trana88 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kjøpte meg ny minne brikker, så fant jeg ut at timingen på brikkene var helt feil, så jeg gikk inn på bios for å bytte til riktig timing, så ble skjermen svart. Hvordan får jeg evt restartet biosen? mvh Stian Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Skru opp sidedekslet og sjekk om skjermkortet står skikkelig i og at strømforsyningskabelen som går til skjermkortet ikke har falt av (skal normalt stå i på enden eller toppen av skjermkortet). Høres det ut som om pcn starter opp og harddiskene begynner å jobbe, eller er det bare vifta på prosessoren som starter? I såfall kan du (som du nevner) sjekke at RAM-brikkene og alt annet også står på plass. Prøv også å koble skjermen til den andre utgangen på skjermkortet (skal egentlig ikke ha noe å si - men...). Har skjermen en auto-knapp eller source-knapp kan du jo prøve å trykke på den for å se om den finner pc-signalet. For og resette bios ta ut og inn batteriet på hovedkortet, lat det være ute i 2min.. det runde på rundt 20mm. Endret 27. desember 2008 av Nightwish Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har hendt meg og. Ikke noe farlig. Eksempel 1: Switch http://images.planetamd64.com/athildja/RX4...southbridge.jpg Eksempel 2: Bryter http://www.hardwarezone.com/img/data/artic...li_dualcell.jpg Switchen: Flyttes en pinne enten til høyre eller venstre. Er bare 3 pinner totalt, så du kan ikke ta feil. Bryteren: Trykkes ned i x antall sekunder. Og startes så opp. Kan ta litt tid før den virker normal. Batteriet: Ta ut batteriet. Trekk ut strømledningen. Trykk på "av/på"-bryteren for å tømme den for strøm.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kan ikke bare endre timings, må også gi brikkene rett spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå