter, har man ingen skal man ikke bry seg heller. Har vært hos legen for vanlig lege sjekk, tok blodprrøve og alt og ingenting var galt. Så den dagen synet mitt er dobbelt og munnen min tørker ut mens jeg holder på å sovne i sofaen av ingen grunn. Da burde jeg ta en tur til legen :p

Lenke til kommentar

Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! :roll:

 

Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. :yes:

 

Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet.

 

Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn :love:

Lenke til kommentar
Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! :roll:

 

Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. :yes:

 

Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet.

 

Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn :love:

 

Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! :roll:

 

Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. :yes:

 

Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet.

 

Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn :love:

 

Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. :p

Ja, nettopp. Derfor er det grunn til å dra inn diabetes i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Hvorfor begynner folk å blande inn Diatetes i denne sammenheng? Har selv type 1 diabetes, og eneste samenhengen jeg ser med brus, er at noen få forskerer mener at lightbrus med kunstig søtning kan fremkalle Diabetes. Dette er også påvist at ikke stemmer ved diverse prøver og resultater! :roll:

 

Vis det er type 2 diabetes dere snakker om, så synes jeg at dere bør skrive dette slik at folk slipper å bli feilinformert om Diabetes. :yes:

 

Diabetes type 1 har ikke noe med at man har åte for mye sukker. Type 2 kommer av at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin til å bryte ned karbohydratene/sukkeret i blodet.

 

Støtter forresten de som vil slutte med brus. Har planer om det selv, og har blitt mer glad i vatn :love:

 

Type 2 har i stor grad med kosthold og livsstil å gjøre. :p

Ja, nettopp. Derfor er det grunn til å dra inn diabetes i denne sammenhengen.

Jau..

Lenke til kommentar

Bare for å hive litt mer bensin på bålet:

 

Etter at jeg sluttet med å drikke brus (drakk mye lettbrus som f.eks djevelvannet Pepsi Max) så har jeg vært mye mindre syk og slapp. Hvis jeg nå får en forkjølelse eller influensa, som jeg egentlig sjelden får lengre, så er den veldig mye kortere og mindre plagsom. Jeg vil jo selvfølgelig ikke si at brusen har skylden for alt, men jeg er overbevist om at den har skylden for ganske mye.

Lenke til kommentar

Jeg burde vell slutte jeg og. Drikker sinnsykt mye brus, avogtil kan det være 1.5/halvliter liter hver eneste dag og en avogtil ikke i det hele tatt. Problemet er jo og klare og unngå og drikke brus på en hel uke f.eks, klarer jeg en uke klarer jeg nok meg veldig lenge uten tror jeg. Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...