illest Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg har i løpet av dette året blitt veldig glad i å ta bilder(hovedsaklig av biler, men også av litt natur ++) og spør derfor dere som faktisk har peiling på dette, om hvilket kamera jeg burde legge pengene i? Hva tror dere om dette? Nikon Coolpix P6000 Edit: Eller er det like greit å gå for et speilrefleks med en gang? Tenker da på f.eks. dette: Olympus E-520 Endret 27. desember 2008 av 240b230ft Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Her er en sammenligningstest av kompaktkameraer i entusiast-klassen: *Canon Powershot G10 *Kodak Easyshare Z8612 IS *Nikon Coolpix P6000 *Panasonic Lumix DMC-LX3 *Ricoh Caplio R10 *Panasonic Lumix DMC-TZ5 *Canon Powershot SX110 IS http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/ -De tar alle mer enn gode nok bilder til "husbruk". Om du er mer enn normalt interessert i fotografering, mener at du ikke får god nok bildekvalitet og føler at du blir kreativt begrenset med kompaktkameraet, kan speilreflekskamera være steget å gå. Et annet steg som du uansett må gå er selvsagt; kunnskap. -Se hva Alex Majoli får til med kompaktkamera: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...cid=7-6468-7844 http://www.nppa.org/competitions/best_of_s...1st&image=1 De fleste som har speilreflekskamera har også et "lommekamera", så et kompaktkamera er uansett kjekt å ha. Hvilket kamera har du idag, og hvilke begrensninger gir det deg? -Hva liker du, og hva liker du ikke ved det? Endret 27. desember 2008 av Ronny1 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hvis du er blitt veldig glad i å ta bilder, så synes jeg det er på tide med slr. Og den Olympus-modellen anbefaler jeg ofte. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 For bilder av (stillestående) biler, gir en ultra-vidvinkel gode effekter, og med det vil jeg anbefale speilrefleks. Den Olympuspakken du linker til har nettopp dette med sine 14mm. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 For bilder av (stillestående) biler, gir en ultra-vidvinkel gode effekter, og med det vil jeg anbefale speilrefleks. Den Olympuspakken du linker til har nettopp dette med sine 14mm. Her er det noen som ikke har gjort hjemmeleksene sine. For å få effektiv brennvidde på olympus system må du gange med 2, altså tilsvarer 14-42 28-84, det blir altså ikke ultravidvinkel. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det har omtrent samme vidvinkel som alle andre kit, men det holder til det meste. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 For bilder av (stillestående) biler, gir en ultra-vidvinkel gode effekter, og med det vil jeg anbefale speilrefleks. Den Olympuspakken du linker til har nettopp dette med sine 14mm. Her er det noen som ikke har gjort hjemmeleksene sine. For å få effektiv brennvidde på olympus system må du gange med 2, altså tilsvarer 14-42 28-84, det blir altså ikke ultravidvinkel. Litt vel vant med Nikons crop ser jeg da ja. Lenke til kommentar
illest Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Hvis du er blitt veldig glad i å ta bilder, så synes jeg det er på tide med slr. Og den Olympus-modellen anbefaler jeg ofte. Det kom veldig brått egentlig, men jeg har blitt veldig glad i å ta bilder ja. Prismessig så er jo ikke steget så veldig stort fra det kompaktkameraet jeg vurderer og opp til Olympys speilreflekskameraet, så da er det vel kanskje like greit å kjøpe et sånt først som sist? Jeg har som sagt ikke snøring på kameraer overhodet, så jeg trenger derfor en anbefaling til hva jeg burde kjøpe. Det Olympus kameraet er et ok kamera, eller? Jeg skjønner jo også at fotografen er det viktigste våpenet for at et bilde skal bli bra, men hvordan er dette kameraet mtp. videreutvikling hvis jeg skulle bli heeelt hekta? Takk for alle svar dere har kommet med! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Olympus E-520 er et veldig OK kamera. Blir du helt hekta, så har Olympus mange gode objektiver som du kan utvide parken med. Tom Lenke til kommentar
illest Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Ok, da tror jeg at jeg kjøper et sånt når neste lønning kommer på konto. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå