Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP viser loading-bar, før skjermen blir svart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg skulle skru på PC-en min i dag tidlig, fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøre diskkontroll. Da diskkontrollen var ferdig, og PC-en skulle starte, gikk den til "loading-bar"-en. Derfra blir skjermen svart, før PC-en rebooter av seg selv, og gjør det samme, gang på gang. Den har vel gjort dette ca. 20 ganger nå.

Er det noen som har noen idè på en grei problemløser? Har ikke XP-cd akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Da jeg skulle skru på PC-en min i dag tidlig, fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøre diskkontroll. Da diskkontrollen var ferdig, og PC-en skulle starte, gikk den til "loading-bar"-en. Derfra blir skjermen svart, før PC-en rebooter av seg selv, og gjør det samme, gang på gang. Den har vel gjort dette ca. 20 ganger nå.

Er det noen som har noen idè på en grei problemløser? Har ikke XP-cd akkurat nå.

Trykk F8 rett etter bios infon kommer og boot opp i safemode og se om det hjelper, evt steg-for-steg innlasting av filene/driverne.

Deretter se etter om du finner noen feilmeldinger i eventloggen: "Windowstasten+R" og skriv "eventvwr". Disse er gjerne gule varseltrekanter og røde rundinger. Hvis den alltid stopper på samme sted - kan det tyde på at en(kelte) filer er blitt skadet/flyttet - deretter vil pcen skru seg av for å "beskytte" seg selv eller at den ikke har tilstekkelig info for å starte opp.

Stort sett så kommer diskontrollen bare opp dersom den har merket at noe på harddisken er skadet/galt, men det er ikke alltid den er for det beste.

Endret av exiplot
Lenke til kommentar

Prøvd disse to modusene nå:

- Sikkerhetsmodus - EDIT: Får en bluescreen her også.

- Siste fungerende konfigurasjon

Ingen av delene funker. Det samme skjer hver eneste gang, altså at den begynner å "loade" Windows, også rebooter den.

Når jeg derimot prøver VGA-modus, får jeg en bluescreen. Rekker ikke å lese det som står, men den har kun èn kort linje med tekst øverst i vinduet.

Vil nå først og fremst utelukke at dette er en stor HW feil. Skjermkortene fungerer, den registrerer, og finner HD i BIOS. Kan det være noe annet?

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

Tror nok det er viktige filer som xp trenger som har fått en feil eller lignenede, men er litt vanskelig å si med sikkerhet når du ikke ser feilmeldingen.

Tror nok du må ta frem en xp cd og prøve med en reparasjon, alternativt kan du brenne ut en cd med denne, http://www.hiren.info/pages/bootcd, boote maskinen med cden og teste om det ligger noe feil på hardisken.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...