Gå til innhold

Dexter - Sesong 4 - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Helt grei episode - akkurat som forventet egentlig. Journalist-berta innrømmet iallefall å ha skutt Lundy, og det (i tillegg til beviset på at de er i slekt) gjør at onkel politi vet det vi fikk se sist. Blir artig å se katt og mus-lek i de to siste episodene (både fra politiet/Dexter mot Trinity (som forøvrig bør endre navn) og hans jakt på Dexter (som har avslørt seg alt for mye).

Er ellers enig med at forklaringen på at Trinity dreper 4 og ikke 3 ble for tynn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme som alle over. Fantastisk! På en del måter likte jeg denne episoden enda bedre enn den forrige. Den hadde et høyt spenningsnivå gjennom hele episoden (selv satt jeg med hjertebank nærmest konstant), men klimakset kom aldri. Det blir spart til de to siste episodene. Fantastisk!

Jeg vurderer faktisk å vente med neste episode til jeg har begge to, altså se begge to etter hverandre om to uker. Men hvis jeg gjør det, er jeg redd ikke hjertet takler den konstante spenningen. ^^

Lenke til kommentar

Tja, ikke like fantastisk som sist episode, men godkjent. Hadde endel problemer med video-filen, så ble avbrutt hele tiden. Dette hadde nok endel med saken å si.

Ut i fra promoen ser det ut som vi får en like fantastisk episode neste uke - som vi hadde sist uke! Det begynner å minke på episoder som Arthur er med i nå, blir morsomt å se hvordan forfatterne har skrevet ut Arthur. Selv mener jeg at nå hadde vært den beste tiden - føler egentlig ikke han har så mye mer å gi, selv om John Lithgow gjør en utmerket jobb!

Lenke til kommentar
Tja, ikke like fantastisk som sist episode, men godkjent. Hadde endel problemer med video-filen, så ble avbrutt hele tiden. Dette hadde nok endel med saken å si.

Ut i fra promoen ser det ut som vi får en like fantastisk episode neste uke - som vi hadde sist uke! Det begynner å minke på episoder som Arthur er med i nå, blir morsomt å se hvordan forfatterne har skrevet ut Arthur. Selv mener jeg at nå hadde vært den beste tiden - føler egentlig ikke han har så mye mer å gi, selv om John Lithgow gjør en utmerket jobb!

Samme fil eller, hadde også problemer... Dagens "tv sendinger" :p

Lenke til kommentar
Ja kan vel konkludere med at man gleder seg sinnsykt til de neste episodene.

og btw rå avatar Zeke

Det kan vi, og takk. ^^,

En grunn til at Lundy ikke forsto at det var snakk om 4 mord og ikke 3, kan vel være at det årlig meldes mange forsvunne barn i USA, uten at jeg har et eksakt tall på det...

Men, alt i alt, en svært god episode. Synd at de ikke viser de to siste episodene samtidig.

Ja, pluss, så vidt vi vet, så har aldri disse guttene blitt funnet. Lundy etterforsket trinity-killer for mord, og han lot ofrene sine bli funnet og ligge helt åpent osv. Lundy (eller noen andre, selv ikke Dexter før han fant det ut ved å følge etter Arthur) hadde tenkt over at det kunne være enda et offer som han drepte, men gjemte.

Lenke til kommentar
Trinity kunne egentligt bare slått Dexter i hodet med noe hardt og begravd han sammen med gutt ungen i sementen.

Reagerte også det på. Det virket som utrolig urutinert av Dexter å ikke forsikre seg om at Trinity var utspilt før han gikk etter gutten. Utifra at Trinity tydeligvis var ok, var det rart at han ikke forsøkte å kvitte seg med Dexter.

Edit: Angående at Lundy kan overse noe slikt: Han jobbet for FBI - det er folk som ikke legger fingrene i mellom for å knytte alle tråder. Virker urealistisk at en så profilert (utifra statusen som Lundy har i serien) etterforsker skal overse det. Men den naturlige forklaringen er at han fokuserte på faktiske drap (selv om den er svært tynn).

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Trinity kunne egentligt bare slått Dexter i hodet med noe hardt og begravd han sammen med gutt ungen i sementen.

Reagerte også det på. Det virket som utrolig urutinert av Dexter å ikke forsikre seg om at Trinity var utspilt før han gikk etter gutten. Utifra at Trinity tydeligvis var ok, var det rart at han ikke forsøkte å kvitte seg med Dexter.

Sant, men han føler noe spesielt for barn, og vil beskytte dem. Man så jo hvor stresset han var gjennom episoden når han slet med å finne den lille gutten. Han fikk slått Arthur i svime, fikk bekreftet dette ved å se på han, og da var fokuset på å redde gutten. Imidlertid våknet Arthur opp igjen. Jeg hadde ingen problemer med Dexters handling der, men jeg reagerte litt på at Arthur ikke gjorde noe. Når det er sagt, så kan også det bortforklares med rutinene til Arthur. Han vil vel heller begynne på en ny gutt, enn å "grise" ting til ved å gå etter Dexter samtidig. ^^

Edit: Angående at Lundy kan overse noe slikt: Han jobbet for FBI - det er folk som ikke legger fingrene i mellom for å knytte alle tråder. Virker urealistisk at en så profilert (utifra statusen som Lundy har i serien) etterforsker skal overse det. Men den naturlige forklaringen er at han fokuserte på faktiske drap (selv om den er svært tynn).

Joda, en kjapp sjekk av andre kriminelle forhold de samme stedene og rundt samme datoene burde nok blitt plukket opp av Lundy. Når det er sagt, så var bare dette et lite hobbyprosjekt for han, som jeg ikke tror han fikk brukt veldig mye tid eller ressurser på, før han pensjonerte seg, og da hadde han allerede etablert at han drepte i sykluser på tre. Dessuten, som sagt tidligere, han var en morder, derfor var det gjerne ikke så lett å tenke på forsvinningssaker.

Det jeg imidlertid har litt problemer med, er at Lundy, med sitt rykte, ikke klarte å starte en etterforskning. Etter det jeg forstod, hadde han ganske gode beviser. Mange sykluser med de tre identiske mordene i flere tiår, alle tett gruppert sammen, og alltid på nøyaktig samme måte. I tillegg får Debra attpåtil får startet en etterforskning med lite eller minimalt med arbeid, utenom å oppdage asken, som får meg til å reagere enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...