Joananas Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Holy shit for en finale. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hva tenker dere andre om Ritas død? Jeg håper at Dexter kan bli seg selv igjen i neste sesong. Følte ikke helt at vi fikk se "The Dark Passenger" noe særlig i sesong 4. Lenke til kommentar
tobn Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Dilemma er at han må ta vare på barna nå. Blir ikke tid til mye fanteri da. Endret 14. desember 2009 av tobn Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Han finner på noe lurt. Jeg håper han kvitter seg med Cody og Astor, men oppdrar Harrison i ekte "Harry Morgan stil". Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Sitter her med frysninger over hele kroppen. Har lest igjennom de nye innleggene her etter at jeg så episoden, og frysningene vil ikke gi seg. Er lei meg. Det føltes med en gang forferdelig. Uansett en ny vri på en fantastisk serie. Hvorfor ser jeg på det her? Fordi det er så glimrende. Gleder meg utrolig til neste sesong. Men uten Rita? Har likt henne lenge nå, og det føltes helt rart ut at hun lå der i sitt eget blodbad. Neida, bare fantastisk gjort av manusforfatterne. Begriper det likevel nesten ikke. Først tenkte jeg på noe ala "Dexter tenker på hva som kunne ha skjedd om ikke Trinity er på tur ned Golfstrømmen." osv. Demrer jo etter hvert at dette var reelt faen. God natt - tipper jeg sliter med søvn i natt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Tror Doakes er favorittfiguren min i hele Dexter Veldig dumt at han ikke er med lenger. Doakes er dypt savnet ja, trodde serien ville dette veldig i kvalitet når han forsvant ut. Tok heldigvis feil. Dexter har tre unger å ta seg av nå, som vi vet betyr mye for han. Ser for meg at han må prøve å ta et oppgjør med sin "dark passenger", eventuelt forsvinne ut av livene deres. Er vel de to eneste mulighetene han har til å "redde" dem. Men Dexter har en sterk trang til å resonnere seg frem til at det han gjør er riktig og at det han hører fra andre (faren) er feil, så han fortsetter vel i et eller annet galt fotspor som roter ting til. Som jo også er nødvendig, for å holde serien interessant. Men lykke til med å toppe dette, nesten som om dette burde vært serieavslutning. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dersom det hadde vært serieavslutning så hadde jeg ikke vist hvor jeg skulle gjøre av meg. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det er pga av når Arthur var 10 år så skremte han sin egen søster Vera da hun dusjet, noe som førte til at hun ble skremt og ramlet, fikk kuttskader i låret og døde av blødningene. Så grunnen til at Arthur drepte smågutter på 10 år var for å minne seg selv om sin egen uskyldighet. Correct me if I'm wrong. Jeg fikk inntrykk av at han dreper småguttene fordi de fortsatt er uskyldig, de er ikke like eldre enn da Arthur ved et uhell fikk søsteren til å dø, og han selv mistet sin uskyld, og etter det har jo han drept i en årrekke. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Han finner på noe lurt.Jeg håper han kvitter seg med Cody og Astor, men oppdrar Harrison i ekte "Harry Morgan stil". Tipper det er noe i den gata som skjer ja. Astor og Cody blir nok oppdratt av foreldrene til Rita, mens Harrison forblir med Dexter. Han har jo en god unnskyldning for å skyve barna over på besteforeldrene, han kan jo spille totalt ødelagt av hva som skjedde med Rita. Men når det er sagt, syns reaksjonen til Dexter av Rita i badekaret var litt underdrevet. Særlig med tanke på at den røde tråden i episoden (og forsåvidt sesongen) var hvor glad han hadde blitt i familien, og særlig henne. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Tror ikke Dex vil ignorere kidsa totalt i sesong 5. De betyr for mye for han. Men det at de introduserte foreldrene til Paul i siste episode åpner vel opp for at de muligens kommer til å ta seg av dem. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Bokspoilers angående Cody/Astor De har jo hintet litt til at Cody kanskje har en 'dark passenger'. Jrf. interessen hans angående Lundys død. Han banket vel også opp en på skolen fordi han pratet dritt om Dexter (ikke at det sistnevnte er så psykopatisk). Han hadde jo en voldelig far som regelmessig slo moren til blods, og han var jo livredd for faren da han kom ut av fengsel. Kanskje alt blodet fortsatt sitter inne i gutten? I bøkene viser jo begge to samme sosiopatiske tendenser som Dexter da han var ung. Dexter bestemmer seg jo for å lære dem Code of Harry. Det er jo forsåvidt en mulighet det også, selv om Cody er den eneste som har vist mørke sider i serien. Endret 15. desember 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Tipper slutten på hele Dexter serien blir at Dexter har lært opp Harrison i ekte "Harry Morgan" style noe som Harrison bruker for å temme sin egen urge. I tillegg til at Dexter blir drept av sin egen sønn pga en eller annen obskur grunn, eller at Dexter tar suicide slik som Harry gjorde...(kansje Dexter ser ned på seg selv at han lærte opp sønnen sin så bra?) Slik for de avslutta Dexter historien med et skikkelig ironisk poeng, og lagt opp en liten tråd til en ny serie med Harrison hvis produsent gnir seg i hendene etter mer penger.... Endret 15. desember 2009 av Selvbyggern Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Sinnsyk sesongavslutning! Fikk sjokk når Dexer gikk inn på badet. Og det er slike ting som gjør serien så genial og spennende. Herregud så hjertet banker når jeg skriver dette og tenker på det jeg nettopp så. Tror ikke det finst noen serie som har engasjert meg mer enn dette. Virkelig fantastisk! Er mange muligheter for neste sesong, og den blir nok fantastisk den også. Er det denne sesongen Debra finner ut om Dexter? Hva skjer med Quinn? Og hvordan skal dem toppe årets skurk Trinity? Ungene? JEG GLEDER MEG! Endret 15. desember 2009 av Zeonid Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Tror ikke Dex vil ignorere kidsa totalt i sesong 5. De betyr for mye for han. Men det at de introduserte foreldrene til Paul i siste episode åpner vel opp for at de muligens kommer til å ta seg av dem. Ahh, selvsagt var det Paul sine foreldre. Moren til Rita og Rita hadde jo ikke et spesielt godt forhold -- husker det nå. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Astor og Cody kunne bare blitt skrevet ut for alt jeg bryr meg, Rita derimot kommer jeg til å savne. Forhåpentligvis kan de ble hos besteforeldrene sine, noe som gir Dexter tid til å oppdra Harrison og slakte folk. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Tror det er Cody som blir lært opp av Dexter, og kanskje Harrison senere men Cody først siden han er eldst nå og de vil nok ha et plot med første kandidaten liksom. Astor blir vel mer som Debra, og heller utblir av "koden". Forresten burde John Lithgow bli hvertfall nominert til Emmy for opptreden hans i Dexter denne sesongen. Han har forresten også vunnet en i 1986. Endret 15. desember 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Enig i at John Lithgow er Emmy-materiale, men tror du virkelig Dexter ville oppdratt Cody slik? Jeg tenker at han har et mye tettere bånd til Harrison, det er hans biologiske sønn og han ble "born in blood". Sånn sett synes jeg det er mest logisk å oppdra Harrison sånn, og heller holde de to andre i mørke. edit: leif Endret 15. desember 2009 av Joananas Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Min teori er at Debra blir en slags "stepsister mother" for Harrison, mens Cody og Aster blir tatt hånd om av besteforeldrene som vi så i episoden. Ser for meg at han innser at hans skitzofreniske far (seg selv) har hatt rett hele tiden og at han må ta avstand fra familien. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvor er det vi møter disse besteforeldrene? Kan kun huske å ha sett moren til Rita. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er de som tar med Cody og Astor med til Disneyland i siste episode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå