Obi von Knobi Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Er veldig enig i at det virket nesten litt staget for å gi det en fin ending på episoden.Han bruker jo Fuck flittigt, og en lang FUUUCK ville ha hørt bedre ut. Huff, så dårlig laget. Jeg skammer meg Endret 3. desember 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Føler denne sesongen har hatt en del døpunkt, men de siste episodene tok Dexter til topp igjen. Jeg storkoste meg mer enn jeg har gjort på lenge med noen dexter episoder. Ser virkelig frem til de neste to avsluttende episodene for sesongen. Kommer til å bli stort! ^^ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 For meg virker det som om Hamnli har missforstått Dexter. Han bruker plastposen i huset for å hindre at han legger igjen spor, og ja, det involverer blodet, men blodet kommer ikke av torturen, det kommer av det ene knivstikket i hjertet, eller en annen dødelig plass på kroppen, og parteringen alene. Dexter torturerer svært sjelden, eller aldri på andre måter enn psykologisk, etter det jeg har sett. Det eneste må jo være når han kutter dem i kinnet, men det er jo for å få en bloddråpe av dem. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har sett kjapt igjennom de 5 første episodene. ep 1, dreper en kar med en bitteliten hånd-drill. Kall det hva du vil men en effektiv måte å drepe noen på er det ikke. ep 2, kjapt knivstikk ep 3, dexters første menneskedrap, stab stab stab stab ep 4, dexter dreper ingen ep 5, menneskesmuglerparet, det er mørkt når han entrer campingvognen. Det er lyst når han drar likeposene ut. Vi får ikke se hva som skjer, men det er trygt å regne med at han tok sin tid, for å si det sånn. Det tar ikke så lang tid å partere en okse om du skal ha 100 typer biff ut av den (om du vet hva du gjør) og å partere en okse ved bare å kappe av lemmene tar en time per okse maks. Når han kommer ut av campingvognen tenker han: "I like to do things properly, but Im running out of time and I still have to dispose of the bodies. Valerie got the short shift, but all in all it was a very good night" Han har da ikke partert Valerie, han har med andre ord brukt mye tid på noe annet en bare partering. For meg virker det som dere har misforstått dexter. Han er ikke en helt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har sett kjapt igjennom de 5 første episodene. ep 1, dreper en kar med en bitteliten hånd-drill. Kall det hva du vil men en effektiv måte å drepe noen på er det ikke. Det er ikke en drill, det er en kirurgisk sag. Ikke det mest effektve, men ikke som ren tortur å regne. Den er nok raskere til å avkappe et hode enn en kniv. ep 5, menneskesmuglerparet, det er mørkt når han entrer campingvognen. Det er lyst når han drar likeposene ut. Vi får ikke se hva som skjer, men det er trygt å regne med at han tok sin tid, for å si det sånn. Det tar ikke så lang tid å partere en okse om du skal ha 100 typer biff ut av den (om du vet hva du gjør) og å partere en okse ved bare å kappe av lemmene tar en time per okse maks. Når han kommer ut av campingvognen tenker han: "I like to do things properly, but Im running out of time and I still have to dispose of the bodies. Valerie got the short shift, but all in all it was a very good night" Han har da ikke partert Valerie, han har med andre ord brukt mye tid på noe annet en bare partering. For meg virker det som dere har misforstått dexter. Han er ikke en helt. Det tar lang tid å partere en menneskekropp i mange deler, slik Dexter gjør, jo. Først av alt må han grise minst mulig. Alle posene er som du ser helt ren på utsiden, og delene i seg selv er sjelden lengre enn 30-40 cm. Altså hver fot og hver arm må parteres flere ganger, og det samme gjelder overkroppen. Det samme gjelder hele teltet i seg selv, som han må få ned, uten å legge igjen spor. Det er dete han bruker tid på, og det gjør han med hvert eneste drap. Ja, han nyter det, men han nyter ikke å se folk lide, han nyter å se folk dø. Du kan anta hva du vil om menneskesmuglerne, men det blir bare dine tynt begrunnede spekuasjoner, og går imot det Dexter normalt gjør. Så nei, det er ikke trygt å anta at han torturerte dem, da vi allerede vet at alt det andre han har å gjøre, som er en del av ritualet, tar lang tid, så vel som han har ikke torturert noen av ofrene sine noe særlig som vi vet om. Det er som regel en samtale, før han dreper ganske raskt og effektivt. Han fikk selvsagt ikke tid til å partere Valerie, da han måtte gjøre hele jobben på mannen hennes, samt rydde opp osv. Dette hadde han planer for, og visste selvsagt av erfaring hvor lang tid det kom til å ta sånn ca. Derfor fikk han tid til å gjøre alt han skulle med han, men ikke på Valerie. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er vel ingen som har sagt at Dexter er en helt. Dexter er mentalt forstyrret, som liten gutt så han at hans egen mor ble kuttet opp i biter, han ble sittende i blod i 2 dager. Det gjorde noe med ham. Også broren hans ble preget av dette. Faren til Dexter så at han hadde en rekke tendenser som tydet på at han mest sannsynlig ville havne i fengsel, eller psykiatrisk institutt. Faren hans innser at den eneste måten Dexter kan unngå den skjebnen, er om hans drapslyst blir rettet mot noen som "fortjener" det. Det som skiller dexter fra andre mordere som vi møter i serien, er at Dexter dreper folk som dreper/har drept uskyldige. Om dexter er noe bedre enn de han dreper, nei, det kan diskuteres... Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Etter snart 4 fulle sesonger med Dexter, så har vi lært mye om koden til Harry, og om selve drapsritualet. Men vi har aldri sett Dexter kutte ut øyne eller torturere noen. Dexter har en trang til å drepe. Han dreper ikke mennesker fordi han vil ha noe ut av dem. Han dreper mennesker fordi det gir han selv det han trenger. Hvordan Hamnli har kommet frem til at plastikken og alt er satt opp grunnet tortur lurer jeg fælt på? Dette har iallefall flydd meg hus forbi. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 [...] Det som skiller dexter fra andre mordere som vi møter i serien, er at Dexter dreper folk som dreper/har drept uskyldige. Om dexter er noe bedre enn de han dreper, nei, det kan diskuteres... Selvfølgelig er han bedre enn de han dreper, av den enkle grunn at han ikke dreper uskyldige. Det som kan diskuteres er om han er noe verre enn vanlige mennesker. Man kan sammenligne det med et rettsystem som utøver dødsstraff. Er Obama (eller hvem det nå er som bestemmer hvilke stater som skal ha dødsstraff) bedre enn mordere? Jepp. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det spørs hvilket syn du har på dødsstraff. Personlig er jeg sterkt i mot dødsstraff. Til og med Dexter klarte å drepe en person som til slutt viste seg å være uskyldig. Justismord forekommmer også. Ikke minst, så formidler utøving av dødsstraff et ganske feil budskap til befolkningen. Øye for øye tankegang er for meg hulemenneske mentalitet. Men, men, uansett, til tross for mitt ståsted hva gjelder dødsstraff, så liker jeg Dexter, ser det for det det er, ren skjær underholdning, og en genial spenningsserie. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er jeg for det meste enig i, men det gjelder å velge det minste av to onder, altså er han bedre enn om han hadde drept uskyldige mener jeg. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det Dexter gjør er helt galt, selvsagt. Han er gal. Er vel ingen her som vil følge i hans fotspor? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja, det Dexter gjør er selvfølgelig veldig galt, men jeg sitter ikke og roper "NEI DEXTER IKKE DREP HAN!!!!11" når jeg ser på serien allikevel. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Nei nei, drap på film kan være tilfredstillende:) Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg anbefaler å se denne dokumentaren/interviewet om Jeffrey Dahmer (en ekte seriemorderkannibalnekrofil), hvertfall den første delen her. Han forklarer hvordan han først begynte å kutte opp dyr når han var barn, akkuratt som Dexter. Men han utviklet seg i en litt annen retning... Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Nei det anbefales ikke. Dexter er kun underholdning og bør ikke sammenlignes med IRL. Endret 4. desember 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hvorfor anbefaler du ikke å se en interessant og spennende dokumentar som omhandler psykologien til seriemordere bare fordi den ene er fiktiv og den andre er RL? Hva har det med saken å gjøre? Om jeg hadde anbefalt feks. Se7en (en fiktiv film om en seriemorder) hadde det vært annerledes? Og hvor har du det fra at jeg vil at folk skal sammenligne Dexter og Dahmer? Det eneste jeg gjorde var å skrive en liten sammenligning for å garantere relevansen for dokumentaren til denne tråden. Endret 4. desember 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er alltid fascinerende og se et innblikk i folk som lever/har levd i en tankegang som klarer å bryte slike barrièrer som vi vanlige mennesker velger å holde oss langt unna. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 et tar ikke så lang tid å partere en okse om du skal ha 100 typer biff ut av den (om du vet hva du gjør) og å partere en okse ved bare å kappe av lemmene tar en time per okse maks. Kilde? Å kutte gjennom kjøtt, hud og sener er ikke så lett sm en skal ha det til, spesielt ikke når en skal partere lemmer. Dexter kapper vel gjennom feks legg og lårbein også, og det trengs enten jævlig god tid eller powertools til - helst en kombinasjon. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg reagerer ikke på at Dexter ble sint. Det jeg reagerte på var måten reaksjonen kom på. Jeg kan ikke forestille meg at noen reagerer sånn i den virkelige verden. Hvis man først skriker når man er skikkelig forbanna så er det ofte banneord eller lignende, ikke navnet på den du irriterer deg over. Det er selvsagt pirkete, og det varer bare et lite øyeblikk, men for meg fremsto skriket som veldig cheesy. Nå har jo dette virkelighetsflukt, så at det ikke kan finne sted irl blir litt underordnet. Men ja, det er jo synd om det skriket rev deg ut av den virkeligheten og tilbake i vår egen. Ellers har jeg alltid hatt inntrykk av at amerikanere bruker navn til personen når man er forbannet. Jeg skylder på Seinfeld og hans lavmælte "Newman" Når det kommer til Dexter og tortur, så har nå det i den TV-serien jeg mener å se på vært slik at Dexter stort sett alltid dreper dem kjapt, med et stikk rett i hjertet. Aldri fått inntrykk av at tortur er del av hans repertoar. Og jeg er glad for at karakteren utvikler seg, hadde vært kjedelig om den forble statisk og lik hva den var i starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå