Havhesten Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Hei Eg var i posten i deg å hentet mitt nye plasma tv fra komplett. når eg kom til posten såg eg kassen som tvien var i stod på siden. Har det noe betydning? har hørt at plasma skal man aldri legge ned. Men å ha det stående på siden har eg aldri hørt noe om.. Endret 27. desember 2008 av msmelodi Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Hei Eg var i posten i deg å hentet mitt nye plasma tv fra komplett. når eg kom til posten såg eg kassen som tvien var i stod på siden. Har det noe betydning? har hørt at plasma skal man aldri legge ned. Men å ha det stående på siden har eg aldri hørt noe om.. Den skal ikke legges ned ved frakt nei men at den står på siden har ikke noe å si hvis jeg forstår deg riktig? Bare den ikke ligger flat så går det greit. Endret 27. desember 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det ville jeg sjekket ut ved de du kjøpte av. panasonic og samsung har sakt til meg at den KUN skal stå oppreist og ikke likke. De sa ikke noe om siden men i og med det er plasma og er beregnet på å så oppreist så kan det være det ikke er helt bra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Eg trur ikkje det er eit problem, men kan ikkje garantere noko. Problemet med ein plasma som blir lagt flat, enten på framsida eller baksida er at skjermen bøyer seg, kan sprekke eller kome borti og ødelegge elektriske kretsar bak skjermen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Er jo bare å teste skjermen for har den fått teknologisk skade av dette så vil dette vise seg med en gang... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 På esken står det hvilken vei tven skal stå. utrag fra andre forumer: "Box Delivery var nøye med å påpeke at min plasma måtte stå oppreist når jeg bestilte frakt hos dem." Det står jo på eksen hvordan varen skal fraktes. Ikoner med piler opp, krystallglass, paraply osv. men om transpotører bryr seg om dette vet jeg ikke. Typhoon7 skrev:Så vidt jeg vet kan vekten av glasset skade cellene i en plasma ved eventuelle støt. Pluss at glasset kan sprekke. Har opplevd at kunder har trosset advarselen og kommet tilbake med kunst skjerm Hva var det jeg sa?? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Eg ville ikkje transportert ein plasma ståande på sida, vekta blir fordelt på feil plass. At den står sånn i korte periodar når apparatet ikkje er i bevegelse går det sikkert bra, men transportering bør alltid skje ståande horisontalt. Endret 27. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Havhesten Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Har fått rigga til tven og alt ser bra ut så langt. Påsten har vell snart fraktet så mange tv dei burde no vite ka som var bra og ikkje bra. Men som sakt so er de vell noen so gjir blaffen der også.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) En plasma tv skal absolutt ikke ligge da det kan skade fosforet og ødelegge bildet. Skjermen skal fraktes stående og hvis den blir sendt med frakt liggende så må du få det skriftelig av den som leverer. Det er ikke dermed sagt at noe går galt om den ligger, men det er absolutt en tilstedeværende mulighet. Endret 27. desember 2008 av Bava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå